تنظیم عقربه های کرنومتر سوئیسی

آموزش کامل کالیبره کردن عقربه های کرنومتر ساعت های سوئیسی و ژاپنی

در مطلب قبلی یکی از روش های تنظیم عقربه های کرنومتر آموزش داده شده است. حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام تعویض باطری عقربه های کرنومتر از حالت کالیبره خود خارج می شوند. جهت تنظیم عقربه های کرنومتر ساعت های سوئیسی می توانید از روش زیر استفاده نمایید.

آموزش تنظیم عقربه های کرنومتر ساعت های سوئیسی

تنظیم عقربه کرنومتر ساعت سوئیسی

به طور مثال مطابق شکل روبرو عقربه های ساعت کرنومتر از حالت کالیبره خود خارج گشته و هر عقربه به جای اینکه در صفر فرضی خود قرار بگیرند در جایگاه دیگری قرار گرفته اند. معمولا همانطوریکه اعلام گشته این اتفاق در زمان هایی رخ می دهد که باطری ساعت خود را تعویض کرده اید. حتما یک بار کرنومتر ساعت را ریست نمایید و سپس مراحل ذیل را طی نمایید.
۱. ابتدا دسته کوک را به اندازه دو پله به بیرون بکشید. توجه داشته باشید که حتما دسته کوک در پله دوم باشد و در پله اول عقربه های کرنومتر امکان تنظیم ندارند. در این شرایط کلیه عقربه های کرنومتر یک بار ریست می گردد و در جایگاه خود اگر در حال کار و حرکت بودند می ایستند و یا به صفر فرضی باز می گردند.

تنظیم عقربه کرنومتر ساعت سويسی

۲. دکمه های بالا و پایین دسته کوک‌را همزمان به مدت ۲ ثانیه نگه دارید تا وارد تنظیمات کرنومتر گردید
۳. حال با هر بار زدن دکمه بالای دسته کوک عقربه ثانیه شمار اصلی ‌تنظیم می گردد و با ممتد نگه داشتن این دکمه سرعت حرکت عقربه بیشتر می گردد. دقیقا مقابل عدد ۱۲ عقربه را هدایت نمایید.
۴. با دکمه پایین عقربه بعدی را انتخاب نمایید.
۵. با دکمه بالا عقربه بعدی که صدم ثانیه شمار‌هست تنظیم می گردد. دقیقا این عقربه را رو به عدد ۱۰ یا همان عدد ۱۲ ساعت یا همان صفر فرضی هدایت نمایید.
۶. با دکمه پایین دسته کوک عقربه بعدی را جهت تنظیم انتخاب نمایید.
۷. عقربه دقیقه شمار کرنومتر ساعت خود را با دکمه بالای دسته کوک تنظیم نمایید. طبعا با ممتد نگه داشتن این دکمه سرعت حرکت عقربه بیشتر خواهد بود.
۸. در پایان وقتی که تمامی عقربه ها به صفر فرضی منتقل گشتند، دسته کوک را به داخل فشار دهید و ساعت شروع به کار کرده و می توانید از کرنومتر ساعت خود لذت ببرید.

اگر با این روش عقربه شما کالیبره نگردید پیشنهاد می کنیم که از روش دومی که در این لینک وجود دارد امتحان نمایید.

نظرات

  • محمدحسین گفت:

    سلام، ساعت داتیس خریدم و با این روش تنظیم کردم ولی باز هم زمانی که دکمه B رو میزنم روی عدد دیگری می ایستد. ایراد از ساعت است یا تنظیم باید بشه؟؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت