تنظیم کاسیو AMW705

آموزش کامل تنظیمات و عملکرد کامل امکانات ساعت کاسیو AMW705

امکانات ساعت کاسیو AMW705

  1. سیستم آنالوگ و دیجیتالی
  2. مخصوص شکار و یا صید ماهی (بستگی به نوع مدل متفاوت است)
  3. نشانگر حالت ماه
  4. آلارم
  5. کرنومتر
  6. معکوس شمار
  7. روشنایی خودکار
  8. ساعت جهانی
  9. تماما استیل

مشخصات دکمه های کاسیو AMW705

مشخصات دکمه های ساعت کاسیو AMW705

کلیه حالات ساعت

کلیه ریز حالات ساعت کاسیو AMW705 که با دکمه C تغییر می کند

حالت اصلی ساعت به حالتی گفته می شود که ساعت در هیچ کدام از امکانات ساعت نباشد. صفحه دیجیتالی ساعت زمان و تاریخ را نمایش دهد. صفحه نمایش اصلی ساعت به دو صورت نمایش داده می شود که با دکمه A قابل تغییر است:

نمایشگر های حالات اصلی ساعت کاسیو AMW705

ساعت کاسیو مدل AMW705 بیشتر برای شکار و یا صید ماهی طراحی و تولید گشته که دو نوع متفاوت دارد. برای مدلهای شکاری عکس پنجه و در مدلهای جهت صید کردن عکس ماهی (کوسه) نمایش داده می شود.

در حالات اصلی نشانگر هایی وجود دارد که در ادامه به صورت کامل توضیح داده می شود.

تنظیم زمان و تاریخ ساعت کاسیو AMW705

۱. در حالت اصلی ساعت با نگه داشتن دکمه A وارد تنظیمات ساعت شوید.

حالات به صورت شکل زیر با دکمه C تغییر می کند که در ادامه به صورت کامل هر قسمت شرح داده شده است:

نمودار تنظیمات اصلی و اولیه ساعت کاسیو AMW705


۲. ثانیه شمار ساعت به حالت چشمک زن در می آید.

نکته: به علت اینکه اکثر پایتخت های جهان در این ساعت از قبل ذخیره شده است توصیه می کنیم، تنظیمات زمان را تغییر ندهید. تنظیمات زمان بستگی به زمان مبدا (UTC) دارد. در واقع UTC همان زمان گرینویچ می شود و جهت تنظیم باید از اختلاف زمانی منطقه ای که ساکن هستید با UTC را بدانید. تیم مجله ساعت من از قبل جدولی تنظیم نموده که می توانید با رجوع کردن به آن از طریق این لینک اختلاف زمانی منطقه خود را با UTC بیابید.

پس توصیه می کنیم تغییراتی در این قسمت انجام ندهید و به مرحله بعدی بروید. ثانیه شمار با دکمه D صفر می گردد.

حالت تابستانه وضعیت روشن


۳. با دکمه C وارد مرحله بعد DST می شوید. حالت DST یا حالت تابستانه به زمان هایی گفته می شود که ساعت می بایست یک ساعت به جلو و یا عقب برود. اصولا در ایران هر شش ماه زمان یک ساعت تغییر می کند. در شش ماه اول ساعت یعنی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور حالت تابستانه می باشد و باید DST روشن باشد تا زمان را یک ساعت به جلو بکشد و در شش ماه دوم سال یعنی از اول مهر تا پایان اسفند ماه حالت تابستانه باید خاموش باشد و زمان یک ساعت به عقب می رود. پس اگر در حالت تابستانه هستید آن را با دکمه D روشن نمایید و اگر در نیمه دوم سال هستید DST باید خاموش باشد.

۴. با دکمه C حالت تغییر می کند. حال به قسمت تنظیم زمان ساعت رسیدیم. اگر اختلاف زمانی را نمی دانید، از این لینک می توانید اختلاف زمانی منطقه خود را نسبت به UTC (انگلستان، گرینویچ، زمان مبدا) بیابید. سپس با دکمه های B و D اختلاف زمانی را تنظیم نمایید.
۵. با دکمه C حالت تغییر می کند و وارد تنظیم ساعت شمار می شوید. توصیه می کنیم که زمان ساعت را دستی تنظیم نکنید چرا که امکان دارد خطایی در دیگر مناطق ایجاد نماید. اگر زمان نمایش داده شده با زمان واقعی شما در صورت مطمئن بودن اختلاف زمانی (مرحله قبل) تفاوتی داشته باشد،‌ می بایست زمان ساعت را ریست نمایید و به پایان این مطلب رفته و مراحل را طی نمایید تا زمان ساعت را ریست کنید و مجدد بازگشته و زمان ساعت را تنظیم نمایید.
۶. با دکمه C حالت تغییر می کند و وارد تنظیم دقیقه شمار ساعت می شوید. مانند قبل به تنظیمات این قسمت دست نزنید و در صورت بودن اختلاف به بخش آخر این مطلب (ریست کردن ساعت) مراجعه نمایید.
۷. با دکمه C حالت تغییر می کند و به تنظیم نوع نمایش زمان می روید. اگر حالت ۱۲H باشد به طور مثال زمان ساعت را در یک بعد از ظهر ۱ P نمایش می دهد و اگر حالت ۲۴H باشد زمان یک بعد از ظهر را ۱۳ نمایش می دهد. با دکمه D این تغییرات صورت می گیرد.
۸. با دکمه C سال را می توانید تنظیم نمایید.

نکته: توصیه می کنیم تاریخ ساعت را بر حسب میلادی تنظیم نمایید. به این علت که روزهای هفته وابسته به تاریخ می باشند و اگر به درستی تنظیم نباشند روزهای هفته را (شنبه، یکشنبه، دوشنبه،….) نادرست نمایش می دهد.

با دکمه های B و D تغییرات صورت می گیرد.
۹. با دکمه C حالت تغییر می کند و ماه را می توانید تغییر دهید. همانند قبل حتما میلادی توصیه می کنیم باشد. با دکمه های B و D تغییرات صورت می گیرد.
۱۰. با دکمه C حالت تغییر می کند و روز را می توانید تغییر دهید و همانند قبل حتما میلادی تنظیم نمایید. با دکمه های B و D تغییرات صورت می گیرد.
۱۱. با دکمه C وارد حالت کالیبره کردن دماسنج ساعت می شوید. در این قسمت می توانید دمای ساعت را کالیبره کنید ولی قبل از آن توصیه می کنیم به بخش دماسنج و ثبت رکوردها رفته و نسبت به عملکرد دماسنج خود بیشتر آگاهی کسب کنید و سپس تنظیمات کالیبره کردن را در صورت نیاز انجام دهید.
۱۲. با دکمه C وارد حالت بعدی انتخاب واحد اندازه گیری دماسنج می شوید. با دکمه D واحد را بین سانتیگراد و فارنهایت می توانید تغییر دهید.

تنظیم زمان آنالوگ کاسیو AMW705

۱. برای تنظیم زمان آنالوگ ساعت کافی است که در حالت اصلی ساعت دکمه C را هفت مرتبه بزندی تا وارد حالت تنظیمات آنالوگ شوید. صفحه دیجیتالی H-S را نمایش می دهد.
۲. دکمه A را نگه دارید تا زمان حال به صورت چشمک زن در بیاید.
۳. با دکمه D زمان را تنظیم نمایید. اگر این دکمه را ممتد نگه دارید سرعت حرکت عقربه ها بیشتر خواهد و اگر مجدد رها کنید و این دکمه را نگه دارید سرعت حرکت کمی بیشتر خواهد شد.
۴. پس از انجام تنظیمات با دکمه A خارج شوید.
۵. برای بازگشت به حالت اصلی ساعت یکبار دکمه C را فشار دهید.

حالت صید/شکار

در حالت اصلی ساعت با یک بار زدن دکمه C وارد حالت صید/شکار ساعت کاسیو AMW705 می شوید. در این حالت ساعت این قابلیت را دارد که زمان مناسب شکار/صید را به شما اطلاع می دهد با نمایش در ۵ سطح نشان دهد. هر چه تعداد تصاویر بیشتر شود، به معنای زمان مناسب تری است جهت صید/شکار.

برای نمایش هر چه صحیح تر این قسمت ابتدا نیاز است که مختصات جغرافیایی را تنظیم نمایید. برای تنظیم صحیح ابتدا زمان و تاریخ ساعت را در صورتیکه تنظیم نسبت به موقعیت مکانی که هستید نیست رفته و تنظیم نمایید. سپس مراحل ذیل را سپری کنید تا مختصات جغرافیایی ساعت را تنظیم نماییم:

۱. در حالت اصلی ساعت با دکمه A وارد حالت تنظیمات ساعت شوید.
۲. دکمه C را دو مرتبه فشار دهید تا وارد قسمت اختلاف زمانی با UTC شوید.
۳. دکمه A را در این حالت نگه دارید تا وارد تنظیمات جغرافیایی مکان مورد نظر شوید.
۴. تنظیمات جغرافیایی خود را می بایست دقیق بدانید تا بتوانید از امکانات ساعت بیشتر بهره ببرید. نقشه مکانی گوگل می تواند در این زمینه شما را راهنمایی نماید. شما با مشخص کردن اختلاف UTC طول جغرافیایی را در واقع مشخص کرده اید و تنها عرض جغرافیایی مهم است که در این قسمت باید تنظیم نمایید که این عرض جغرافیایی را با حروف E شرقی یا W غربی نمایش داده می شود.
۵. با دکمه های بالا و پایین سمت راست عدد مختصات جغرافیایی را نسبت به واحد درج شده (E شرقی و Wغربی)
۶. با دکمه C حالت تغییر می کند و نوع مختصات را با دکمه D می توانید تغییر دهید. این تغییرات بین E , W صورت می گیرد.
۷. با دکمه A از تنظیمات خارج شوید.
در تصویر زیر ۵ سطح از شرایط شکار/صید نمایش داده شده است هر چه سطح بالاتر رود شرایط شکار/صید بهتر است. در سطوح ۴ و ۵ اگر در حالت اصلی ساعت باشید، ساعت هشدار می کرد که شرایط مناسب جهت صید/شکار است.

سطح بندی میزان شرایط شکار/صید

این حالت دارای دو صفحه نمایش می باشد که با دکمه A قابل تغییر می باشد. برای این موضوع می توانید به اشکال زیر رجوع کنید:

نمایشگر صفحه کاسیو AMW705
دو نوع نمایشگر صفحه ساعت در حالت صید/شکار

در تصویر بالا حالت صید/شکار و هلال ماه را در زمانی که نمایش داده مشخص می کند برای نمایش هر ساعت بعد کافی است دکمه D را فشار دهید تا شرایط را برای یکساعت بعد مشاهده نمایید. ولی اگر قصد دیدن شرایط را در تاریخ خاصی را دارید می بایست تاریخ را به صورت زیر تغییر دهید. لازم به توضیح است که این تغییرات تاثیری در تاریخ اصلی ساعت ندارد:

۱. در حالت صفحه نمایشگر زمان صید/شکار دکمه A را فشار دهید و وارد تنظیمات تاریخ شوید.
۲. تنظیمات به ترتیب سال، ماه و روز صورت می گیرد که با دکمه C قابل تغییر می باشد. و در هر حالت با دکمه های بالا و پایین سمت راست قابل تنظیم می باشد.
۳. با دکمه A از تنظیمات خارج شوید.

دماسنج و ثبت رکوردها

سنسورهای ساعت به صورتی عمل می کند که هر دقیقه یکبار دما را محاسبه و نمایش می دهد. پس از نمایش هر دقیقه یکبار تمامی این دما ها در ساعت به صورت گراف گونه ذخیره می شود و در حالت نمایش گراف دماسنج نمایش داده می شود. این حالت دارای دو صفحه نمایش است که به شکل زیر می باشد.

دماسنج کاسیو AMW705
دو حالت نمایشگر ساعت در حالت دماسنج و ثبت رکوردها

حال سوال این است که این گراف چه معنایی دارد در این نمودار که به شکل زیر بزرگ شده نمایش داده می شود به صورت نمودار افقی و عمودی اگر به آن نگاه کنید طول آن را هر مربع یک ساعت تشکیل می دهد و ارتفاع آن را میزان دما را نمایش می دهد که تقریبا هر سطح اختلاف ۳ الی ۴ درجه دارد. ماکسیمم زمان محاسبه نیز تا ۱۷ ساعت می رسد و هر نیم ساعت یک بار به صورت کلی نمودار تغییرت دارد. 

دماسنج کاسیو AMW705
نمودار

اگر به صورت تصادفی در ستونی از خانه به طور کلی خالی باشد نشان از اختلاف دما زیاد بوده و محاسبه نگردیده و از طرف دیگر اگر در ستونی تنها یک خانه باشد خطای محاسباتی صورت گرفته و مجدد بعد از نیم ساعت باید چک کرد.

آموزش چک کردن مقدار دماسنج های ذخیره شده:

۱. در حالت اصلی ساعت دو مرتبه دکمه C را میزنید و وارد حالت دماسنج و ثبت رکورد می شوید.
۲. با دکمه D میزان مختلف دماسنج هایی که در ساعت ثبت شده را نمایش می دهد که با هر بار زدن این دکمه شمارش رکورد ثبت شده تغییر می کند و میزان دماسنج ثبت شده دیگر را نمایش می دهد.

به طوری کلی تعداد ۵۰ رکورد ثبت می گردد که ۵۰ رکورد ثبت شده را فقط نمایش می دهد.
اگر در رکوردی علامت “-,–” را نمایش دهد به معنای آن است که خطای ثبت بوده و در آن زمان میزان دما محاسبه نگردیده است.

کرنومتر ساعت کاسیو AMW705

این ساعت قابلیت محاسبه ۹۹ ساعت ۵۹ دقیقه و .۵۹۵۹ ثانیه را دارد. هم چنین کرنومتر ساعت مصرف باطری بالایی دارد و اگر کرنومتر را متوقف ننمایید و از حالت هم خارج شوید به صورت پیش فرض کار می کند پس حتما در صورت عدم نیاز آن را پس از اتمام کار متوقف نمایید.
۱. با سه بار زدن دکمه C در حالت اصلی ساعت وارد کرنومتر ساعت می شوید که واژه STW را در صفحه نمایش ظاهر می گردد.
۲. با دکمه پایین سمت راست D کرنومتر آغاز می گیرد.
۳. با D کرنومتر ساعت متوقف می گردد. مراحل ۲ و ۳ را می توانید چندین مرتبه انجام دهید و کرنومتر هر مرتبه متوقف و ادامه می دهد.
۴. در پایان جهت ریست کردن کرنومتر دکمه A را فشار دهید.

اگر می خواهید در حین توقف کرنومتر و ثبت عدد در عین حال کرنومتر به صورت پیش فرض کار کند تا رکورد دوم را ثبت نمایید می توانید به جای زدن دکمه D در هر توقف از دکمه A استفاده نمایید.
به طور مثال دو دونده شروع به دویدن می کنند. نفر اول به خط پایان می رسد در عین حال که نفر دوم هنوز نرسیده است با دکمه A رکورد نفر اول را ثبت می کنید و سپس به محضی که نفر دوم رسید با دکمه D زمان نفر دوم که به خط پایان رسیده است را ثبت خواهید کرد و در پایان با دکمه A صفر یا ریست می کنید.

معکوس شمار ساعت کاسیو AMW705

این ساعت قابلیت محاسبه تا ۱۰۰ ساعت را دارد. هم چنین معکوس شمار ساعت مصرف باطری بالایی دارد و اگر آن را متوقف ننمایید و از حالت هم خارج شوید به صورت پیش فرض کار می کند پس حتما در صورت عدم نیاز آن را پس از اتمام کار متوقف نمایید.
۱. با دکمه D معکوس شمار شروع به حرکت می کند
۲. با دکمه D متوقف می شود
۳. با دکمه A ریست یا به زمان اولیه باز می گردد.

کاسیو AMW705

جهت تنظیم زمان معکوس شمار کافی است در این حالت که معکوس شمار متوقف است دکمه A را چند ثانیه نگه دارید. به ترتیب ساعت شمار، دقیقه شمار، تکرار با دکمه C قابل تغییر است و در هر حالت می توانید با دکمه های بالا و پایین سمت راست زمان را تنظیم نمایید.

نکته: حالت تکرار را اگر روشن باشد بعد از پایان هر معکوس شمار مجدد از نو معکوس شمار کار می کند. پس اگر نیازی به تکرار نیست حتما در این قسمت آن را خاموش نمایید.

حالت آلارم ساعت کاسیو AMW705

در این حالت شما می توانید کلیه زنگ هشدار و آلارم ساعت را تنظیم نمایید برای این کار کافی ساعت مراحل ذیل را طی نمایید:
۱. در حالت اصلی ساعت دکمه C را ۵ مرتبه بزنید تا وارد حالت آلارم ساعت شوید.
۲. در حالت آلارم دکمه A را نگه دارید تا وارد تنظیمات آلارم ساعت شوید.
۳. ساعت شمار به حالت چشمک زن در می آید و با دکمه های بالا و پایین سمت راست قابل تنظیم می باشد. در زمان تنظیم ساعت شمار اگر نمایش گر زمان در حالت ۱۲H باشد به زمان عصر و صبح که به ترتیب با حروف P و A نمایش داده می شود توجه فرمایید.
۴. با دکمه C حالت را از تنظیم عقربه ساعت شمار به دقیقه شمار تغییر دهید و با همان دکمه های بالا و پایین سمت راست آن را تنظیم نمایید.
۵. در پایان با دکمه A از تنظیمات خارج شوید.

جهت تست صدای آلارم کافی است دکمه D را چند ثانیه نگه دارید تا ساعت زنگ بزند.

در قسمت آلارم چندین نشانگر وجود دارد که آن ها را معرفی می کنیم:

ALM: نشانگر مربوط به آلارم زمان تنظیم ساعت است که در زمانی که تنظیم نموده اید اگر این نشانگر روشن باشد (نمایش داده شود) ساعت زنگ می زند.
SIG: این حالت اگر روشن یا فعال باشد ساعت شما راس هر ساعت صدای بوق می دهد تا شما را مطلع کند که اکنون راس ساعت …. است.

جهت روشن خاموش کردن این علائم کافی است با دکمه D در حالت آلارم با هر بار زدن آن تغییرات را اعمال نمایید. اگر هیچکدام نمایش داده نشود یعنی هر دو خاموش هستند. اگر یکی از آنها نمایش داده شود یعنی دیگر خاموش است و آن علامتی که نمایش داده می شود روشن است.

تنظیم ساعت جهانی کاسیو AMW705

تنظیم ساعت کاسیو AMW705

این ساعت قابلیت نمایش ۵۰ شهر (۳۰ منطقه جغرافیایی) را در خود دارد. تمامی این زمان ها بر مقیاس زمان UTC (زمان مبدا) سنجیده می شود و اگر اختلاف زمانی باشد می بایست تنها رجوع نمایید به میزان اختلاف زمانی ثبت شده نسبت به زمان UTC

جهت انتخاب شهر می بایست در حالت ساعت جهانی با دکمه D نام شهر را تغییر دهید و با هر بار زدن این دکمه نام شهر و اطلاعات مرتبط به آن تغییر خواهد کرد.

حالت تابستانه DST: در بعضی از شهرهایی که حالت تابستانه آن فعال شده است کافی است پس از انتخاب نام شهر با نگه داشتن دکمه A حالت تابستانه را روشن و یا خاموش نمایید.

روشنایی ساعت کاسیو AMW705

در هر حالتی از ساعت با دکمه B چراغ ساعت روشن می گردد. هم چنین این ساعت دارای رنگ شب نمای الکتریکی است که موجب می گردد در تاریکی به راحتی صفحه دیجیتالی را مشاهده کنید.

روشنایی خودکار کاسیو AMW705

این ساعت قابلیت نمایش خودکار روشنایی را دارد. به طوریکه اگر ساعت را به موازت سطح زمین تا بیشتر از ۴۰ درجه بچرخانید چراغ ساعت روشن می گردد. جهت روشنایی خودکار ساعت کافی است دکمه D را در حالت اصلی ساعت به مدت ۳ ثانیه نگه دارید و علامت چراغ روی صفحه دیجیتال ظاهر می گردد. جهت خاموش کردن نیز کافی است ۳ ثانیه همان دکمه را نگه دارید تا خاموش گردد.

روشنای خودکار کاسیو AMW705

روشن خاموش کردن صدای دکمه ها

نشانگر سکوت کاسیو AMW705

دکمه های ساعت قابلیت روشن و خاموش شدن را در هر قسمتی از ساعت به غیر از حالت تنظیمات را دارند. این قابلیت فقط برای دکمه های ساعت بوده و ارتباطی به صدای آلارم و SIG نبوده. برای روشن و خاموش کردن کافی است در هر حالتی به غیر از حالت تنظیمات ساعت دکمه C را به مدت سه ثانیه نگه دارید. سپس علامت سکوت روی صفحه نمایش نمایان می گردد. برای غیر فعال کردن آن نیز کافی است دکمه C را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا صدای دکمه ها از حالت سکوت به صدا تغییر نماید.

ریست کردن زمان ساعت

هنگام تنظیم زمان با اینکه اختلاف زمانی را نسبت به زمان مبدا (UTC) را به درستی انتخاب نموده اید; هم چنین حالت تابستانه را به درستی فعال کرده اید ولی هنوز زمان را به اشتباه نمایش می دهد. در این حالت ساعت از تنظیمات خود خارج شده و باید زمان مبدا UTC را تنظیم نمود:

۱. در حالت اصلی ساعت با دکمه A وارد تنظیمات ساعت شوید.
۲. با دو بار زدن دکمه C حالات را تغییر دهید تا به حالت اختلاف زمانی نسبت به UTC برسید.
۳. با دکمه D میزان اختلاف بازه زمانی را صفر نمایید.
۴. حال دکمه C را بزنید و وارد تنظیم ساعت شمار رفته و از طریق این لینک زمان دقیق UTC را بیابید و با دکمه های بالا و پایین سمت راست، زمان ساعت شمار را تنظیم نمایید.
۵. مجدد دکمه C را بزنید و دقیقه ساعت را طبق لینک درج گشته در بند قبلی با دکمه های بالا و پایین سمت راست تنظیم نمایید.
۶. در پایان با دکمه A از تنظیمات خارج شوید.
۷. حال مجدد وارد تنظیمات زمان و تاریخ ساعت در ابتدای مطلب رفته و ساعت خود را تنظیم نمایید.

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت