تنظیم عقربه کرنومتر (کالیبره کردن کرنومتر)

آموزش کامل کالیبره کردن کرنومتر ساعت (صفر کردن کرنومتر) در مواقعی که عقربه ها پس از ریست کردن غیر از عدد ۱۲ یا صفر می ایستد.

تنظیم و کالیبره کردن کرنومتر

خیلی مواقع پیش می آید عقربه ثانیه شمار و یا صدم ثانیه شمار کرنومتر پس از عملیات ریست به سمت عدد ۱۲ نمی باشد و هر بار پس از ریست کردن مکان عقربه جایی غیر از عدد ۱۲ است. این اتفاق معمولا پس از تعویض باطری و یا سهل انگاری کاربر در حین کار صورت می گیرد. برای این اتفاق باید مراحل کالیبره کردن کرنومتر را طی نمایید. کالیبره کردن کرنومتر به این مفهوم است که عقربه کرنومتر را پس از عملیات ریست صفر نمایید.

آموزش کالیبره کردن کرنومتر (صفر کردن عقربه های کرنومتر)

کالیبره کردن کرنومتر۱. دسته کوک را به طور کامل که معمولا دو پله می باشد در پله دوم به بیرون بیاورید.

۲. با دکمه A بالا سمت راست (بالای دسته کوک) عقربه ثانیه شمار کرنومتر قابل تنظیم است و با هر بار زدن و یا نگه داشتن ممتد عقربه ها با سرعت بیشتر حرکت خواهد کرد. (به عدد ۱۲ هدایت نمایید.)

۳. در بعضی از مدلها که عقربه صدم ثانیه شمار دارد با زدن دکمه B پایین سمت راست (پایین دسته کوک) عقربه صدم ثانیه شمار کرنومتر تنظیم می گردد. (به عدد ۱۲ هدایت نمایید.)

۴. پس از کالیبره کردن کرنومتر دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

نظرات

  • حمید قاسمی گفت:

    سلام،
    بعد از تعویض باطری این مشکل برام پیش آمده بود و خیلی ناراحت بودم و دوست نداشتم ساعتم رو برای تعمیر به دست هر شخصی بدم، با این مطلب شما الان خودم کالیبره کردم و خیلی خیلی خوشحالم از این موضوع، ازتون واقعاً ممنونم، خدا خیرتون بده

  • ساعت گفت:

    با تشکر از راهنمایی شما
    روش شما برای ساعت من که ORIENT هست جواب داد

  • علی خودسیانی گفت:

    یا سلا م و خسته نباشید
    من یه مشکل دارم و نمیتوانم عقربه ثانیه شمار کرونومتر را روی ساعت ۱۲ ست کنم با توجه به آموزش شما عقربه ثانیه شمار با کشیدن سر کوک ۲ پله به بیرون عکس العمل ندارد ممنون میشم کمکم کنید

    • با سلام
      عملکرد موتورها متفاوت می باشد:
      در بعضی از مدل ها با دوپله بیرون کشیده و نگه داشتن دکمه پایین سمت راست عقربه ثانیه شمار تنظیم می شود، در دیگر مدلها عقربه بالا سمت چپ است و یا در مدلهای سوئیسی با نگه داشتن همزمان دکمه های بالا و پایین عقربه ثانیه شمار تنظیم می گردد.
      با سپاس

  • Navid گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون، ادیفایس دارم که عقربه ثانیه شمارـش ۵ ثانیه عقب بود و الان ردیف شد ولی برای تنظیم عقربه ساعت شمار کرنوگراف ـش چه حرکتی باس زد

    • با سلام
      به طور معمول زمانی که دسته کوک را به اندازه دو پله به بیرون کشیده اید با دکمه پایین سمت راست می توان عقربه دقیقه شمار را تنظیم نمود و در بعضی از مدل ها باید با چرخش یک دور کامل دقیقه شمار ساعت شمار تغییر می کند.
      این عملیات بسته به نوع موتور مختلف است و امکان دارد با یک پله به بیرون کشیدن دسته کوک این تغییرات صورت پذیرد.

  • برنا پارسا گفت:

    سلام،بعد از تعویض باطری ساعت این مشکل برام پیش امد به یه فروشگاه مراجعه کردم و به اشتباه گفتن بعد از تعویض باطری دگمه ساعت خراب شده و کرنومتر تنظیمش بهم خورده و باید به نمایندگی مراجعه کنم،بع از خوندن توضیحات شما این کارو انجام دادم و جواب داد! ممنون ممنون از راهنمایتون.

  • صادق گفت:

    ساعت من عقربه دقیقه شمار کرونومترش رو۶۰ نیست چطور میتونم تنظیمش کنم؟

    • با سلام
      برای راهنمایی دقیق تر نیاز به نام و رفرانس ساعت است. به طور معمول می بایست دسته کوک ساعت را به اندازه دو پله به بیرون بکشید و سپس با دکمه های بالا و یا پایین عقربه های کرنومتر را تنظیم نمایید. در بعضی از مدل ها با نگه داشتن همزمان دو دکمه بالا و پایین تنظیمات صورت می گیرد.

    • صادق گفت:

      سلام ساعت منم اینجور شده بود بااینکه گارانتی داشت دلم نمیومد ببرم بازش کنن تعمیر کنن با این مطلب خیلی خوشحال شدم و درست شد ممنون

  • محمد امین گفت:

    سلام. برای t_race متفاوت بود

  • الیاس گفت:

    بسیار بسیار ممنونم از سایت خوبتون و این آموزشی ک قرار دادین
    موفق باشید

  • بهروز گفت:

    بسیار سپاسگذارم با ساعت سیکو جواب داد و ثانیه شمار،آلارم و دقیقه شمار کالیبره میشه. فقط با این تفاوت که ابتدا عقربه مورد نظر رو با دکمه A انتخاب میکنیم و سپس با دکه B تنظیم میکنیم.
    خدا خیرتون بده

    • با سلام
      اصول کلی تنظیمات برای بیشتر ساعت ها مشابه این روش است و تفاوت بیشتر با کارکرد دکمه های بالا و پایین است که فرق می کند. علت آن هم نوع کالیبر موتور است که متفاوت می باشد.
      با سپاس از راهنمایی شما

  • امیر گفت:

    با سلام
    لطفا نحوه تنظیم عقربه PRC 200 ساعت تیسوت ۱۸۵۳ روی عدد ۳۰
    ممنون

    • با سلام
      برای ریست کردن عقربه های کرنومتر PRC200 تیسوت مراحل ذیل را طی نمایید.
      ۱. ریست کردن ثانیه شمار کرنومتر: دسته کوک را به اندازه دو پله به بیرون بکشید و دکمه بالا سمت راست را فشار دهید.
      ۲. ریست کردن دقیقه شمار کرنومتر تا ۳۰ دقیقه: دسته کوک را یک پله به بیرون بکشید و دکمه پایین سمت راست را فشار دهید.
      ۳. ریست کردن صدم ثانیه شمار کرنومتر: دسته کوک را یک پله به بیرون بکشید و دکمه بالا سمت راست را فشار دهید.

      در پایان هر مرحله دسته کوک را به داخل فشار دهید تا ساعت از حالت تنظیمات کرنومتر خارج شود

  • امین گفت:

    سلام
    ساعت من اسکمی هس با کلید a و b صدم ثانیه و ثانیه شمار تنظیم میشن ولی دقیقه شمار رو نمیتونم تنظیم کنم جفت دکمه هارم نگه میدارم هیچی نمیشه

    • با سلام
      عملکرد تنظیم عقربه کرنومتر بسته به نوع مدل ساعت و نوع کالیبر موتور ساعت کاملا تفاوت دارد برای راهنمایی دقیق تر نیازمند به اطلاعات دقیق تری از ساعت مانند رفرانس ساعت هستیم.
      در بعضی از مدلها ممکن است دسته کوک ساعت را با کشیدن دو پله به بیرون این عملیات صورت بگیرد و در بعضی دیگر با یک پله کشیدن بیرون ساعت این امکان صورت می گیرد.

  • علی گفت:

    سلام چیکار کنم که تاریخ ساعتم ساعت ۱۲ شب تغییر کند؟

    • با سلام
      برای راهنمایی دقیق تر نیازمند به برند و رفرانس ساعت است. اگر ساعت تمام آنالوگ معمولی باشد با چرخاندن زمان تا ۱۲ ساعت به راحتی این تغییرات صورت می گیرد. به طور مثال اگر ساعت ۱ را نمایش می دهد و الان ظهر است، زمان ساعت ۱۲ ساعت به جلو بکشید (یا عقب بستگی دارد روز هفته و تاریخ تغییر نکند و دقیق باشد.) و مجدد روی یک قرار بگیرد. با این تغییرات تاریخ دقیقا شبها تغییر می کند.

  • علی ب گفت:

    سلام
    برند ساعت من laxmi 8018 هست و تموم موتورهارو میخام تنظیم کنم روی ۱۲
    ولی جز ثانیه شمار
    هیچکدوم تنظیم نمیشن
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • با سلام
      اطلاعات کاملی از نوع کالیبر این ساعت موجود نیست. اگر قصد تنظیم عقربه های کرنومتر را دارید به صورت کلی ابتدا دسته کوک را در پله اول قرار دهید و با دکمه های بالا و یا پایین عقربه ها را تنظیم نمایید اگر این عملیات موفقیت آمیز نبود، دسته کوک را در پله دوم قرار دهید و با دکمه های بالا و پایین این تنظیمات را مجدد اقدام نمایید.

  • sepehr77 گفت:

    سلام وقت بخیر،من ساعتم تیسوت هستش مدل دقیقش رو نمیدونم اما سوالم اینجاس ک موتوری ک داخلش اعداد ۴۵،۶۰… رو نوشته مگه نباید ساعت رو بشماره موقغ فعال کردن کرنومتر،پس چرا برای من با حرکت دسته کوک برای تنظیم تاریخ اون موتور هم حرکت میکنه.چیکار باید بکنم هرکاری کردم درست نشد ک بیاد روی ۶۰

    • با سلام
      جهت راهنمایی دقیق تر نیازمند به رفرانس ساعت است ولی به در مدلهای تیسوت معمولا موتوری که اعداد ۶۰ -۱۵ -۳۰ -۴۵ را دارد ثانیه شمار اصلی ساعت است و ثانیه شمار کرنومتر عقربه بزرگ اصلی که روی ساعت و دقیقه شمار قرار دارد می باشد. جهت تنظیم عقربه ثانیه شمار ساعت باید دسته کوک را کامل به بیرون بکشید سپس در زمانیکه ثانیه شمار ساعت اصلی با موقعیت ثانیه شمار ساعت همسان شد دسته کوک را به داخل فشار دهید و برای تنظیم ثانیه شمار کرنومتر در صورتیکه روی عدد ۶۰ نمی رود (عقربه بزرگ اصلی ساعت) بستگی به مدل دارد معمولا دسته کوک ساعت های کرنوگراف دار تیسوت سه حالت دارد:
      حالت اول کامل داخل می باشد و ساعت فعال است ، حالت دوم یک پله به بیرون می آید و حالت سوم دو پله به بیرون می آید. باید دسته کوک را جهت تنظیم ثانیه شمار کرنومتر دو پله به بیرون بکشید و با دکمه پایین سمت راست ثانیه شمار اصلی ساعت و با دکمه بالا سمت راست عقربه صدم ثانیه شمار ساعت (در صورت داشتن این امکان) تنظیم نمایید.

  • Jalal گفت:

    سلام،من یدونه رولکس دیتونا هدیه گرفتم،امکانش هست کاربرد دوتا عقربه کوچیک چپ و راست رو بفرمایین؟ و همینطور نحوه تنظیمش رو.ممنون

    • با سلام
      موتور کوچک سمت راست نشانه گر شمارش کرنومتر تا ۳۰ دقیقه می باشد و هم چنین سمت چپی برای شماره کرنومتر تا ۱۲ ساعت می باشد. در واقع این ساعت قابلیت محاسبه کرنومتر تا ۱۲ ساعت را دارد و میزان دقیقه سپری شده را از دایره سمت چپی می بایست محاسبه نمود. جهت استفاده کردن می بایست دکمه بالا سمت راست را فشار دهید تا کرنومتر آغاز شود و با همان دکمه متوقف می شود و با دکمه پایین سمت راست ریست یا صفر می گردد. عقربه بزرگ نقش ثانیه شمار کرنومتر را دارد و در هنگام فشردن دکمه بالا سمت راست فعال می گردد.

  • علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ی ساعت هابلوت دارم ثانیه شمارش حرکت نمیکنه اما ساعت خودش مثل قبل درست کار میکنه
    روش شمارو هم امتحان کردم عقربه های دیگ درست شدن اما ثانیه شمار متاسفانه ثابت مونده

    • با سلام
      جهت راهنمایی دقیق تر حتما نیازمند به رفرانس صحیح ساعت است. این برند هفت مدل ساعت کرنوگراف (کرنومتر) را دارد که اگر ساعت شما اصلی باشد قاعدتا عقربه بزرگ اصلی ساعت نقش ثانیه شمار کرنومتر را دارد و عقربه کوچک سمت چپ صفحه نقش ثانیه شمار اصلی ساعت را دارد. در هنگام تنظیمات عقربه های کرنومتر قابل تنظیم هستند که شامل ثانیه شمار بزرگ و دو عقربه کوچک وسط و سمت راست صفحه می باشند.

  • علیرضا توکلی گفت:

    با سلام و احترام
    ممنون از راهنمایی شما.
    خیلی راحت تونستم کرونومتر ساعت رو کالیبره کنم
    متشکرم

  • مجید گفت:

    سلام ضمن خسته نباشید ساعتم تیسوت مدل prs330 هست صدم ثانیه سمت راست صفحه با ساعت اصلی همیشه کار میکند و رست نمی شود لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • با سلام
      در صورتیکه عقربه های کرنومتر پس از ریست کردن سرجای اولیه خود بازنگشته باشند از طریق روش زیر میتوانید عقربه های کرنومتر را ریست نمایید:
      دسته کوک ساعت PRS330 تیسوت دارای دو پله می باشد که جهت تنظیم باید دقت کنید که دسته کوک را در جای درست جایگذاری نمایید.
      تنظیم عقربه صدم ثانیه ساعت:
      دسته کوک را به اندازه یک پله به بیرون بکشید و با دکمه بالا سمت راست آن را تنظیم نمایید

  • رضا محمدپور گفت:

    سلام
    ساعت Swiss Miliraty دارم به شماره رفرانس۰۶-۵C6
    به روش بالایی که گفتین تنظیم نشد
    میشه لطف کنید بگید این مدل چجوری کرنوگرافش تنظیم میشه؟
    ممنونم

    • با سلام
      تنظیم عقربه های کرنومتر ساعت SWISS MILITARY:
      ۱. دسته کوک ساعت را در پله دوم (پله تنظیم عقربه های ساعت) قرار دهید.
      ۲. دکمه های بالا و پایین دسته کوک را همزمان به اندازه دو ثانیه نگه دارید تا عقربه ثانیه شمار کرنومتر (عقربه قرمز رنگ بزرگ ساعت) یک دور کامل بچرخد.
      ۳. حال وارد تنظیمات عقربه های کرنومتر ساعت شده اید. با دکمه بالا سمت راست عقربه ثانیه شمار کرنومتر را تنظیم نمایید.
      ۴. دکمه پایین سمت راست را فشار دهید تا وارد مرحله بعدی شوید.
      ۵. با دکمه بالا سمت راست عقربه دقیقه شمار ساعت را تنظیم نمایید.
      ۶. حال دکمه پایین سمت راست را بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید.
      ۷. با دکمه بالا سمت راست عقربه ساعت شمار را تنظیم نمایید.
      ۸. در پایان دسته کوک را به داخل فشار دهید.

  • رسول گفت:

    سلام دوست عزیز اول تشکر از شما ساعت هابلوت بنده اصل هستش که باطری عوض کردم کرنومترش کار میکنه اما ساعت نشان نمیده یکی میگفت شاید چرخ دنده شکسته لطفا کمکم کنید

    • با سلام
      این ساعت نیاز به بررسی دارد. پیشنهاد می کنیم تصویر عملکرد ساعت را به شماره تماس ۰۹۱۲۳۰۰۷۱۱۹ واتس اپ نمایید تا کارشناسان ما بتوانند دقیق تر شما را آنلاین راهنمایی نمایند. هم چنین تصویر از پشت درب ساعت نیز ارسال نمایید به طوریکه مشخصات روی درب پشت ساعت در تصویر مشخص باشد.

  • Parham گفت:

    خدا خیرتون بده. من یک ساعت نو خریده بودم و بعد اینکه متوجه این مشکل شدم خیلی توی ذوقم خورد. الان که تنظیمش کردم واقعا حتی بیشتر از زمان خرید خود ساعت خوشحالم

  • مهران حقیان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ساعت کاندینو مدل sapphire دارم و با راهنمایی خوب شما موفق شدم ثانیه شما رو تنظیم کنم.ولی برای تنظیم صدم ثانیه شمار مشکل دارم.لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنونم

  • امیر گفت:

    سلام من یه ساعت رومانسون سه موتوره دارم؛ چطور باید عقربه دقیقه شمار کارتوگرافی را تنظیم کنم؟

  • عرفان گفت:

    سلام من یه ساعت سه موتوره رومانسون دارم ؛ چطور باید عقربه دقیقه شمار کورنوگراف رو تنظیم کنم؟

  • رضا گفت:

    سلام روزتون بخیر
    ساعت من PRC 200 تیسوت هست و با راهنمایی شما تنظیم شد ممنون از راهنماییتون.

  • حامد صفایی گفت:

    واقعا عالی.ممنون از راهنمایی دقیقتون

  • عباس گفت:

    سلام،خیلی متشکرم از مطلب بسیار خوبتون،با راهنمایی شما کالیبره شد.

  • ali گفت:

    بسیار ممنون از شما..ساعت من کاسیوم ادیفایس بود که تازه خریده بودم و خیلی ناراحت بودم که چرا ثانیه کرونومتر یم ثانیه جلوتر وامیسته که فکر میکرم ساعت مشکل داره که با اموزش شما درستش کردم..با سپاس از شما.

  • علی گفت:

    خیلی جامع خیلی عالی
    تشکر از وقتی که گذاشتید

  • امیرحسین دهقانیان گفت:

    واقعا ممنون جواب داد باز خوبه ندادم دست کسی خراب کنن
    با تشکر از سایت عالی تون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت