ساعت سرمایه ای گرانبها

آیا سرمایه گذاری در ساعت های گران قیمت در هر شرایط چه در بازار ایران و یا خارج از ایران به صرفه می باشد. در این مقاله به بخشی از برندهایی که ارزش سرمایه گذاری دارند اشاره می کنیم.

سرمایه گذاری در ساعت های لوکس

امروزه زمان عضو جداناشدنی از بشر می باشد. اگر زمان نبود هیچکس نمی دانست چگونه برای روز خود برنامه ریزی کند. چگونه هدف خود را جلو ببرد و خیلی از اتفاقات دیگر رخ دهد. در این مقاله قصد اهمیت زمان را نمی خواهیم برای شما بگوییم. بلکه از ارزش وسیله ای که زمان را نشان می دهد قصد صحبت داریم. تا به حال فکر کرده اید که جدای اینکه زمان بسیار با ارزش است خود ساعتی که زمان را نیز به شما نمایش می دهد با ارزش است؟ ساعت را اگر به عنوان یک کالای لوکس بنگرید اگر سرمایه دار هستید می توانید روی آن نیز سرمایه گذاری کنید. در همه جای دنیا بابت ساعت های لوکس پول های هنگفتی سالانه معامله می گردد و این نشان از ارزش این کالا می باشد.

حال آیا همه ساعت ها این گونه هستند؟

پاسخ خیر است. ساعت های امروزی به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند. دسته اول ساعت های کاملا دست ساز، دسته دوم ساعت های غیر دست ساز از جنس سنگهای قیمتی (طلا، برلیان، برنز …)، دسته سوم ساعت های غیر دست ساز با کیفیت بالا تمام استیل خالص و دسته چهارم ساعت های بی کیفیت ارزان قیمت.

تمامی این ساعت ها به نوبه خود یک ارزش مشخصی دارند و آن هم زمان است که به شما نمایش می دهند ولی ساعت های دسته اول و دسته دوم جزو دسته ساعت هایی هستند که معاملات سنگین همیشه روی این مدل از ساعت ها صورت می گیرد ولی جدای این در مورد دسته دوم نیز بعضا پیش آمده که ساعتی معامله گشته ولی بیشتر به علت صاحب آن ساعت بوده که در دست خود داشته و به آن ساعت ارزش بیشتری داده است که این مورد خاص در کلیه دسته ها می تواند شامل شود و بیشتر به ساعت های ویترینی و ارزش معنوی دارند.

برندهای مطرح جهان هرسال تلاش می کنند با تولید ساعت های خاص خود هرساله مخاطبان جدیدی را به خود جذب نمایند که به برخی از این برندها و رشدآنها می پردازیم

رولکس سابمارینررولکس مدل سابمارینر Rolex (Submariner Stainless Steel)  رفرانس ۱۱۶۶۱۰LN طی ۲۰ سال نسبت به قیمت جهانی خود بیش از ۳.۵ برابر گشته است . این مدل جزو پر فروش ترین مدلهای ساعت های رولکس بوده و در بازار جهانی دارای طرفداران زیادی می باشد. همانطوری که در نمودار مشخص است این مدل در سال ۱۹۹۳ قیمت ۲۱۲۲ یورو داشته است و در سال ۲۰۱۷ این قیمت به ۷۷۵۰ یورو افزایش یافته است.

آی دبلیو سیساعت آی دبلیو سی دابل کرنوگراف دار تمام استیل IWC Double Chronograph Stainless Steel نزدیک به ۲.۵ برابر گشته مطابق نمودار این مدل در سال ۱۹۹۳ قیمت۴۹۶۰ یورو داشته است و در سال ۲۰۱۷ به ۱۲۲۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است البته این رشد از سال ۲۰۱۲ چشمگیر تر بوده جرا که مدل خلبانی آن وارد بازار گشته .

ژژ لکولترساعت ژژ لیکولتر Jeager Lecoultre Reversi Classique Stainless Steel طبق نمودار رشد افزایشی سالانه بسیار پایینی تا سال ۲۰۰۸ نسبت به دو مدل قبلی داشته است به طوریکه طی ۱۵ سال حدود ۱.۷ برابر گشته ولی تحول در ساخت و کیفیت ساعت های ژژ از سال ۲۰۰۸ با رشد بسیار بالاتری معادل دو برابر در کمتر از ۱۰ سال داشته است.

ادیما پیگهادیما پیگه مدل رویال اوک آفشور Audemars Piguet Royal Oak Offshore Chronograph Stainless Steel یکی از معروفترین و پر مخاطب ترین مدلهای ساعت سوئیسی است. این مدل در سال ۱۹۹۳ حدود ۹۴۹۵ یورو قیمت گذاری شده است و در سال سال ۲۰۱۷ به قیمت ۲۷۲۰۰ یورو رسیده است که نزدیک به ۳ برابر افزایش قیمت داشته

برایتلینگساعت برایتلینگ مدل نویتایمر تمام استیل Brietling Navitimer Stainless Steel طی ۲۴ سال روند رو به رشد چشمیگیری را پشت سر گذاشت است و جزو موفق ترین مدلها در بازار بوده که این موفقیت موجب گشته قیمت آن حدود ۳ برابر شود. در سال ۲۰۱۳ مدلهای برایتلینگ از کالیبر ETA در خود استفاده کردند که جزو مطرح ترین شرکت های تولیدی موتورهای ساعت در جهان می باشد. این اتفاق نیز در افزایش قیمت این مدلها از سال ۲۰۱۳ به بعد بیشتر به چشم می خورد.

پتک فیلیپساعت پتک فیلیپ مدل نوتیلوس تمام استیل Patek Philippe Nautilus Stailess Steel از مشهورترین مدلهای ساعت های پتک می باشد که هر ساله این سری جزو پر مخاطب ترین مدلهای لاکچری به حساب می آید. هیچ برندی را نمی توان با این مدل پتک مقایسه کرد سادگی و خاص بودن ‌آن موجب گشت رشد بیش از ۴.۵ برابر را در این مدل شاهد باشیم.

ا لانژه زهنهساعت ا لانژ و زهنه مدل لانژه A.:ange & Sohne Lange 1Gold  جزو گرانترین مدلها در زمان خود بود که علت آن نوع کارایی و طلایی که در داخل ساعت کار شده بود است. حال با اینکه قیمت این ساعت نسبت به دیگر رقبای خود بالاتر بود. این مدل در سال ۲۰۱۵ از موتور جدیدی استفاده کرد که موجب کارایی بیشتر این ساعت گشت قیمت این مدل از لانژه حدود ۲.۳ برابر طی ۱۵ سال اخیر گشته است.

نظرات

  • your.watch7 گفت:

    سلام‌ مرسی از مطالب جامع شما یه سوالی داشتم سال تولید این ساعت ها روی قیمتشون اثر میزاره مثلا یه رولکس سابمارین ۲۰۱۰ با هم مدل ۲۰۲۰ یه قیمت هست

    • با سلام
      قطعا باید از لحاظ قیمتی متفاوت باشد. چرا که نسل موتور تغییر کرده، موتوری که ۱۰ سال است در حال کار می باشد حداقل یکی یا دو بار نیاز به سرویس دوره ای داشته و موتور باید باز گردد و قطعات آن شسته و روغن کاری گردد. اگر ساعت دست دوم نیز باشد افت قیمت بیشتر هم می باشد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت