تنظیم کاسیو پروترک PRW-7000

آموزش کامل تنظیمات ساعت کاسیو سری پروترک مدل prw-7000 برای اولین بار به زبان فارسی

تنظیم PRW-7000

امکانات ساعت کاسیو پروترک PRW-7000

۱. TOUGH SOLAR با استفاده از نور خورشید انرژی را در خود ذخیره می کند

۲. WEB SECTOR یا همان رادیو کنترلر

۳. TRIPLE SENSOR دارای سنسورهای فشارسنج،‌ دماسنج،‌ ارتفاع سنج و قطب نما

۴. دارای بند فیبر کربن است که دارای دوام بسیار بالایی است

۵. ثبت رکورد دارد

۶. کرنومتر و معکوس شمار

۷. زنگ و آلارم

۸. ساعت جهانی

معرفی اجزای ساعت prw-7000

حالت TIMEKEEPING به حالتی گفته می شود که صفحه دیجیتالی ساعت در حال نمایش یکی از چهار حالت روز هفته با تاریخ ، زمان حال ، تاریخ با نمودار فشار ، زمان حال با نمودار حالت جزر مد باشد. برای دسترسی به این حالت کافی است دکمه B (پایین سمت چپ) را به مدت دو ثانیه نگه دارید.

حالت نمایش TIMEKEEPING با زدن هر بار دکمه D (بالا سمت راست) تغییر می کند و یکی از چهار حالت اشاره شده در نکته قبلی می شود.

برای راحتی کار با امکانات ساعت و استفاده از صفحه دیجیتالی در زمانی که عقربه های ساعت جلوی آن هستند کافی است با فشردن ابتدا دکمه L و سپس همزمان B عقربه های ساعت را مانند شکل زیر کنار بزنید.

 

میزان شارژ ساعت

نکته: نوع انرژی ذخیره شده این ساعت از طریق نور خورشید می باشد. قبل از کار کردن نیاز است که میزان باطری ساعت چک شود تا با اطمینان کامل تنظیمات ساعت را انجام دهید. برای چک کردن کافی است دکمه B را ۲ ثانیه نگه دارید تا به هم حالت TIMEKEEPING  باز گردد ولی قبل از آمدن لغتی روی صفحه نمایش ظاهر می گردد که شامل یکی از حالات زیر می باشد:

H: میزان شارژ در حد کاملترین سطح خود می باشد. از کلیه امکانات ساعت می توان در این حالت استفاده نمود.

M: میزان شارژ در حد نسبتا کامل و مطلوب می باشد. از کلیه امکانات ساعت می توان در این حالت استفاده نمود.

L: میزان شارژ پایین است. ساعت نیاز به شارژ کردن دارد و بخشی از امکانات ساعت غیر فعال گشته. این اخطار اولیه جهت شارژ است که در صورت عدم شارژ کردن در صورت خاموش شدن ساعت کلیه تنظیمات ساعت ریست می شود و به حالت اولیه کارخانه باز می گردد.

CHARGE: ساعت به هیچ عنوان شارژ ندارد و هر لحظه امکان دارد ساعت خاموش شود. حتما نیاز است که در شرایط زیر ساعت شارژ گردد

نحوه شارژ کردن ساعت:

  • در مقابل نور مستقیم خورشید فضای باز بیرون: ۶ ساعت
  • در داخل مقابل پنجره و نور مستقیم خورشید: ۲۲ ساعت
  • در داخل و هوای ابری: ۳۵ ساعت
  • در داخل و مقابل لامپ: بالای ۱۲۰ ساعت

اگر ساعت شما در حالت H یا M باشد روزانه بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه اگر مقابل نور خورشید

تنظیم اولیه ساعت prw-7000

۱.۱.  در حالت TIME KEEPING دسته کوک را به سمت خود یا همان خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به صورت کامل آزاد شود و سپس به سمت بیرون بکشید صفحه دیجیتالی لغت CITY را نمایش می دهد.

۲.۱.  با چرخاندن دسته کوک شهر مورد نظر از طریق نام شهر هایی که به صورت اختصاری روی صفحه دیجیتالی ساعت نمایش داده  شده انتخاب نمائید.

۳.۱.  آنالوگ ساعت به صورت اتوماتیک می چرخد و زمان را مشخص می کند.

۴.۱.  با زدن دکمه B وارد قسمت DST می شوید که با چرخاندن CROWN روشن و خاموش می شود.

نکته: DST نسبت به ۶ ماه اول و دوم سال تغییر می کند اگر در ۶ ماه اول سال باشید می بایست روشن باشد یعنی ۱ ساعت به جلو است و در ۶ ماه دوم سال یک ساعت به عقب می رود که می بایست خاموش باشد.

۵.۱. دکمه B را بزنید که وارد قسمت LATTITUDE بشوید. این قسمت مربوط به عرض جغرافیای شهری است که در قبل انتخاب گشته. با چرخش دسته کوک در صورت لازم عرض جغرافیایی را تنظیم نمایید.

۶.۱.  دکمه B را می زنیم و وارد LONGTUDE می شوید. در این قسمت طول جغرافیایی مربوط به شهر انتخابی را نمایش می دهد. با چرخش دسته کوک در صورت لازم طول جغرافیایی را تنظیم نمایید.

۷.۱. دکمه B را می زنید و وارد قسمت KEY می شوید. این حالت به دو صورت MUTE و KEY میباشد که مربوط به صدای دکمه های ساعت است که اگر در حالت KEY باشد صدای دکمه ها می آید و اگر به حالتMUTE باشد صدای دکمه ها خاموش است. با چرخش دسته کوک قابل تنظیم می باشد.

۸.۱. دکمه B را می زنید و وارد حالت روشنایی خودکار یا AUTO.LIGHT می شوید. روشنایی خودکار به این معنا می باشد که ساعت در صورتیکه در دستتان باشد و با چرخش حدود ۴۰ درجه مچ دست چراغ ساعت به صورت خودکار روشن می گردد. برای روشن کردن آن کافی است با چرخش دسته کوک گزینه ON را انتخاب نمایید.

۹.۱. دکمه B را می زیند و وارد حالت ILLUMINATION LIGHT می شوید که مدت زمان روشنایی ساعت را مشخص می کند. با چرخاندن دسته کوک بین یک و سه ثانیه  قابل تنظیم است.

۱۰.۱. با زدن دکمه B وارد تنظیمات نشانه روز و شب می رویم که با چرخاندن دسته کوک قابل تغییر است. اگر ۲۴H باشد یعنی در صورتی که ساعت ۱ بعد از ظهر باشد به صورت ۱۳ نمایش می دهد و اگر ۱۲H باشد، عدد ۱ p  نمایش می دهد.

۱۱.۱. دکمه B را می زنید وارد حالت بعدی می شوید که حالت P.SAVE است که به مفهوم ذخیره انرژی است. چون این ساعت از منبع ذخیره انرژی نور خورشید یا نور محیط در خود استفاده می کند پس نیاز دارد که انرژی را در خود ذخیره کند به همین خاطر اگر P.SAVE روشن باشد در زمانهایی که تاریک است از منبع تغذیه خود استفاده می کند و ساعت را نمایش می دهد و اگر خاموش باشد در زمان های تاریک بعد از یک مدت ساعت از کار می افتد. با چرخش دسته کوک قابل روشن و خاموش شدن می باشد.

۱۲.۱. دکمه B را میزنید و وارد حالت تنظیم واحد ارتفاع سنج می شوید. در این قسمت نوع واحد اندازه گیری ارتفاع سنج را با چرخش دسته کوک تعیین نمایید.

۱۳.۱. با دکمه B وارد تنظیم نوع واحد اندازه گیری فشار سنج می شوید که با چرخش دسته کوک قابل تغییر می باشد.

۱۴.۱. با دکمه B وارد تنظیم نوع واحد اندازه گیری دماسنج می شوید. با چرخش دسته وک قابل تغییر است.

۱۵.۱. با دکمه B به حالت CITY می آیید. کلیه تنظیمات ساعت انجام شده است و باید CROWN یا دسته کوک را سر جای اولیه خود ببرید. کافی است ابتدا یکبار به داخل فشار دهید و سپس محکم به صورت پیچ ببندید.

نمودار کلیه حالات ساعت prw-7000

قطب نما

در حالت TIMEKEEPING یک بار دکمه C را بزنید وارد حالت قطب نما می شوید.

مطابق شکل زیر همیشه سمت عدد ۱۲ روی صفحه زاویه هدفی است که روز صفحه نمایش نشان می دهد و هم چنین سمت عقربه ثانیه شمار جهت شمال را نمایش می دهد.

پس از گذشت ۶۰ ثانیه خودکار ساعت به حالت TIMEKEEPING باز می گردد و یا با زدن دکمه B این اتفاق هر لحظه پس از استفاده کردن قطب نما رخ می دهد.

طریقه کالیبره کردن قطب نما:

کالیبره کردن قطب نما PRW-7000۱٫ روش بینهایت:

در این روش ابتدا دسته کوک ساعت را در حالتی که ساعت قطب نما را نمایش می دهد به بیرون بکشید

سپس دکمه C را فشار دهید.

دستی که ساعت را در دست خود دارید مطابق شکل روبه رو بچرخانید

صبر نمایید تا ساعت بوقی بزند یا صفحه نمایش OK را نمایش دهد.
در پایان دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

۲٫ تنظیم دستی قطب نما:

۱٫۲ در حالت قطب نمای ساعت دسته کوک را به بیرون بکشید و دکمه B را فشار دهید. صفحه نمایش ساعت عدد یک و جهت رو به بالا را دارد.

۲٫۲ حتما ساعت در حالتی باشد که نسبت به سطح زمین کاملا افقی بوده مطابق شکل روبه رو و ساعت از دستتان خارج باشد.

۳٫۲ در این حالت دکمه A را یکبار فشار دهید صبر نمایید تا فرآیند کالیبره کردن کامل شود و صفحه نمایش به حالت OK TURN 180 را نمایش دهد.

 

۴٫۲ پس از نمایش عبارت فوق ساعت خود را دقیقا ۱۸۰ درجه بچرخانید و مجدد جهت رو به بالا را مشاهده می نمایید.

۵٫۲ در حالتی که ساعت هنوز به صورت افقی نسبت به سطح زمین است دکمه C را یکبار فشار دهید تا عملیات کالیبراسیون به صورت کامل صورت بگیرد.

۶٫۲ پس از اتمام عملیات لغت over یا TURN نمایش داده می شود. در این حالت ساعت را به پشت برگردانید به طوریکه صفحه ساعت رو به سطح زمین و همان طور به صورت افقی مطابق شکل روبه رو باشد. دکمه C را در این حالت فشار دهید.

 

۷٫۲ حال اگر صفحه نمایش پس از مدتی به صورت OK نمایش داده شد عملیات با موفقیت انجام شده است ولی اگر دو بوق ممتد زده شد و عدد ۱ به همراه فلش رو به بالا نمایش داده شد مجدد مراحل را از قسمت ۳٫۲ انجام دهید.

۸٫۲ در پایان دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

ضبط کردن مختصات

این ساعت قابلیت رکورد یا ثبت جهات مختصاتی را دارد و برای این کار کافی است با دکمه C در حالت قطب نما میزان جهات مختصاتی را ضبط نماید.

ارتفاع سنج

سنسور ارتفاع سنج بر حسب میزان فشار هوا سنجیده می گردد و با تغییر میزان فشار هوا عدد صحیح میزان ارتفاع سنج نمایش داده می شود. برای ورود به قسمت ارتفاع سنج کافی است در حالت TIMEKEEPING دکمه A را بزنید. صفحه نمایش گر به حالت ALT تغییر می کند. پس از پایان کار با ارتفاع سنج کافی است که دکمه B را یکبار فشار دهید. جهت تنظیم نوع واحد اندازه گیری به قسمت تنظیمات اولیه بازگردید.

این سنسور به دو صورت می تواند ارتفاع را به شما نمایش دهد هر ۵ ثانیه یکبار و یا هر ۲ دقیقه یکبار که این بستگی به نوع روند کوهنوردی یا بالا رفتن را دارد برای تنظیم مراحل ذیل را طی نمایید.

۱. در حالت ارتفاع سنج دسته کوک را پس از خلاصی به بیرون بکشیذ.

۲. دکمه B را بزنید تا وارد قسمت تنظیمات شوید.

۳. لغت INT  نمایش داده می شود که با چرخش دسته کوک حالت تغییر می کند.

۴. پس از تنظیم دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

نکته: توضیح بیشتر اینکه در حالت ۵ ثانیه نمایش ارتفاع سنج در ۳ دقیقه اول هر یک ثانیه یکبار میزان ارتفاع را می سنجد و نمایش می دهد و پس از ۳ دقیقه این میزان به هر مدت زمانی که می خواهید هر ۵ ثانیه می گردد. در حالت ۲ دقیقه نیز در ۳ دقیقه اول هر ثانیه یک بار میزان ارتفاع سنج نمایش داده می شود و پس از ۳ دقیقه این میزان به دو دقیقه یکبار افزایش می یابد.

مشخص کردن ارتفاع مبدا:

این ساعت فایلیت این را دارد که می توانید هر زمان در مسیر ارتفاع مبدایی مشخص نمایید و از آن پس نمایشگر ارتفاع نسبت به ارتفاع مبدایی که تعیین نموده اید تغییر می کند. برای این کار کافی است مراحل ذیل را طی نمایید:

۱. در حالت ارتفاع سنج دسته کوک را پس از خلاصی به بیرون بکشید.

۲. با چرخش دسته کوک ارتفاع مد نظر خود را تعیین نمایید.

۳. در پایان دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید

۴. در صورتیکه قصد خاموش کردن این قسمت را دارید کافی است در مرحله دوم دکمه A و C را همزمان فشار دهید تا مقیاس محاسبه ارتفاع سنج همان تغییر فشار هوا باشد.

رکورد میزان ارتفاع سنج

جهت ضبط و یا رکورد میزان ارتفاع خود کافی است دکمه A را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید تا میزان ارتفاع خود را ثبت و ضبط نمایید.

فشار سنج

در حالت TIMEKEEPING دکمه ‌B را یکبار بزنید وارد قسمت BAROMETER و یا فشار هوا می شوید. جهت تنظیم نوع واحد اندازه گیری به قسمت تنظیمات اولیه بازگردید.

در این حالت تا ۳ دقیقه اول کار هر ۵ ثانیه میزان فشار هوا اندازه گیری می گردد و نمایش داده می شود و پس از ۳ دقیقه این میزان هر دو دقیقه یکبار می شود. در صورتیکه تا یکساعت با ساعت کار نکنید به صورت خودکار ساعت به حالت TIMEKEEPING باز می گردد.

نمایشگر گراف فشار هوا نشانگر میزان آب و هوای جوی موجود است که تقریبا هر نیم ساعت تا دو ساعت یکبار قابل تغییر است. شما می توانید از طریق این گراف پیش بینی شرایط جوی را پیش بینی نمایید. نحوه خواندن این نمودار این گونه است که محور افقی نمایان گر میزان زمان است و نمودار عمودی نمایانگر میزان فشار هوا می باشد. اگر امتداد خط گراف به سمت بالا رود میزان فشار هوا صعودی است و بالعکس.

تنظیم مدت زمان نمایش بارومتر:

۱٫ در حالت فشار هوا دسته کوک را به بیرون بکشید.

۲٫ دکمه B را بزنید. صفحه نمایش به صورت INT  تغییر می کند

۳٫ با چرخش دسته کوک می توانید زمان را بین ۳۰ دقیقه و ۲ ساعت تغییر دهید.

۴٫ در پایان دسته کوک را به داخل فشار دهید.

نحوه کالیبره کردن فشار هوا:

دقت اندازه گیری این ساعت با لوازم ابزار دقیقی صورت گرفته است که خطای بسیار پایینی دارد و قبل از کالیبره کردن از ابزاری که دقت بالایی دارند جهت تنظیم استفاده نمایید و حتما به مدت ۲۰ دقیقه ساعت را در شرایط جوی عادی رها نمایید تا به صورت خود کار خود را تنظیم نماید در غیر این صورت از مراحل ذیل جهت تنظیم و کالیبره کردن ساعت خود استفاده نمایید.

۱٫ در حالت بارومتر دسته کوک را به بیرون بکشید.

۲٫ با چرخش دسته کوک میزان فشار هوا را تنظیم نمایید.

نکته: به جهت برگشت به حالت کارخانه کافی است دکمه های A و C را همزمان فشار دهید تا لغت OFF نمایش داده شود.

۳٫ در پایان دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

دماسنج

در حالت TIMEKEEPING دو مرتبه دکمه B را فشار دهید به حالت دماسنج می روید. دماسنج این ساعت بر حسب سانتیگراد (سلیسیوس) و یا فارنهایت نمایش داده می شود که می توانید در قسمت تغییر واحد سنسورها واحد مورد نظر خود را تنظیم نمایید.

در این حالت نحوه محاسبه دماسنج به این صورت می باشد که در ۳ دقیقه ابتدایی ورود به حالت دماسنج میزان دما را هر ۵ ثانیه به روز می کند و پس از سپری شدن زمان ۳ دقیقه میزان محاسبه دماسنج هر ۲ دقیقه یک بار می باشد. برای برگشت محاسبه به حالت هر ۵ ثانیه یکبار کافی است یک مرتبه دکمه A را فشار دهید.

شما نیز می توانید با نگه داشتن دکمه A به مدت دو ثانیه دمای حال را در ساعت خود ذخیره نمایید.

نحوه کالیبره کردن دماسنج

از آنجاییکه این ساعت با لوازم ابزار دقیق کلیه سنسورها تنظیم گشته حتما از دماسنج دقیق جهت تست امتحان نمایید.

۱. در حالت دماسنج پس از خلاصی، دسته کوک را به بیرون بکشید.

۲. با چرخش دسته کوک می توانید میزان دقیق دماسنج را به نسبت وسیله ای که دما را به صورت دقیق نمایش می دهد تنظیم نمایید.

جهت برگشت به حالت اولیه و یا همان حالت کارخانه کافی است دکمه های A و C را همزمان فشار دهید.

۳. در پایان دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

حالت رکورد

این ساعت تا ماکسیمم ۳۰ رکورد را از حالت ارتفاع سنج می تواند در خود ذخیره نماید.

۱. برای این کار کافی است در حالت TIMEKEEPING سه بار دکمه B را بزنید.

۲. با دکمه های A و C می توانید تمامی رکوردهای که ثبت نموده اید را مشاهده کنید. (در هر کدام از این رکوردها اگر کمی صبر نمایید تقریبا ۲ ثانیه هر رکورد را با تاریخ و ساعت مورد نظر نمایش می دهد.)

نحوه پاک کردن رکورد

۱. در حالت رکورد با دکمه A یا C رکورد مورد نظر را انتخاب نمایید

۲. دکمه D را ۲ ثانیه نگه دارید تا لغت CLEAR ظاهر شود

نکته: توجه داشته باشید که اگر دکمه C را بیش از ۵ ثانیه نگه دارید لغت CLEAR ALL ظاهر می شود و کلیه رکوردها پاک می گردد.

۳. به محض مشاهده لغت CLEAR دست خود را بردارید تا رکورد مورد نظر پاک شود.

عمر ماه و حالت جزو و مد

در این حالت می توانید بر اساس نوع منطقه میزان عمر ماه را به صورت دقیق و هم چنین شرایط جزر و مد دریا را مشاهده نمایید.

در حالت TIMEKEEPING عقربه کوچک پایین ساعت میزان جزر و مد را بر اساس گرافی که دارد نمایش می دهد. این اتفاق در اکثر حالات ساعت یکسان بوده به غیر از حالت فشار هوا که در آنجا این عقربه نقش مشخص کردن میزان فشار هوا را دارد و حالات قطب نما، ارتفاع سنج و یا اگر دسته کوک به بیرون باشد

برای مشاهده کردن میزان جزر و مد و عمر ماه در زمان مشخص کافی است مراحل ذیل را طی نمایید:

۱. در حالت TIMEKEEPING چهار بار دکمه B را بزنید وارد حالت TIDE جزر و مد می شوید.

۲. اکنون عقربه کوچک میزان شرایط جزر و مد را نمایش میدهد که می توانید با دکمه های A و C زمان مورد نظر خود را برای نمایش میزان جزر و مد تغییر دهید. با هر بار زدن دکمه ها زمان یک ساعت به جلو و یا عقب می رود

با نگه داشتن ممتد دکمه A سرعت حرکت زمان بیشتر خواهد شد و به روز بعد حتی می رود و شما می توانید میزان جزر و مد را در زمان مورد نظر خود از طریق نمایشگر گراف ساعت بیابید.

۳. دکمه D را بزنید تا عمر ماه را در زمانی که مشخص کردید مشاهده نمایید.

۴. با دکمه A می توانید تاریخ مورد نظر خود را به جهت دیدن عمر ماه در آن تاریخ تغییر دهید. هم چنین با نگه داشتن این دکمه سرعت حرکت تغییر تاریخ بیشتر خواهد شد.

۵. در پایان با مجدد زدن دکمه D به حالت اول جزر و مد باز می گردید.

نحوه کالیبره کردن حالت جزر و مد

۱. در حالت جزر و مد دسته کوک را به بیرون بکشید.

۲. با چرخش دسته کوک زمان دقیقه را تنظیم نمایید.

۳. دکمه B را یکبار فشار دهید.

۴. با چرخش دسته کوک زمان ساعت شمار را تنظیم نمایید.

۵. دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

حالت ماهیگیری

در حالت  TIMEKEEPING دکمه ‌B را پنج مرتبه بزنید. در این حالت با توجه به تنظیمات حالت قبلی از نظر سال ماه، دما و تاریخ بهترین زمان جهت صید ماهی را می توانید مشاهده نمایید.

برای مشاهده زمان های مناسب جهت صید ماهی کافی است در این حالت با زدن دکمه D زمان ها را مشاهده نمایید

توجه داشته باشید که اگر تنظیمات ساعت بر اساس  ۱۲H باشد حروف A یا P در کنار زمان نشانگر صبح یا عصر می باشد.

اگر قصد دیدن زمان صید در روز خاصی را دارید کافی است مراحل ذیل را طی نمایید:

۱. در حالت ماهیگیری با زدن دکمه های A و  C تاریخ ساعت یک روز به جلو و یا عقب می رود.

۲. پس از مشخص کردن روز مورد نظر با زدن دکمه D زمان های مناسب جهت صید برای همان روز را مشاهده نمایید.

این ساعت همچنین زمان صید ماهی را می تواند به صورت بوق به مدت ۵ ثانیه در صورت روشن بودن هشدار دهد. برای این کار کافی است دکمه D را در حالت اصلی ماهیگیری به مدت حداقل ۲ ثانیه نگه دارید.

نمایشگر زمان طلوع و غروب آفتاب

در این حالت می توانید در زمان و تاریخ مشخص ساعت طلوع و غروب آفتاب را مشاهده نمایید.

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه B را شش بار بزنید.

در این حالت ابتدا خورشید را نمایش می دهد و زمان طلوع آفتاب را نمایش می دهد و پس از ۲ ثانیه زمان غروب آفتاب نمایش داده می شود.

اگر به هر دلیلی زمان درست نبود ابتدا زمان شهر مورد نظر خود را چک نمایید و حالت DST تابستانه را نیز چک نمایید. یا عرض و طول جغرافیایی منطقه مورد نظر را مجدد در حالت تنظیمات اولیه ساعت چک نمایید که دقیق باشد.

برای چک کردن زمان و طلوع و غروب آفتاب در روزهای مختلف کافی است با دکمه های A و C روز مورد نظر را انتخاب نمایید.

زمان طلوع و غروب آفتاب در موقعیت مشخص

۱. در حالت TIMEKEEPING دسته کوک را پس از خلاصی به بیرون بکشید و با چرخش دسته کوک منطقه نزدیک به محل مورد نظر خود را بیابید.

۲. دکمه B را دو مرتبه فشار دهید تا مختصات جغرافیایی مورد نظر را تعیین نمایید.

۳. با چرخش دسته کوک میزان LATITUDE (عرض جغرافیایی) را تعیین نمایید. (حتما قبل از تغییر عرض جغرافیایی منطقه را جایی یادداشت نمایید که بعد از پایان کار به حالت اولیه بازگردانید تا موقعیت شهر مورد نظر تغییر نکند.)

۴. دکمه B را مجدد بزنید تا موقعیت LONGITUDE (طول جغرافیایی) را تعیین نمایید. (حتما قبل از تغییر عرض جغرافیایی منطقه را جایی یادداشت نمایید که بعد از پایان کار به حالت اولیه بازگردانید تا موقعیت شهر مورد نظر تغییر نکند.)

۵. دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

۶. حال به حالت زمان طلوع و غروب آفتاب با دکمه ‌B بروید و زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب را در موقعیتی که دقیق هستید نمایش می دهد.

نکته: حتما پس از پایان کار موقعیت جغرافیایی را به حالت اولیه خود بازگردانید.

کرنومتر

۱. در حالت TIMEkEEPING دکمه B را هفت مرتبه بزنید. وارد حالت کرنومتر می شوید. این ساعت قابلیت محاسبه ۲۳ ساعت ۵۹ دقیقه و ۵۹.۵۹ ثانیه را دارد.

۲. با دکمه A کرنومتر ساعت شروع می شود

۳. با دکمه A متوقف می گردد. در صورت لزوم با زدن همان دکمه کرنومتر ادامه پیدا می کند و مجدد با همان دکمه متوقف می شود.

۴. با دکمه C کرنومتر ساعت ریست می گردد.

برای ثبت دو زمان در یک محاسبه کرنومتر کافی است در مرحله ۳ به جای دکمه A، دکمه C زده شود که مدت زمان اولی محاسبه می شود.(در این حالت کرنومتر در حال ادامه کار به صورت پیش فرض می باشد.) و با مجدد زدن دکمه C کرنومتر را نشان می دهد که در حال حرکت است و با نهایت زدن دکمه A زمان دومی نیز محاسبه می شود.

معکوس شمار 

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه B را هشت مرتبه بزنید تا وارد حالت معکوس شمار ساعت شوید.

۲. قبل از شروع در صورت نیاز می توانید مدت زمان معکوس شمار را تنظیم نمایید. کافی است دست کوک ساعت را پس از خلاصی به بیرون بکشید.

۳. با چرخش دسته کوک زمان را تنظیم نمایید و دسته کوک را به حالت اولیه خود برگردانید.

۴. با دکمه A معکوس شمار شروع می گردد.

۵. با همان دکمه A معکوس شمار متوقف می گردد.

۶. با دکمه C معکوس شمار ساعت ریست می گردد.

آلارم ساعت

این ساعت ۵ آلارم دارد که می توانید در یک روز ۵ زمان جهت زنگ زدن تنظیم نمایید.

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه B را نه مرتبه بزنید تا وارد این حالت شوید که به صورت AL نمایش داده می شود.

۲. با دکمه A می توانید نوع آلارمی که جهت تنظیم می خواهید را انتخاب نمایید.

۳. دسته کوک را پس از خلاصی به بیرون بکشید.

۴. با چرخش دسته کوک دقیقه شمار آلارم مورد نظر خود را تنظیم نمایید.

۵. با دکمه B حالت را از دقیقه شمار به حالت ساعت شمار تغییر دهید.

۶. با چرخش دسته کوک زمان ساعت شمار را تنظیم نمایید.

۷. پس از تنظیم آلارم کافی است دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

SIG: با روشن و خاموش کردن این قسمت ساعت راس هر ساعت زنگ یا بوق می زند. که با دسته کوک می توانید روشن و یا خاموش نمایید.

جهت خاموش کردن آلارم نیز کافی است در حالت آلارم با دکمه A نوع آلارم خود را انتخاب نمایید و با دکمه D آن را روشن و یا خاموش نمایید.

جهت تست کردن صدای بوق آلارم نیز کافی است در حالت آلارم دکمه A را نگه دارید تا صدای آلارم بیاید.

ساعت جهانی

در این ساعت زمان حدود ۳۱‍ منطقه معادل ۴۱ شهر را به صورت پیش فرض در خود ذخیره دارد و در این حالت می توانید زمان کشور مورد نظر خود را بیابید. تنظیم زمان کلیه این مناطق بر حسب زمان UTC سنجیده می شود و در صورتی که زمان UTC درست نباشد (زمان UTC را می توانید در این حالت ساعت جهانی با نگه داشتن سه ثانیه دکمه A آگاه شوید.) کلیه زمان دیگر شهر ها نیز به هم میریزد. این زمان تاثیری بر زمان اصلی ساعت که به صورت آنالوگ نمایش داده می شود ندارد.

۱. در حالت TIMEKEEPING ده بار دکمه B را بزنید تا وارد قسمت ساعت جهانی WT شوید.

۲. دسته کوک را پس از خلاصی به بیرون بکشید.

۳. با چرخش دسته کوک شهر و یا منطقه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. (با نگه داشتن دکمه D نام کامل شهر ظاهر می شود.)

۴. با دکمه B وارد حالت DST (حالت تابستانه) شوید.

۵. بسته به نوع منطقه با چرخش دسته کوک DST را روشن و یا خاموش نمایید. به طور معمول در ۶ ماه اول سال DST روشن است و در ۶ ماه دوم سال خاموش می باشد. (این امکان در حالت  UTC فعال نمی باشد چرا که این منطقه را نقطه صفر مختصاتی در نظر گرفته شده است.)

۶. در پایان دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید.

تغییر زمان آنالوگ با زمان دیجیتال

فرض کنید چند روزی از کشور مبدا خود خارج می شوید و در مکان دومی چند روز سکونت دارید می توانید در حالت ساعت جهانی زمان آنالوگ را با زمان دیجیتال تغییر دهید تا زمان آنالوگ را در کشور دومی که چند روز هستید مشاهده نمایید.

برای این کار کافی است در حالت ساعت جهانی و پس از انتخاب نام شهر دکمه D را حدود ۳ ثانیه نگه دارید. زمان عقربه ها (آنالوگ ساعت) با زمان دیجیتال جا به جا می گردد.

رادیو کنترلر

یکی از خاص ترین ویژگی های ساعت کاسیو و بعضی دیگر برندها داشتن رادیو کنترلر R/C می باشد که مربوط به یک سری دکل های مخابراتی می باشد که فقط در کشورهای ژاپن، چین، آلمان، آمریکا تعبیه گشته که چندین شهر نزدیک به این موقعیت ها که بیشتر اروپایی غربی و آمریکای شمالی و آسیا شرقی است امکان دریافت این امواج را دارند و نیازی به تنظیم ساعت خود را ندارد. با این امواج ساعت به صورت خودکار زمان خود را تنظیم می کند و فقط کافی است که در فضای باز در این حالت بروید و زمان تنظیم می گردد. اگر منطقه شما تحت پوشش باشد به صورت زیر می توانید از رادیو کنترل ساعت استفاده نمایید.

۱. در حالت TIME KEEPING یازده بار دکمه MODE ساعت را بزنید وارد تنظیمات رادیو کنترلر ساعت می شوید.

نکته: این تنظیمات فقط مخصوص کشورهایی می باشد که با امواج رادیویی بتوان ساعت را تنظیم کرد که تا به امروز شامل ایران نبوده.

۲. دسته کوک را خلاص و بیرون بکشید.

۳. قسمت رادیویی ساعت در ناحیه عدد ۷ ساعت قرار دارد و آن را به سمت بیرون مکانی که حتما باید اطراف ان کاملا باز باشد تا امواج به راحتی دریافت کند. در کنار ساختمان و فضا های شلوغ از درخت این امکان صورت نمی گیرد.

۴. اگر علامت AUTO RECIEVE ظاهر گشت به این معنا است که امواج را دریافت کرده است اگر به صورت MANUAL بود می بایست مراحل بعدی را طی نمایید.

۵. دکمه A را حداقل دو ثانیه نگه دارید تا لغت R/C ظاهر شود.

۶. حالات بین L1 تا L3 می باشد که هر چه عدد بیشتر باشد فرکانس قوی تر خواهد بود. در این حالات اصلا ساعت را تکان ندهید تا یکی از دو حالت GET یا ERR را نمایش دهد.

اگر GET شد یعنی قسمت رادیو کنترل فعال گشته و هر چند ساعت یکبار به روز می شود و اگر ERR شد یعنی ارور و خطا داده است و باید مجدد تلاش نمایید.

آموزش ریست کردن prw-7000

این مطلب مخصوص کسانی است که ساعتشان از تنظیمات خارج گشته به طوریکه صفحه آنالوگ ساعت با دیجیتال ساعت تطابق ندارد.

۱. در حالت TIMEKEEPING دسته کوک را پس از خلاصی به بیرون بکشید.

۲. دکمه A را حداقل ۵ ثانیه نگه دارید تا روی صفحه نمایش H.SET سپس HAND ADJ را مشاهده نمایید.

۳. صبر نمایید تا کلیه عقربه های ساعت به صورت خود کار رو به عدد ۱۲ بروند و تا توقف کامل عقربه ها هیچ عملیاتی انجام ندهید.

نکته: به طور معمول عقربه ها باید رو به عدد ۱۲ خود را خودکار تنظیم نمایند در غیر این صورت می بایست با چرخش دسته کوک کلیه عقربه ها را به عدد ۱۲ هدایت نمود

۴. در پایان دسته کوک را به حالت اولیه خود بازگردانید و زمان آنالوگ با زمان دیجیتال تنظیم خواهد شد.

اگر می خواهید با تاریخچه این برند آشنا شوید، از صفحه برندها در همین وبسایت دیدن فرمائید. همچنین می توانید با مجموعه های دیگر کاسیو آشنا شوید.

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت