رونمایی از ساعت سری ۴ اپل

نیم نگاهی به گزارش صورت گرفته از رونمایی ساعت سری ۴ اپل و مشخصات و کاربردهای جدید این ساعت

به تازگی شرکت اپل مدل جدیدی از ساعت های اپل را با نام سری ۴ اپل معرفی کرده است. شایعات بسیاری طی هفته های گذشته در این رابطه وجود داشت ولی تیم مجله تخصصی ساعت کارایی های جدید و خاص ساعت سری ۴ اپل را که در یک همایش واقع در پارک اپل (سالن امفی تئاتر استیو جابز) در شهر کوپرتینو ایالت کالیفرنیا برگزار شد را تایید می کند. این تغییرات شامل رنگ و نوع جنس قاب ساعت، بزرگ بودن صفحه ساعت و نازک تر شدن قطر قاب ساعت می باشد که در یک نگاه به ساعت بدون حتی دیدن اپلیکیشن ها به این وجه مشترک می توان پی برد.

سخت افزار جدید

پیشرفت سیستم سخت افزاری این ساعت مورد توجه منتقدین قرار گرفت. به طوریکه در قیاس با مدلهای قبلی از سال ۲۰۱۴ تا به کنون توسعه رو به رشدی داشته است. شاید از لحاظ ظاهری در نگاه اول به جای دسته کوک و دکمه پایین آن تفاوت حس نشود ولی بیشترین اتفاق در این مدل سایز ساعت است که بر خلاف مدلهای قبلی که ۳۸ میلیمتر و ۴۲ میلیمتر بود، اکنون با سایز قابی جدید ۴۰ و ۴۴ میلیمتر به بازار عرضه می گردد. هم چنین نمایشگر صفحه ساعت سری ۴ اپل همچون گوشی های آیفون X با تکنولوژی جدید ارائه گشته کل صفحه (حتی گوشه های ساعت) را در برگرفته تا از کل صفحه نمایش بتوان استفاده کرد. این اتفاق موجب گشته تا از لحاظ دیداری بین ۳۲ تا ۳۵ درصد بسته به نوع سایز قاب ساعت بزرگنمایی صفحه وجود داشته باشد.

زمانیکه ساعت سری ۴ اپل را در دست می کنید نازکی قاب آن نسبت به دیگر ساعت ها بسیار جالب و دیدنی است. جالبی بیشتر این مدل در به کار گیری بندهای مدلهای قدیمی ساعت های اپل است. یعنی دیگر لازم نیست بندهای اضافه و جدید برای این مدل تهیه کنید. از دیگر تفاوت های ظاهری این ساعت می توان به نقطه قرمز رنگی که بر روی دسته کوک ساعت بود اشاره کرد که به منظور سلولار بودن ساعت بود که اکنون به صورت دایره نازک قرمز رنگ تبدیل شده که به زیبایی این ساعت می افزاید و هم چنین بزرگتر شدن اسپیکر (صدا) ساعت که موجب افزایش ۵۰ درصدی پخش صدا نسبت به سری ۳ می باشد.

درب پشت قاب ساعت نیز شیشه ضد خش (سافایر) و سرامیک مشکلی رنگ ساخته شده است. این تغییر در سیستم آنتن دهی و عملکرد جی پی اس و سیم کارت داخلی ساعت بسیار تاثیر گذار می باشد.

همچنین سنسور اپتیکال ضربان قلب این ساعت که در مدلهای قبلی نیز وجود داشت به یک سنسور الکتریکی ضربان قلب نیز مجهز گشته که موجب می شود بخش های جدیدی از عملکرد ها را برای کاربران ایجاد کند. از مهمترین آن نمایش نوار قلب است که مورد تاییدیه سازمان FDA آمریکا که از مهمترین سازمانهای متشکل از برترین دکترها می باشد. ارتقا شتاب سنج (Accelerometer) و ژیروسکوپ ساعت سری ۴ اپل موجب گشته،‌ افت و خیز های نا به هنگام خطرناک را شناسایی کند. یعنی دیگر نگران پرت شدن از جایی و یا مکانی نباشید. این ساعت به صورت خودکار این را شناسایی می کند و فورا با اولین تماس به SOS اطلاع رسانی می کند.

ساعت های سری ۴ اپل با ۶ مدل در دو سایز به بازار عرضه می شوند. مدل های آلومینیومی آن با رنگ های نقره ای، طلایی و خاکستری (با بندهای متنوع) مدلهای استیل ضد زنگ با رنگ های نقره ای براق، مشکی و طلایی براق می باشد.

همکاری مشترک بین شرکتهای نایک و هرمس همچنان با شرکت اپل در تولید انواع بندهای ساعت و انواع صفحات نمایشگر اصلی برقرار است. در سری ۴ اپل ما شاهد چندین طرح جدید از برند نایک هستیم.

حال در باطری این ساعت چه اتفاق جدید رخ داده است؟ در واقع باید بگوییم از لحاظ مصرف با تمامی این تغییرات هیچ تفاوتی نکرده است و همان باطری در مدل قبلی سری ۳ نیز در این مدل وجود دارد با این تفاوت که در انجام فعالیت های ورزشی تا ۶ ساعت می تواند شارژ را در خود نگه دارد. این یعنی ساعتی با بازدهی بالا و مصرفی پایین.

تغییرات داخلی

در کنار این تغییرات سخت افزاری ساعت، نرم افزار اصلی ساعت سری ۴ اپل نیز تغییراتی را به جهت کارایی و راحتی بیشتر کاربران انجام داده است. این نرم افزار در کنار صفحه بزرگ سری ۴ اپل استفاده از آن را هر چه تمام تر لذت بخش تر کرده است. اگر تا دیروز قصد دیدن عکس را روی اپل واچ نداشتید ولی اکنون با وضوح بالای تصویر و بزرگتر شدن صفحه علاقه شما به دیدن عکس ها و تصاویر بر روی ساعت بیشتر خواهد شد.

زمان عرضه و قیمت ساعت سری ۴ اپل

زمان عرضه ساعت های سری ۴ اپل روز جمعه ۱۴ سپاتمبر (معادل ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۷) بود و زمان اولین تحویل آن یک هفته بعد روز ۲۱ سپتامبر (معادل ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۷) خواهد بود.

قیمت های ساعت های سری ۴ اپل از ۳۹۹ دلار در مدلهای جی بی اس دار شروع می شود و تا ۴۹۹ دلار برای مدلهای سیم کارت دار نیز عرضه می گردد. هم چنین برای کسانی که ساعت های سری ۳ اپل را هم چنان علاقه مند هستند می توانند با ۲۷۹ دلار (کاهش قیمت جدی) از این مدل بهره مند شوند.

اگر شما هنوز ساعت قبلی خود را دارید و قصد خرید این مدل را ندارید منتظر باشید تا ۱۷ سپتامبر (معادل ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷) تا ورژن جدید نرم افزار ساعت اپل ۵ عرضه گردد.

نگاهی به ساعت اپل سری ۳

پس از سه سال تحمل کردن کندی و کم کارا شدن ساعت های اپل، بالاخره در سال گذشته نسل جدیدی از سخت افزار ساعت اپل به عنوان سری ۳ در بازار عرضه گردید و تحولی نو را در ساعت ها در هم نوردید. این ساعت اولین مدلی بود که قابلیت داشتن سیم کارت را در خود داشت که موجب شد بدون نیاز به داشتن گوشی تلفن بزنید به ایمیل ها پاسخ دهید و یا آهنگ خود را انتخاب کنید و لذت ببرید.

در پایان باید گفت کمپانی اپل از همان ابتدای عرضه ساعت اپل با روشی غیر از روش های سنتی که در عرضه ساعت و جواهرات در بازار بود، با نگاهی بزرگ نسبت به صنعت ساعت و با تیمی منحصر به فرد از مهندسین و طراحان خبره جهان که هیچ کدام زمینه تولید ساعت و یا کار در زمنیه ساعت نداشته اند پا به این صنعت نهاد و همگان از جمله منتقدین را مورد توجه خود قرار داد به طوریکه ساعت های اپل جزو پر فروشترین ساعت ها در جهان بوده و هست و روز به روز این صنعت را متحول می سازد. البته نا گفته نماند که با وجود این مدل از ساعت های هوشمند جایگاه ساعت های مکانیکی و کوارتز هنوز ویژه است و شرکت های سوئیسی نگرانی نسبت به این موضوع ندارند. در دنیا این ساعت ها بیشتر جنبه کار در ورزش و تست های پزشکی دارد ولی دیگر ساعت ها جنبه فشن و ظاهری را در خود حفظ می کنند. قیمت خیلی از ساعت ها مانند رولکس، امگا و از این قبیل رو به افزایش است و جنبه حتی سرمایه گذاری دارند ولی هیچگاه نمی توان به ساعت اپل به جنبه سرمایه گذاری نگاه کرد.

 

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت