تنظیم کاسیو جیشاک MTG-S1000

آموزش تصویری کامل تنظیمات ساعت کاسیو جیشاک MTG-S1000

MTG-S1000

امکانات ساعت MTG-S1000

۱. نمایشگر زمان و تاریخ
۲. نمایشگر زمان دوم
۳. محاسبه کرنومتر
۴. محاسبه معکوس شمار
۵. رادیو کنترلر
۶. TOUGH SOLAR ذخیره انرژی با نور خورشید
۷. آلارم
۸. ساعت جهانی

مشخصات اصلی عقربه های ساعت

شکل نمایش عقربه های ساعت

دسته کوک ساعت به صورت پیچی می باشد و توصیه می شود حتما پس از هر بار استفاده پیچ آن را محکم به حالت اولیه برگردانید تا از نفوذ گرد و غبار و آب به داخل ساعت جلوگیری نمایید.

شارژ کردن ساعت MTG-S1000

نحوه شارژ کردن این ساعت توسط نور خورشید صورت می گیرد. امکانات این ساعت بسته به نوع شارژ ساعت بستگی دارد اگر شارژ ساعت کافی باشد می توانید از کلیه امکانات ساعت استفاده نمایید ولی در غیر این صورت بعضی از امکانات از کار می افتد.
یکی از علائم کمبود شارژ حرکت عقربه های ثانیه شمار ساعت می باشد اگر عقربه ثانیه شمار دو ثانیه دو ثانیه حرکت نماید به مفهوم کمبود شارژ ساعت می باشد و ساعت نیاز به شارژ کردن دارد. در این شرایط بوق ساعت، رادیو کنترلر و معکوس شمار از کار می افتد.
در صورتیکه شارژ ساعت به صورت کامل تمام شود، ساعت به حالت کارخانه و یا همان روز اول باز می گردد و بعد از شارژ کردن نیاز است دوباره تنظیمات اولیه ساعت انجام شود. به همین علت شرکت کاسیو حالت ریکاوری در ساعت قرار داده است که مخصوص زمان هایی است که شارژ ساعت به کمترین حد خود رسیده است و کلیه امکانات ساعت متوقف می شود و عقربه های ساعت متوقف می گردد و به محض شارژ شدن دوباره ساعت به کار خود ادامه می دهد و نیازی به تنظیمات ساعت وجود ندارد. لازم به ذکر است که حالت ریکاوری به صورت خودکار بوده و اگر زمان زیادی از حالت ریکاوری بگذرد ساعت کاملا ریست می شود.

برای شارژ کردن ساعت باید صفحه ساعت رو به سمت آفتاب یا بیرون باشد. اگر ساعت به دستتان است دقت نمایید که آستین ساعت صفحه ساعت را نگرفته باشد. در جدول زیر شرایط شارژ کردن ساعت MTG-S1000 به صورت کامل توضیح داده شده است:

حالت شارژ ساعت در شرایط مختلف شارژ روزانه شارژ کامل ساعت
شارژ کردن زیر نور بیرون  هشت دقیقه  ۲۳ ساعت
شارژ کردن پشت پنجره بیرونی ۳۰ دقیقه ۸۶ ساعت
شارژ کردن در حالت ابری پشت پنجره ۴۸ دقیقه۱۳۹ ساعت
شارژ کردن زیر نور فلورسنت داخل ساختمان ۸ ساعتنا مشخص

رادیو کنترلرMTG-S1000

حالت رادیو کنترلر در بعضی از مدلهای ساعت موجود می باشد. رادیو کنترلر تنها در چند کشور در جهان امکان پذیر می باشد که شامل کشورهای انگلیس،‌ آلمان، ژاپن، چین و آمریکای شمالی می باشد. معمولا این سیگنال ها در شب بهتر عمل می کنند. معمولا برای دریافت سیگنال از دکل های مربوطه از ۲ دقیقه تا ۱۰ دقیقه زمان می برد اگر فاصله با دکل بیشتر باشد این مدت زمان تا ۲۰ دقیقه افزایش میابد. پس برای استفاده حتما باید صبور باشید.

جهت تنظیم مراحل ذیل را طی نمایید:
۱. ابتدا می بایست صفحه ساعت را به طوریکه عدد ۱۲ ساعت به سمت بیرون و آفتاب باشد قرار دهید.
۲. در این مرحله بستگی دارد که قصد اتوماتیک تنظیم کردن را دارید یا به صورت دستی قصد تنظیم دارید.
۱.۲. حالت خودکار: ساعت را در شب رها کنید تا خود به نزدیک ترین سیگنال منطقه متصل شود و زمان را تنظیم نماید.
۲.۲. حالت دستی: مراحل ذیل را طی نمایید:
۱.۲.۲. دکمه C را برای دوثانیه نگه دارید تا وارد حالت زمان دوم شوید.
۲.۲.۲. دکمه B را به مدت دو ثانیه در این حالت نگه دارید. در این حالت عقربه ثانیه شمار ابتدا رو به Y یا N می رود و سپس به سمت RC می رود.

حالات اصلی ساعت

حالت  TIMEKEEPING یا حالت اصلی ساعت به حالتی گفته می شود که ساعت زمان اصلی را نمایش می دهد که برای ورود به حالت اصلی کافی دکمه C را دو ثانیه ممتد نگه دارید تا وارد این حالت شوید.
هم چنین با نگه داشتن دکمه A در حالت اصلی ساعت نام کشوری که زمان در حال نمایش است را نشان می دهد.

تنظیم زمان و تاریخ ساعت MTG-S1000

این ساعت قابلیت نمایش ۲۹ پایتخت جهان را دارد که برای تنظیم زمان اصلی است کافی است مراحل ذیل را سپری نمایید:
۱. دسته کوک را با چرخاندن خلاص نموده و به اندازه دو پله به بیرون بکشید.
۲. عقربه ثانیه شمار ساعت رو به حروفی قرار می گیرد که مختصرا نام پایتخت های جهان هستند. کافی است با چرخاندن دسته کوک نام شهر مورد نظر را انتخاب نمایید. به طور مثال شهر تهران با نام اختصار THR نمایش داده می شود.
۳. پس از انتخاب نام شهر به صورت خودکار عقربه های اصلی ساعت (دقیقه و ساعت شمار و نشانگر روز) زمان را طبق آن شهر تنظیم می کند. عقربه کوچک حالات در پایین سمت چپ ساعت حالت مخصوص DST یا تابستانه را نمایش می دهد. این حالت چیست؟
نکته: حالت DST به حالتی گفته می شود که زمان شش ماه از سال یک ساعت تغییر می کند. به طور مثال در ایران در شش ماه اول حالت تابستانه فعال می شود که می بایست حالت DST باشد و در شش ماه دوم ساعت حالت تابستانه به پایان رسیده و خاموش می گردد.
نکته: حال تنظیم حالت تابستانه را می توانید دستی انجام دهید یا به صورت خودکار. این ساعت سه حالت دارد AT, DST, STD . در صورتیکه تمایل به تنظیم دستی دارید می بایست در شش ماه اول حالت را به DST تغییر دهید و اگر در شش ماه دوم هستید حالت STD یا استاندارد تنظیم نمایید. و در صورتی که به صورت خودکار قصد انجام تغییرات را دارید،‌ ساعت را به حالت AT یا اتوماتیک (خودکار) تنظیم نمایید. کلیه این تغییرات با دکمه A صورت می گیرد. با هر بار زدن این دکمه عقربه کوچک رو به یکی از این ساعت تغییر می کند.
۴. در پایان پس از انجام کلیه تنظیمات کافی است دسته کوک را یک بار به داخل فشار دهید و سپس پیچ آن را محکم به حالت اولیه برده.

تغییرات دستی زمان و تاریخ ساعت MTG-S1000
۱. دسته کوک را پس از خلاصی دو پله به بیرون بکشید و با چرخش دسته کوک نام شهری که قصد تغییرات زمان را دارید انتخاب نمایید. (لازم به توضیح است توصیه می شود تغییرات را روی زمان  UTC انجام دهید به این علت که با تغییر این زمان کلیه زمان های دیگر کشور های نسبت به زمان UTC تغییر می کند.)
۲. دکمه C را یک ثانیه بفشارید تا وارد تنظیمات زمان و تاریخ شهر مورد نظر شوید.(عقربه ثانیه شمار رو به سمت عدد ۱۲ می رود.) 
۳. با چرخش دسته کوک دقیقه شمار ساعت تنظیم می شود. پس از تنظیم با هر بار زدن دکمه C حالات به صورت زیر تغییر می کند.

۴. با چرخش دسته کوک نیز در هر قسمت تنظیمات صورت می گیرد. با دکمه C در قسمت ساعت/روز می شوید و با چرخش دسته کوک هر ۱۲ ساعت، تاریخ یک روز به جلو می رود و اگر دسته کوک را سه مرتبه پشت سر هم بچرخانید حرکت چرخش عقربه های ساعت بیشتر خواهد شد.


۵. با زدن دکمه C وارد حالت ماه می شوید. مطابق شکل رو به رو صفحه ساعت را اگر به ۱۲ قسمت تقسیم نمایید و هر عدد ساعت نقش یک ماه را بازی کند می توانید با چرخش دسته کوک ماه میلادی مورد نظر را انتخاب نمایید. لازم به توضیح است که تاریخ را بر حسب میلادی تنظیم نمایید تا روزهای هفته به درستی نمایش داده شود. در صورتیکه بر حسب شمسی و یا قمری تنظیم نمایید روزهای هفته به درستی نمایش داده نمی شود.

۶. با دکمه C وارد تنظیمات سال میلادی شوید. عقربه های کوچک زمان دوم (شماره های ۵ و ۶ طبق تصویر اول نمایش داده شده) نقش یکان و دهگان سال میلادی را دارند. در واقع سال ۲۰۰۰ به صورت پیش فرض تنظیم شده است و تقویم ساعت به صورت صد ساله عمل می کند. طبق شکل روبه رو با چرخش دسته کوک اعداد یکان (عقربه دقیقه شمار) و دهگان (عقربه ساعت شمار) تنظیم می شود.
۷. پس از انجام کلیه تنظیمات می بایست دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید و کلیه تنظیمات را ذخیره نمایید.

تنظیم زمان دوم

ساعت MTG-S1000 قابلیت نمایش زمان اول و دوم را در کنار هم دارد که هر دو در حالت زمان اصلی ساعت قرار دارند و تنها تفاوت در تنظیمات آن ها در یک پله بیرون کشیدن دسته کوک می باشد.
۱. در حالت اصلی ساعت دسته کوک را پس از خلاصی یک پله به بیرون بکشید.
۲. با چرخش دسته کوک نام شهر مورد نظر را انتخاب نمایید. ( با انتخاب نام شهر عقربه های کوچک وسط سمت راست صفحه ۵ و ۶ به صورت خودکار تنظیم می گردد.
۳. همانند حالت اصلی ساعت با دکمه A می توانید حالت DST, AT,STD را تنظیم نمایید که در قسمت تنظیمات اولیه توضیحات کامل ارائه شده است.
۴. پس از تنظیم کافی است عقربه ها را به حالت اولیه خود بازگردانید.

شما می توانید زمان اول و دوم را جا به جا نمایید برای این کار کافی است زمانیکه دسته کوک در حالت اولیه قرار دارد و در حالت اصلی ساعت هستید دکمه A را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا زمان اول با زمان دوم جابه جا شود.

کرنومتر MTG-S1000

۱. با دکمه MODE به حالت کرنومتر ساعت بروید. با یکبار فشردن این دکمه پس از حالت اصلی (نمایش زمان اول و دوم) وارد این حالت می شوید.
۲. با دکمه A کرنومتر شروع به کار می کند و با همان دکمه متوقف می شود.
۳. با دکمه B کرنومتر ریست یا صفر می شود.
عقربه های زمان دوم ۵ و ۶ نقش محاسبه گر کرنومتر را در این حالت دارند. زمان کرنومتر تا حدود ۲ ساعت قابل محاسبه می باشد.

معکوس شمار MTG-S1000

۱. با زدن دکمه C وارد حالت معکوش شمار TR شوید. عقربه کوچک مد رو به سمت TR می رود.
۲. دسته کوک را پس از خلاصی یک پله به بیورن بکشید و با چرخش دسته کوک زمان مورد نظر را جهت شمارش معکوس تنظیم نمایید.
۳.پس از تنظیم دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.
۴. با دکمه A زمان شمارش معکوس آغاز می شود و با همان دکمه متوقف می شود.
۵. با دکمه B معکوس شمار ریست و یا صفر می گردد.

تنظیم آلارم MTG-S1000

۱. با دکمه C وارد حالت آلارم شوید به طوریکه عقربه کوچک حالات رو به سمت AL روشن و یا خاموش برود.
۲. دسته کوک را پس از خلاصی یک پله به بیرون بکشید.
۳. با چرخش دسته کوک عقربه دقیقه شمار کوچک سمت راست صفحه را تنظیم نمایید.
۴. با دکمه C عقربه را از دقیقه شمار به ساعت شمار تغییر دهید. با چرخش دسته کوک ساعت شمار آلارم را تغییر دهید. عقربه کوچک ۲۴ ساعته در کنار ان نیز تغییر می کند و زمان صبح و یا عصر را نمایش می دهد.
۵. پس از تنظیم دسته کوک را به حالت اولیه باز گردانید.

جهت روشن و یا خاموش کردن آلارم کافی است در این حالت با دکمه A حالت آلارم را روشن و یا خاموش نمایید. عقربه کوچک حالت بین AL On , Al Off تغییر می کند.

زمان شنیدن زنگ هشدار با فشردن هر دکمه از ساعت صدا قطع می شود.

ریست ساعت MTG-S1000

در صورتیکه عقربه های ساعت MTG-S1000 به درستی کار نکرد و از تنظیمات خود خارج شدند و یا ساعت در معرض امواج مغناطیس و یا گرما و سرمای زیاد قرار گرفت و از کالیبره بودن خارج شد نیاز به ریست کردن عقربه های ساعت می باشد. برای این کار کافی است مراحل ذیل را طی نمایید:
۱. دسته کوک را پس از خلاصی به اندازه دو پله به بیرون بکشید.

۲. دکمه B را نگه دارید تا ساعت صدای بوقی بدهد. در این حالت عقربه ثانیه شمار رو به عدد ۱۲ می رود و پس از رهایی دکمه B عقربه های دقیقه و ساعت شمار شروع به حرکت کرده و می بایست طبق شکل روبه رو حالت ساعت قرار گیرد تا کامل ریست شود. در واقع عملیات ریست کلیه عقربه ها را به صفر فرضی (عدد۱۲ ساعت) می برد. در صورتیکه عقربه ها غیر از ۱۲ ایستادند با چرخش دسته کوک آن ها را به سمت عدد ۱۲ هدایت نمایید.
۳. دکمه C را بفشارید تا روز و ساعت شمار حرکت نماید. روز شمار باید بین عدد ۱ و ۳۱ قرار بگیرد این فرآیند بسته به موقعیتی که روز قرار دارد کمی زمان بر می باشد.
۴. دکمه C را بفشارید تا عقربه کوچک دقیقه شمار زمان دوم حرکت نماید و رو به عدد ۱۲ برود.
۵. دکمه C را بفشارید تا عقربه کوچک ساعت شمار زمان دوم حرکت نماید و رو به عدد ۱۲ برود.
۶. دکمه C را بفشارید تا عقربه حالات رو به سمت عدد ۱۲ قرار بگیرد.
۷. در صورتیکه کلیه عقربه ها در جایگاه مناسب قرار گرفته بودند کافی است دسته کوک را به حالت اولیه بازگردانید تا تنظیم شود.

مجله ساعت من برای اولین بار ترجمه کامل مدل MTG-S1000 را برای علاقه مندان به این مدل تهیه و تنظیم نموده است و امیدواریم مورد پسند خوانندگان قرار بگیرد.
در صورت داشتن علاقه به این برند به قسمت تاریخچه کاسیو مراجعه نمایید.

نظرات

  • علیرضا گفت:

    با سلام ساعت من مدل g-5600e نمیدونم چرا ولی همه اش چند ثانیه جلوست چیکار کنم؟؟؟

    • با سلام
      اگر زمان شهر انتخابی با زمان اصلی تفاوت داشته باشد می بایست ابتدا در تنظیمات نام شهر را UTC کرده و زمان را طبق این لینک تنظیم دقیق نمایید. اگر اختلاف به زیر ۱۰ ثانیه است توصیه می کنیم اقدامی انجام ندهید ولی اگر خیلی حساس بر این موضوع هستید با روش زیر دقیق می توانید تنظیم نمایید:
      ۱. با دکمه بالا سمت چپ وارد تنظیمات شوید.
      ۲. با دکمه بالا و پایین سمت راست نام شهر را UTC افدام نمایید.
      ۳. با دکمه پایین سمت چپ حالات را تغییر دهید تا به تغییرات ثانیه برسید.
      ۴. زمان دقیق UTC را این لینک بیابید.
      ۵. با دکمه بالا و پایین سمت راست می توانید زمان را تنظیم نمایید. (هر زمان، UTC ثانیه آن به صفر رسید با دکمه پایین سمت راست ثانیه شمار صفر می گردد.)

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت