ساعت غواصی اریس با قابی برنزی | ORIS

ساعت غواصی اریس با قابی با جنس بدنه کلاه غواصی ساخته است.این ساعت غواصی به یادگار غواص حاذق آفریقایی-آمریکایی نیروی دریایی آمریکا تولید شده است.

شما ممکن است که با ساعت های Oris Divers Sixty-Five آشنا باشید. ساعت های غواصی که کمتر از ۲۰۰۰ دلار به فروش می رفت. امروز می خواهیم از مدل ساعت غواصی اریس برنزی صحبت کنیم. این ساعت غواصی به یادگار غواص حاذق آفریقایی-آمریکایی نیروی دریایی آمریکا یعنی Carl Brashear تولید شده است.

 Iris Divers Sixty Five

ساعت Divers Sixty-Five ساعت غواصی کلاسیک با بزل یک جهته است. این ساعت کاملا شبیه مدل اورجینال این کلکسیون است. البته تفاوت های کوچکی نیز با مدل اولیه دارد از قبیل نقطه هایی برای نشان دادن زمان، بزل و قاب برنزی (پشت قاب از استیل ضد زنگ است) و صفحه آبی. با این همه، ستودنی ترین مطلب در مورد این ساعت داستان زندگی Carl Brashear است.

 پشت ساعت غواصی اوریسساعت غواضی اوریس

غواص معروف آمریکایی

داستان زندگی او در فیلمی به نام Men Of Honor در سال ۲۰۰۰ ساخته شد. بازیگر آن فیلم Cuba Gooding Jr بود. او که قبلاً در برنامه ۱۹۵۶ غواصی فارغ التحصیل شده بود، در سال ۱۹۴۸ در سن ۱۷ سالگی به سختی به نیروی دریایی آمریکا پیوست. بعدها در سال ۱۹۶۶ او در طی تمرین خنثی سازی بمب هیدروژنی، بخشی از پای چپ خود را از دست داد. علیرغم این آسیب دیدگی و مدت زمان طولانی برای بهبودی، Brashear توانست اولین غواص معلول نیروی دریایی باشد. او در سال ۱۹۶۸ مجدداً گواهی غواصی خود را دریافت کرد و در سال ۱۹۷۰ توانست جایزه غواص استاد را دریافت کند.

Oris به مناسبت بزرگداشت Brashear، که در سال ۲۰۰۶ فوت شد، ساعتی از برنز تولید کرده است چراکه کلاه های غواصی از برنز بوده اند. طبق سنت دریانوردی فلز برنز برای تولید ابزارهای غواصی بسیار مهم است چراکه مسی که در برنز بکار رفته است، از خوردگی فلز بکار رفته در زیر خودش جلوگیری می کند. بطور طبیعی لایه ای از زنگار، ساعت های برنزی را می پوشاند به همین علت است که غالبا در پشت قاب از این فلز استفاده نمی شود چراکه ممکن است پوست دست را اذیت کنند. قطر قاب ۴۲ میلیمتر بوده (قطر قاب مدل اورجینال ۴۰ میلیمتر بوده است) و در ۲۰۰۰ نسخه محدود تولید شده است. موتور بکار رفته در این ساعت کالیبر ۷۳۳ اوریس بوده که بر مبنای کالیبر Sellita SW200 باضافه تاریخ ساخته شده است.

image1-22 Carl Barashear غواص

این ساعت با قیمت ۲۶۰۰ فرانک سوئیس (۸،۳۰۰،۰۰۰ تومان طبق نرخ بانک مرکزی ایران) توزیع می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید از سایت اوریس آنها دیدن فرمائید. هم چنین برای آشنایی بامدل جدید صفحه سبز اوریس که اخیرا در اخبار مجله تخصصی ساعت من بارگزاری گشته می توانید به این قسمت رجوع کنید.

ساعت غواصی اوریس
ساعت غواصی اوریس اینبار ساعتی الهام گرفته از غواص معروف آمریکایی را رونمایی کرده است
Brand: ORIS

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت