کاسیو پروترک PRG240

آموزش کامل تنظیمات ساعت به صورت متن و تصویر

تنظیم کاسیو PRG-200

امکانات ساعت PRG240

۱. قطب نما

۲. فشار سنج

۳. ارتفاع سنج

۴. ALARM

۵. ساعت جهانی

۶. TOUGH SOLAR منبع ذخیره انرژی نور خورشید

۷. ضد آب بودن تا عمق ۱۰۰ متر

۸. تا ۱۰- درجه سیلیسون را اندازه گیری می کند

۹. کرنومتر

۱۰. معکوس شمار

۱۱. رکورد اطلاعات ذخیره شده

آشنایی با دکمه های ساعت PRG240

تنظیمات ساعت PRG240
PRG240

شارژ کردن باطری ساعت PRG240

ساعت PRG240 انرژی خود را از طریق نورخورشید ذخیره می کند. پس بهتر است زمانیکه از ساعت خود استفاده نمی کنید ترجیحا ساعت را در شرایطی که نور خورشید (کنار پنجره) قرار دهید تا بتواند روزانه انرژی کافی جهت ذخیره کردن در باطری را داشته باشد. حتما جهت شارژ کردن باید دقت داشته باشید که صفحه ساعت به صورت کامل به سمت نور باشد.

هشدار: اگر شارژ باطری ساعت تمام شود کلیه تنظیمات و رکوردهای ساعت پاک می شود و ریست می شود و به حالت برگشت به کارخانه بازمی گردد.

بهترین روش جهت ذخیره انرژي روشن کردن POWER SAVING  است که در قسمت تنظیمات اصلی ساعت توضیحات کامل ارائه گشته است.

نحوه چک کردن باطری PRG240

برای چک کردن باطری ساعت یکی از ۵ حالت زیر وجود دارد:

نوع حالت نوع نمایش روی صفحهنوع فعالیت امکانات ساعت
۱درج شدن لغت H زیر صفحه اصلی نمایش شارژ کاملکلیه امکانات قابل استفاده است
۲درج شدن لغت M زیر صفحه اصلی نمایش شارژ متوسطکلیه امکانات ساعت قابل استفاده است
۳درج شدن لغت L زیر صفحه و لغت LOW بالای صفحه نمایشکلیه سنسورها، روشنایی و بوق ساعت غیر فعال می باشد.
۴درج شدن لغت CHG در صفحه که حتما باید ساعت شارژ شودفقط حالت اصلی ساعت که زمان را نمایش می دهد فعال است.
۵— به معنای خاموش شدن کامل ساعت و ریست شدن کاملکلیه امکانات ساعت غیر فعال می باشد.

نحوه شارژ کردن باطری PRG240

۱- در محوطه بیرون و نور مستقیم در شرایطی که ساعت شارژ دارد ۵ دقیقه به صورت روزانه و  در شرایطی که ساعت اصلا شارژ ندارد ۵ ساعت به صورت کامل شارژ ساعت زمان می برد.

۲- در داخل ساختمان کنار نور پنجره در شرایطی که ساعت شارژ دارد ۲۴ دقیقه به صورت روزانه و  در شرایطی که ساعت اصلا شارژ ندارد ۲۴ ساعت به صورت کامل شارژ ساعت زمان می برد.

۳- در داخل کنار پنجره و در شرایط ابری در شرایطی که ساعت شارژ دارد ۴۸ دقیقه به صورت روزانه و در شرایطی که ساعت اصلا شارژ ندارد ۴۸ ساعت به صورت کامل شارژ ساعت زمان می برد.

۴. با استفاده از نور منتشره از لامپ در شرایطی که ساعت شارژ دارد ۸ ساعت به صورت روزانه و در شرایطی که ساعت اصلا شارژ ندارد بالای ۳۰۰ ساعت به صورت کامل شارژ ساعت زمان می برد.

اگر ساعت شما در حالت یک و یا دو باشد با شارژ روزانه می تواند شارژ خود را بدون نیاز به تخلیه در شارژ ساعت شارژ نماید

حالت اصلی PRG240

حالت اصلی یا TIMEKEEPING: به حالتی که صفحه نمایش ساعت زمان و تقویم یا یکی از حالات زیر را نمایش دهد گفته می شود که هر زمان قصد وارد شدن به این حالت را دارید کافی است دکمه D را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید. هم چنین جهت نمایش انواع حالات نمایش کافی است دکمه E را فشار دهید.

تنظیمات ساعت PRG240
تنظیمات ساعت PRG240
تنظیمات ساعت PRG240

تنظیم زمان و تقویم ساعت PRG240

۱.۱ در حالت اصلی ساعت (TIMEKEEPING) با نگه داشتن دکمه E در حدود ۲ ثانیه وارد تنظیمات اصلی ساعت می شویم که لغت SET HOLD در صفحه دیجیتالی  ظاهر می شود و سپس نام CITY می آید. نام شهری که در حال حاضر است را نمایش می دهد.

۲.۱. با دکمه های A و C می توانید شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پس از انتخاب در صفحه دیجیتالی نیز زمان مورد نظر همان شهر را نشان می دهد.

۳.۱. با دکمه D  وارد قسمت DST می شویم. با دکمه ‌A می توان روشن و خاموش کرد.

نکته: DST نسبت به ۶ ماه اول و دوم سال تغییر می کند اگر در ۶ ماه اول سال باشید می بایست روشن باشد یعنی ۱ ساعت به جلو است و در ۶ ماه دوم سال یک ساعت به عقب می رود که می بایست خاموش باشد.

۴.۱. با زدن دکمه D وارد تنظیمات نشانه روز و شب می رویم که با دکمه A قابل تغییر است. اگر ۲۴H باشد یعنی در صورتی که ساعت ۱ بعد از ظهر باشد به صورت ۱۳ نمایش می دهد و اگر ۱۲H باشد حرف p کنار عدد ۱ نمایش می دهد.

۵.۱. با زدن دکمه D وارد تنظیم ثانیه شمار می شویم

توجه: از این مرحله به بعد به هیچ عنوان تغییراتی اعمال نکنید چرا که موجب می شود کلیه تنظیمات اصلی ساعت به هم بریزد و شما برای داشتن زمان دقیق ساعت مجبور به ریست کردن ساعت بشوید که در مطالب بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد. پس اگر زمان شهر مورد نظر به درستی نمایش داده می شود به هیچ عنوان تغییرات اعمال نکنید. 

هم چنین لازم به توضیح است که تاریخ ساعت های کاسیو می بایست بر حسب میلادی تنظیم شود و در صورت تنظیم به شمسی و یا قمر تنظیمات دیگر این ساعت به هم میریزد از جمله نمایشگر روزهای هفته که مستقیما به تاریخ وابسته می باشد.

با دکمه A ثانیه شمار از صفر شروع می شود. سپس با دکمه D را ۶ بار بزنید تا تنظیمات را از حالات ساعت، دقیقه، سال، ماه، روز رد نمایید تا به حالت صدای دکمه ها برسید.

۶.۱. در حالت صدای دکمه ها به دوصورت MUTE (بی صدا) و KEY (صدا دار) می باشد. با دکمه A قابل تغییر است.

۷.۱. دکمه D را بزنید که وارد تنظیمات LT3 بشوید. این قسمت تنظیم میزان مدت زمان روشنایی ساعت است که با زدن دکمه A بین یک و سه ثانیه قابل تنظیم است.

۸.۱. با زدن دکمه D وارد قسمت POWER SAVE می رویم که برای ذخیره کردن انرژی یا باطری ساعت است که در زمان استفاده صفحه روشن می شود و در صورتیکه ساعت در حالت ساکن جایی بماند و ذخیره انرژی روشن باشد صفحه ساعت خاموش می ماند و انرژی را در خود ذخیره می کند. این موجب می شود دیرتر شارژ باطری ساعت به اتمام برسد.

۹.۱. با زدن دکمه D وارد تنظیمات واحد اندازه گیری فشار، دما و ارتفاع سنج می شوید.

   ۱.۹.۱. با دکمه A واحد اندازه گیری ارتفاع سنج را بین فوت (ft) و متر (m) تغییر دهید.

   ۲.۹.۱. با دکمه B واحد اندازه گیری بین هکتوپاسکال (hpa) و اینچ جیوه (inHg) تغییر می کند.

   ۳.۹.۱. با دکمه C واحد اندازه گیری دماسنج بین درجه سیلسیوس (C) و فارنهایت (F) تغییر می کند.

۱۰.۱. با زدن دکمه D وارد صفحه اصلی ساعت (TIME KEEPING) می شوید. که برای ذخیره کردن کلیه تغییراتی که داده اید کافی است دکمه E را بزنید تا ساعت کلیه تنظیمات را نهایی کند و آنالوگ را با دیجیتال نیز تنظیم نماید.

قطب نما PRG240

ساعت PRG240 قابلیت نمایش جهت را در هر زمان و مکانی را دارد. با زدن دکمه C وارد حالت قطب نما می شوید. علامت ۳ مربع مشکی رنگ کنار همی که در قسمتی از دور صفحه دیجیتالی ظاهر شده است نشانه سمت شمال می باشد. سمت عدد ۱۲ ساعت جهتی را که به صورت اختصار حروفی روی صفحه دیجیتالی ظاهر گشته را نمایش می دهد. جهت نمایش و خواندن صحیح تر می توانید اینگونه عمل نمایید.

تنظیمات ساعت PRG240

۱. دقت داشته باشید که ساعت در حالت اصلی یا TIMEKEEPING و یا در حالت یکی از سنسورهای ساعت باشد.

۲. ساعت خود را روی یک صفحه مسطح یا اگر در دستتان است حتما نسبت به سطح زمین کاملا افقی باشد قرار دهید.

۳. سمت عدد ۱۲ ساعت را به جهتی که قصد نمایش جهت آن را دارید قرار دهید.

۴. دکمه C یا COMP را فشار دهید تا وارد حالت قطب نمای ساعت شوید. ابتدا لغت COMP ظاهر می شود و سپس علامت ۳ مربع مشکی رنگ که در کنار هم هستند در دور ساعت ظاهر می شود که نشانه نمایش سمت شمال می باشد.

نکته: اگر پس از زدن دکمه C مطابق شکل روبرو در صفحه دیجیتالی علامت جهات غرب، شرق، شمال، جنوب را نمایش ندهد این به آن معنا است که جهت در حال نمایش از قبل در حافظه ذخیره شده است و در حال نمایش است. برای درست کردن این موضوع کافی است دکمه E را نگه دارید تا حافظه این قسمت پاک شود تا مجدد جهات را به درستی به شما نمایش دهد.

نوع مفهوم جهات نمایش داده شده:

N: شمال           E: شرق          W: غرب           S: جنوب

ترکیب این حروف زاویه سمت را نمایش می دهد. به طور مثال NE به مفهوم شمال شرقی می باشد و NNE به مفهوم شمال – شمال شرقی است.

کالیبره کردن قطب نما PRG240

شما حتما زمانی باید قطب نمای ساعت خود را کالیبره نمایید که مطمئن شوید جهات را به درستی نمایش نمی دهد. لازم به توضیح است که ساعت های پروترک در اکثر مدلها چون خاصیت ضد مغناطیس را ندارند امکان دارد لوازم برقی از جمله موبایل موجب می گردد که به مرور زمان در صورت نزدیک بودن ساعت به موبایل خطا ایجاد نماید. برای این کار ابتدا توصیه می کنیم ساعت خود را به مدت ۲۰ دقیقه در شرایطی به دور از گرما و سرمای زیاد و جریان مغناطیسی قرار دهید و مجدد بررسی نمایید اگر مشکل هنوز بر طرف نگردید راه کارهای زیر را می توانید به جهت کالیبره کردن ساعت خود اعمال نمایید.

در حین کالیبره کردن به هیچ عنوان حرکت اضافه تری انجام ندهید چرا که موجب می شود جهات به درستی تنظیم نشوند. حتما مطابق دستورالعمل زیر جهت کالیبره کردن ساعت خود اقدام نمایید.

۱. در حالت قطب نما دکمه E را برای مدت ۲ ثانیه نگه دارید. ابتدا لغت SET HOLD نمایش داده می شود و سپس لغت CALIBRATION. آنقدر این دکمه را باید نگه دارید تا این لغت را مشاهده نمایید. در این حالت علامت نشانگر سمت شمال (به صورت سه مربع مشکلی) رو به عدد ۱۲ ساعت قرار می گیرد و عدد – ۱- روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

۲. ساعت را به سمتی که مدنظرتان هست کاملا موازی با سطح زمین قرار دهید و دکمه C را یکبار فشار دهید. صفحه نمایش به حالت — می شود و صبر نمایید فرآیند کالیبره کردن صورت بپذیرد و در صورتیکه موفقیت آمیز بود علامت نشانگر از عدد ۱۲ به سمت عدد ۶ برود و لغت Turn 180 روی صفحه نمایش ظاهر شود. و پس از یک ثانیه لغت CALIBRATION -2 ظاهر شود. (اگر لغت ERR را نمایش داد می بایست مجدد دکمه C را بزنید)

۳. ساعت خود را به صورت دقیق ۱۸۰ درجه بچرخانید.

۴. دکمه C را بزنید تا سمت دوم را کالیبره نماید. صفحه نمایش به حالت ابتدا — ظاهر می شود و سپس در صورت موفقیت OK را نمایش می دهد.

فشار هوا و دماسنج PRG240

در حالت اصلی یا TIMEKEEPING یا هر کدام از حالتهای سنسورهای ساعت دکمه B را بزنید وارد قسمت فشار سنج و نمایشگر دماسنج می شوید. با دکمه D مجدد به حالت اصلی باز می گردید در غیر این صورت یک ساعت زمان می برد تا ساعت به صورت خودکار به حالت اصلی ساعت بازگردد.

بر روی صفحه نمایش ساعت عددی که پایین صفحه نمایش نشان میدهد دمای کنونی می باشد و عدد وسط صفحه دیجیتالی میزان فشار هوا را نمایش می دهد.

نمودار گرافی که روی صفحه دیجیتالی نمایش می دهد به این صورت است که اگر دو محور افقی و عمودی فرضی داشته باشیم، محور افقی زمان را نمایش می دهد که هر نقطه حکم ۲ ساعت را دارد و محور عمودی میزان فشار هوا را نمایش می دهد که برحسب نوع واحد تعیین شده است که می تواند ۱ هکتوپاسکال باشد. اگر سمت گراف به بالا باشد به معنای افزایش میزان فشار هوا است و اگر بالعکس به سمت پایین باشد یعنی میزان فشار هوا به سمت پایین است که از طریق جهات نیز می توان متوجه این موضوع شد.

نکته: بهترین زمان جهت مقدار درست فشار هوا شرایطی است که ساکن هستید و در حین بالا رفتن و یا پایین رفتن از سطح زمین نیستید.

کالیبره کردن فشار سنج PRG240

دقت نمایش فشار هوا و دما در این ساعت بسیار بالا می باشد به طوریکه از لوازم ابزار دقیق در داخل کارخانه تنظیم گشته است. پس اگر مشکل بسیار جدی وجود دارد عملیات کالیبره کردن ساعت را انجام دهید.

۱. به وسیله یک دستگاه فشار سنج قوی میزان دقیق فشار هوا را به دست آورید.

۲. وارد قسمت حالت فشار سنج ساعت شوید.

۳. دکمه E را به میزان ۲ ثانیه نگه دارید تا صفحه نمایش SET HOLD را نمایش دهد و سپس TEMP به مفهوم دماسنج نمایش داده شود. این دکمه باید آنقدر نگه دارید که این لغت ظاهر شود.

۴. با دکمه D می توانید از حالت دماسنج به حالت فشار سنج بروید و هر کدام را که می خواهید کالیبره نمایید انتخاب نمایید.

۵. با دکمه های A و  C می توانید میزان فشار هوا یا دمای هوا را تغییر و تنظیم نمایید.

۶. با زدن دکمه E از حالت کالیبراسیون خارج شوید.

ارتفاع سنج PRG240

صفحه نمایشگر ارتفاع سنج به دو صورت می تواند باشد. حالت اول نمودار میزان ارتفاع را در بالای صفحه مشاهده نمایید حالت دوم میزان اختلاف سطح را نمایش می دهد که برای این کار کافی است مراحل ذیل را طی نمایید:

۱. با دکمه A وارد حالت ارتفاع سنج شوید.

۲. دکمه E را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید. منتظر بمانید لغت SET HOLD ظاهر شود و سپس لغات ALT1 ظاهر می شود.

۳. دکمه D را یک مرتبه فشار دهید. وارد تنظیم مدت زمان محاسبه ارتفاع سنج می شوید.

۵ ثانیه: در سه دقیقه اول هر ثانیه میزان ارتفاع را محاسبه می کند و پس از سه دقیقه میزان محاسبه هر ۵ ثانیه یکبار خواهد بود.

۲ دقیقه: در سه دقیقه اول هر ثانیه میزان ارتفاع را محاسبه می کند و پس از سه دقیقه میزان محاسبه هر  دقیقه یکبار خواهد بود.

با دکمه A می توانید یکی از حالات را انتخاب نمایید.

۴. دکمه D را یکبار بزنید تا وارد انتخاب نوع صفحه نمایش شوید.

۵. دکمه A را بزنید تا صفحه مورد نظر خود را از بین دو حالت موجود انتخاب نمایید.

۶. دکمه E را بزنید و از تنظیمات ارتفاع سنج خارج شوید.

این ساعت قابلیت رکورد کردن ارتفاع را به سه حالت دارد:
۱. ثبت دستی رکورد: در این حالت کافی است که در حالت ارتفاع سنج ساعت هستید دکمه A را نگه دارید تا ابتدا لغت REC HOLD و سپس REC ظاهر شود و تا دیده شدن این لغت دست را از روی دکمه بردارید تا کامل رکورد شما ثبت گردد. این ساعت قابلیت ثبت کردن ماکسیمم ۳۰ رکورد را دارد. (اگر دکمه مورد نظر را بیشتر از حد نگه دارید وارد حالت TREK می ید که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.)

۲. ثبت رکورد به صورت خودکار: این رکورد به این صورت عمل می کند که شما در حین حرکت میزان حداقل و حداکثر ارتفاع هایی را که طی می کنید را به صورت خودکار ابتدا ثبت می کند و به این گونه نمایش می دهد MAX: حداکثر ارتفاع طی شده MIN: حداقل ارتفاع طی شده ASC: جمع کلیه فراز ها DSC: جمع کل نزول ها . این فرآیند در زمانیکه شما داخل حالت ارتفاع سنج هستید محاسبه می گردد.

۳. حالت TREK: این حالتی است که شما داخل سیستم ارتفاع سنج نیستید ولی ساعت بر اساس اطلاعات جمع آوری کرده از حالت خودکار به صورت پیش فرض با نمایش مدت زمان به صورت سگمنت (مربع های کوچک مشکلی رنگی که دور صفحه ساعت نمایش داده می شوند که هر کدام از آنها بیانگر ۱۲ دقیقه مدت زمانی است) و مسیری که اکنون در حال طی کردن هستید در صورتیکه حالت TREK فعال باشد اندازه گیری می کند. در واقع حالت TREK اگر فعال باشد ثبت رکوردهای خودکار را به روز رسانی می کند بدون آنکه داخل حالت ارتفاع سنج باشد در مدت زمانی مشخص که بر روی دور صفحه ساعت به صورت مربع های ۱۲ دقیقه ای مشکلی رنگ نمایش داده می شود. برای فعال کردن این حالت کافی است در حالت ارتفاع سنج دکمه A را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید تا لغت TREK HOLD در ابتدا ظاهر شود و سپس لغت HOLD حذف می شود و یک مربع مشکی رنگ رو به عدد ۱۲ ظاهر می شود که به معنای شروع زمان ۱۲ دقیقه ی اول اندازه گیری است. برای خاموش کردن نیز کافی است همان دکمه را در حالت ارتفاع سنج به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.

حال چگونه رکوردها را مشاهده نماییم:

RECORD PRG240

۱. در حالت اصلی ساعت دکمه D را دو بار فشار دهید تا وارد حالت REC شوید.

۲.حالت اول انواع رکورد های ثبت شده ای بود که در قسمت اول دستی ثبت نموده اید که ۳۰ تا حداکثر دارد که با دکمه های A و C قابل تغییر است.

تنظیم PRG-270

۳. با دکمه B حالات رکوردهای ثبت شده را تغییر دهید و به حالت رکوردهای خودکار ثبت شده می روید که MAX , MIN , ASC و DSC دارد که شما با دکمه های A و C می توانید تغییر دهید.
۴. دکمه B را بزنید و به حالت رکوردهای ثبت شده از TREK می روید که همانند بالا با دکمه های A و C قابل تغییر است.

تنظیمات ساعت PRG240

نحوه پاک کردن رکورد PRG240
۱. هر کدام از رکوردها را می توانید به دلخواه پاک نمایید برای این کار کافی است یکی از رکوردها را انتخاب نمایید در هر قسمت.
۲. در این قسمت بسیار دقت داشته باشید چرا که با هر میزان نگه داشتن نوع کار تفاوت دارد. پس از انتخاب رکورد خاص دکمه E را فقط به میزان حداقل ۲ ثانیه نگه دارید تا لغت CLEAR ظاهر شود به محض ظاهر شدن دست خود را از این دکمه بردارید
نکته: اگر دکمه E را به بیش از ۵ ثانیه نگه دارید پس از ظاهر شدن لغت CLEAR لغت دیگری به نام CLEAR ALL ظاهر می شود که کلیه موارد ثبت شده در حالت رکورد را پاک می کند و متاسفانه پس از پاک شدن قابل برگشت نمی باشد.

زمان طلوع و غروب آفتاب

تنظیم PRG-270

در حالت اصلی ساعت TIMEKEEPING دکمه D را یکبار فشار دهید تا زمان طلوع و غروب خورشید را مشاهده نمایید. اگر قصد مشاهده زمان طلوع و غروب را برای تاریخ خاصی می خواهید می توانید مراحل ذیل را طی نمایید:

۱. وارد حالت طلوع و غروب خورشید شوید.

۲. با دکمه های A و C می توانید تاریخ مورد نظر خود را که در بالای صفحه دیجیتالی نمایش داده شده است تغییر دهید.

نکته: اگر زمان طلوع و غروب به درستی نمایش داده نشود می بایست ابتدا تنظیمات اصلی ساعت که از نام شهر و دیگر موارد است را چک نمایید.

کرنومتر STW PRG240

۱. در حالت اصلی ساعت دکمه D را چهار بار می زنیم

نکته: قابلیت نشان دادن صدم ثانیه، ثانیه،‌ دقیقه و ساعت است.

۲. با دکمه A شما می توانید شروع کنید و با همین دکمه کرنومتر را متوقف بسازید.

۳. برای دوباره از صفر شروع کردن یا ریست کردن کافی است دکمه C را بزنیم.

معکوس شمار TIMER PRG240

۱. با چهار بار زدن دکمه D در حالت اصلی ساعت وارد قسمت معکوس شمار می شوید.

۲. با دکمه A می توانید شروع کنید و با همان دکمه متوقف می شوید.

۳. با دکمه C ریست می شود.

نکته: برای تنظیم کردن تایمر:

۱. ابتدا دکمه E را چند ثانیه نگه می دارید

۲. سپس با دکمه C , A می توانید زمان را مشخص نمایید و با دکمه D حالت را عوض کنید که از ساعت به دقیقه و یا ثانیه بروید.

با دکمه E تنظیمات را ذخیره می کنید.

زنگ آلارم ALARM PRG240

۱. با پنج بار زدن دکمه D در حالت اصلی ساعت  وارد تنظیمات زنگ ساعت می شوید.

نکته: این ساعت ۴ تا زنگ را می تواند تنظیم کند

۲. با دکمه A قابلیت تغییر نوع آلارم می روید

۳. در یکی از آلارم ها با نگه داشتن دکمه E وارد تنظیمات آلارم مورد نظر می شوید.

۴. با دکمه A و C می توانید ساعت خود را تنظیم نمایید که با دکمه اولی جلو و دومی به عقب می روید.

۵. با دکمه D می توانید وارد حالت بعدی یعنی از ساعت به دقیقه بروید و با دکمه های C , A زمانتان را تنظیم نمایید.

۶. با زدن دکمه E تنظیمات خود را ذخیره نمایید.

تنظیم PRG-270

۷. بعد از اینکه ۴ آلارم را با دکمه A بگذرانید وارد قسمت SNZ (مخفف SNOOZE) زنگ ممتد می شوید.

۸. با دکمه B می توانید روشن و خاموش نمایید. که اگر روشن باشد با زدن هر دکمه از ساعت صدا تا ۲ الی ۳ دقیقه خاموش است و مجدد آلارم می زند تا مادامی که شما در این قسمت SNOOZE را خاموش کنید و دیگر آلارم مجدد نمی زند.

۹. با زدن دکمه A وارد قسمت SIG می شوید. که اگر روشن باشد در راس هر ساعتی قرار بگیرد صدای بوقی می دهد که با دکمه ‌B می توانید روشن و خاموش نمایید.

۱۰ در پایان دکمه D را می فشارید و به حالت اصلی و اولیه ساعت خود باز می گردید.

برای خاموش کردن آلارم مورد نظر کافی است روی آلارم مربوطه بروید و دکمه B را فشار دهید.

ساعت جهانی PRG240

۱. در حالت اصلی ساعت دکمه D را شش مرتبه بزنید تا وارد حالت ساعت جهانی شوید.

۲. با دکمه های A و C نام شهر مورد نظر را انتخاب نمایید.

نکته: اگر زمان نمایش داده شده با زمان اصلی تفاوت دارد ابتدا حالت تابستانه را چک نمایید. این حالت برای زمانی است که در ۶ ماه اول و دوم سال می بایست زمان به جلو و یا عقب بر می گردد. اگر حالت تابستانه برای آن شهر روشن باشد به صورت یک علامت کوچک در سمت تقریبا چپ بالا صفحه به صورت حروف کوچک DST نمایش داده می شود. برای چک کردن حالت تابستانه یا DST ساعت بر روی هر شهری که هستید دکمه E را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید. با این کار حالت تابستانه روشن و یا خاموش می شود.

تنظیم روشنایی ساعت AUTO LIGHT

تنظیم PRG-270

ساعت شما قابلیت روشنایی خودکار را دارد به طوریکه اگر دست خود را در حدود ۴۰ درجه بچرخانید چراغ ساعت روشن می گردد. برای تنظیم روشنایی ساعت به صورت خودکار کافی است دکمه L که بین بند و صفحه ساعت است را چند ثانیه نگه دارید تا لغت LT در صفحه نمایش ایجاد گردد. برای خاموش شدن آن نیز کافی است که همان دکمه را چند ثانیه نگه دارید.

نکته: سیستم روشنایی ساعت اتولایت زمانی که ساعت در دست شما است شما می توانید با ۹۰ درجه چرخاندن دست خود نور ساعت را روشن نمایید بدون نیاز به زدن دکمه ای از ساعت

ریست کردن ساعت PRG240

یک زمانی خواهد رسید که ساعت شما نیاز به تنظیم کردن دارد. آن زمان وفتی است که زمان های در حال نمایش شهر ها با زمان واقعی تفاوت دارد.

برای ریست کردن ساعت خود مراحل ذیل را طی نمایید.

۱. در حالت اصلی ساعت دکمه E را چند ثانیه نگه دارید تا وارد تنظیمات ساعت شوید. و نام شهر ها را در صفحه نمایش مشاهده نمایید.

۲. با دکمه A و C نام شهر را UTC انتخاب نمایید.

۳. با دکمه D حالات را تغییر دهید تا به حالت تغییر ثانیه برسید.

۴. حال با استفاده از این لینک زمان دقیق UTC را بیابید و در تنظیمات در ادامه تغییرات را اعمال نمایید.

۵. با دکمه A می توانید هر زمان ثانیه شمار را از صفر شروع کنید.

۶. در ادامه با دکمه D حالات را به ساعت، سپس دقیقه و سپس تاریخ ببرید و با دکمه های A و ‌C تنظیمات ساعت شمار و دقیقه شمار را اعمال نمایید.

۷. در ارتباط با تقویم می بایست حتما تاریخ بر حسب میلادی تنظیم شود و اگر بر حسب شمسی و یا قمری تاریخ تنظیم شود سیستم تنظیمات به هم می خورد.

مجله تخصصی ساعت من

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت