تنظیم کاسیو جیشاک GA-700

آموزش کامل تنظیمات ساعت کاسیو سری جیشاک مدل GA-700 به همراه توضیحات کامل از عملکرد و نحوه ریست کردن ساعت

آموزش کامل تنظیمات ساعت کاسیو سری جیشاک مدل GA-700 با شماره کالیبر ۵۵۲۲

ساعت کاسیو جیشاک مدل GA-710 از لحاظ عملکرد کاملا مشابه به مدل GA-700 می باشد.

آشنایی با امکانات ساعت GA-700

۱. ضد ضربه

۲. ضد مغناطیس

۳. ضد آب تا عمق ۲۰۰ متر

۴. محاسبه کرنومتر تا یک هزارم ثانیه

۵. تقویم ۱۰۰ ساله

۶. داری ۵ ألارم

۷. ساعت جهانی

۸. معکوس شمار

آشنایی با دکمه های ساعت GA-700

آموزش تنظیم GA-700

تنظیم GA-700

حالت TIMEKEEPING: به حالتی گفته می شود که صفحه دیجیتالی ساعت مطابق تصویر بالا نمایش زمان حال و روز هفته را داشته باشد. برای راحتی در هر حالتی از ساعت باشید با نگه داشتن دکمه C به مدت ۲ ثانیه وارد حالت  TIMEKEEPING می شوید.

اگر در هر حالتی از ساعت باشید و ۲ الی ۳ دقیقه از آن استفاده نکنید به صورت خودکار وارد حالت TIMEKEEPING می شود.

تنظیم ساعت GA-700بعضی اوقات پیش می آید که عقربه های ساعت مانع دیدن صفحه دیجیتالی باشد. یعنی عقربه ها جلوی صفحه دیجیتالی قرار گرفته اند. می توانید در هر حالتی که از ساعت باشید به راحتی با نگه داشتن دکمه L و سپس همزمان با آن دکمه،‌ دکمه C را فشار دهید تا عقربه ها از جلو صفحه دیجیتالی کنار بروند. با مجدد فشردن دکمه های L و C عقربه های ساعت به حالت اولیه خود باز می گردند.

آموزش تنظیم زمان و تقویم ساعت GA-700

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه با نگه داشتن دکمه ADJUST وارد تنظیمات اصلی ساعت می شویم که در صفحه دیجیتالی نام شهری را نمایش می دهد.

۲.۱. با دکمه های D و B می توانید شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پس از انتخاب در صفحه دیجیتالی نیز زمان مورد نظر همان شهر را نشان می دهد.

۳.۱. با دکمه C  وارد قسمت DST می شویم. با دکمه ‌D می توان روشن و خاموش کرد.

نکته: DST یا همان حالت تابستانه نسبت به ۶ ماه اول و دوم سال تغییر می کند اگر در ۶ ماه اول سال باشید می بایست روشن باشد یعنی ۱ ساعت به جلو است و در ۶ ماه دوم سال یک ساعت به عقب می رود که می بایست خاموش باشد.

۴.۱. با زدن دکمه MODE وارد تنظیمات نشانه روز و شب می رویم که با دکمه D قابل تغییر است. اگر ۲۴H باشد یعنی در صورتی که ساعت ۱ بعد از ظهر باشد به صورت ۱۳ نمایش می دهد و اگر ۱۲H باشد زمان یک بعد از ظهر را عدد ۱ p نمایش می دهد.

۵.۱. با زدن دکمه MODE وارد تنظیم ثانیه شمار می شویم

توجه: از این مرحله به بعد به هیچ عنوان تغییراتی اعمال نکنید چرا که موجب می شود کلیه تنظیمات اصلی ساعت به هم بریزد و شما برای داشتن زمان دقیق ساعت مجبور به ریست کردن ساعت بشوید که در مطالب بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکته: کلیه تنظیمات دقیقه، ساعت، سال، ماه، روز را که با دکمه MODE سپری کردید  با دکمه های D و B قابلیت کم و زیاد شدن داشته اند که به هیچ عنوان آن ها را نباید تغییر داد در صورتیکه نیاز به ریست کردن ساعت باشد که زمانیست که پس از تنظیم ساعت زمان شما با زمان ساعت یکی نباشد و مغایرت داشته باشد.

۶.۱.  آنقدر دکمه MODE را بزنید که وارد تنظیمات صدای دکمه های ساعت شوید. اگر قصد بی صدا کردن دکمه های ساعت در حین کار با ساعت را دارید کافی است در این قسمت با زدن دکمه D صدای دکمه ها را MUTE و یا بی صدا کنید.

۷.۱. با دکمه MODE وارد تنظیمات مدت زمان روشنایی ساعت بشوید. شما می توانید مدت زمان روشنایی ساعت را تنظیم نمایید که دو حالت یک ثانیه و سه ثانیه دارد که با دکمه D قابل تغییر است.

۸.۱. با زدن دکمه MODE وارد صفحه اصلی ساعت (TIME KEEPING) می شوید. که برای ذخیره کردن کلیه تغییراتی که داده اید کافی است دکمه ADJUST را بزنید تا ساعت کلیه تنظیمات را نهایی کند و آنالوگ را با دیجیتال نیز تنظیم نماید.

کرنومتر STW

۱.۲. در حالت TIMEKEEPING دکمه MODE را یکبار می زنیم

نکته: قابلیت نشان دادن صدم ثانیه، ثانیه،‌ دقیقه و ساعت است و خداکثر میزان محاسبه تا ۲۳ ساعت ۵۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۵۹ صدم ثانیه می باشد.

۲.۲. با دکمه D شما می توانید شمارش زمان را شروع کنید و با همین دکمه کرنومتر را متوقف بسازید.

۳.۲. برای دوباره از صفر شروع کردن یا ریست کردن کافی است دکمه ‌B را بزنیم.

نکته: اگر در حالت ‌TIMEKEEPING باشید و قصد شروع شمارش زمان را دارید بدون نیاز به ورود کردن به حالت کرنومتر و با زدن دکمه D می توانید آنا شمارش کرنومتر را آغاز نمایید. این قابلیت به صورت یک دسترسی کوتاه جهت استفاده از کرنومتر ساعت تعبیه گشته است. 

معکوس شمار TIMER

۱.۳. با دوبار زدن دکمه MODE در حالت TIMEKEEPINGوارد قسمت معکوس شمار می شوید.

۲.۳. با دکمه D می توانید شمارش معکوس را شروع کنید و با همان دکمه متوقف نمایید.

۳.۳. با دکمه B ریست می شود.

نکته: برای تنظیم کردن تایمر:

۱. ابتدا دکمه ADJUST را چند ثانیه نگه می دارید تا لغت SET HOLD محو شود و ساعت شمار شروع به چشمک زن دربیاید.

۲.سپس با دکمه D و B می توانید زمان ساعت شمار را مشخص نمایید.

۳. با دکمه MODE حالت تغییر را به دقیقه شمار می برید.

۴. با دکمه های D و B زمان دقیقه شمار را تنظیم نمایید.

۵. دکمه MODE را بزنید تا صدای آلارم را روشن و یا خاموش نمایید (پس از پایان معکوس شمار اگر این قسمت روشن باشد، ساعت زنگ می زند.)

۶. با دکمه D می توانید صدا را روشن و یا خاموش نمایید.

۷. دکمه A را بزنید تا کلیه تنظیمات ذخیره شود.

ساعت جهانی WORLD TIME

۱.۴. با سه بار زدن دکمه MODE در حالت TIMEKEEPING وارد تنظیمات ساعت جهانی می شوید.

نکته: در این حالت شما می توانید دو زمان را به صورت همزمان داشته باشید طوریکه قسمت آنالوگ زمان اصلی ساعت  و دیجیتالی زمانی که شما می خواهید را نشان می دهد.

۲.۴. با دکمه D و B می توانید اسم شهر ها را از بین ۳۱ شهری که در ساعت ذخیره گشته انتخاب نمایید.

نکته: به جهت نمایش اسم کامل هر شهر کافی است بر روی هر شهری که می روید دکمه A یا ADJUST را یک بار بزنید تا نام کامل به نمایش در بیاید.

نکته: برای تنظیم DST بر روی هر شهری که می روید کافی است دکمه ADJUST را دو ثانیه نگه دارید تا حالت تابستانه روشن و یا خاموش گردد.

شما می توانید در حالت ساعت جهانی اگر به طور مثال در مسافرت طولانی هستید زمان آنالوگ را با زمان دیجیتال تعویض نمایید. برای تعویض زمان آنالوگ با زمان دیجیتال کافی است دکمه B را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا این کار صورت پذیرد.

زنگ آلارم ALARM

۱.۵. با چهار بار زدن دکمه MODE در حالت TIMEKEEPING وارد تنظیمات زنگ ساعت می شوید.

نکته: این ساعت ۴ تا زنگ را می تواند تنظیم کند

۲.۵. با دکمه D قابلیت تغییر نوع آلارم می روید

۳.۵. در یکی از آلارم ها با نگه داشتن ADJUST وارد تنظیمات آلارم مورد نظر می شوید.

۴.۵. با دکمه D و B می توانید ساعت خود را تنظیم نمایید که با دکمه اولی جلو و دومی به عقب می روید.

۵.۵. با دکمه MODE می توانید وارد حالت بعدی یعنی از ساعت به دقیقه بروید و با دکمه های FORWARD , REVERSE زمانتان را تنظیم نمایید.

۶.۵. با زدن دکمه ADJUST تنظیمات خود را ذخیره نمایید.

۷.۵. بعد از اینکه ۴ آلارم را با دکمه D بگذرانید وارد قسمت SNZ (مخفف SNOOZE) می شوید.

۸.۵. با دکمه B می توانید روشن و خاموش نمایید. که اگر روشن باشد با زدن هر دکمه از ساعت صدا تا ۲ الی ۳ دقیقه خاموش است و مجدد آلارم می زند تا مادامی که شما در این قسمت SNOOZE را خاموش کنید و دیگر آلارم مجدد نمی زند.

۹.۵. با زدن دکمه D وارد قسمت SIG می شوید. که اگر روشن باشد در راس هر ساعتی قرار بگیرد صدا می دهد که با دکمه B می توانید روشن و خاموش نمایید.

۱۰.۵ در پایان دکمه MODE را می فشارید و به حالت اصلی و اولیه ساعت خود باز می گردید.

نکته: برای چک کردن صدای آلارم دکمه D را چند ثانیه نگه دارید تا صدای بوق ساعت را بشنوید.

تنظیم روشنایی ساعت

با زدن دکمه L روشنایی ساعت روشن می شود و می توانید در قسمت تنظیمات ساعت زمان آن را تغییر دهید که در بالا آموزش آن در قسمت تنظیم زمان و تقویم ساعت نوشته شده است.

آموزش ریست کردن ساعت

این آموزش زمانی ضروری است که زمان ساعت های جهانی به درستی نمایش داده نشود و نیاز به ریست کردن زمان اولیه را دارد.

۱٫ ابتدا در حالت TIMEKEEPING دکمه ADJUST را چند ثانیه فشار می دهید.

۲٫ با دکمه B  و D گزینه UTC ساعت مبدا را بیابید.

نکته: زمان دقیق UTC را از طریق ساعت جهانی بر روی گوشی خود یا اینترنت بیابید یا از این لینک زمان دقیق UTC را بیابید.

۱٫ سپس دکمه MODE را بزنید وارد DSTمی شود که غیر فعال است

۲٫ دکمه MODE را بزنید وارد قسمت تنظیم ثانیه می شوید که با زدن دکمه D می توانید ریست (صفر) نمایید.

۳٫ دکمه MODE را بزنید و دیگر تنظیمات دقیقه و ساعت و در قسمت بعد سال،‌ روز و ماه را به همین ترتیب با دکمه های  D و B انجام بدهید.

۴٫ پس از پایان تنظیمات دکمه ADJUST را فشار بدهید. سپس مجدد وارد تنظیمات شوید و شهر مورد نظر را انتخاب نمایید.

تنظیم زمان آنالوگ با زمان دیجیتال GA-700

حالتی پیش می آید که زمان دیجیتال درست نمایش داده می شود ولی زمان آنالوگ با زمان دیجیتال هم خوانی ندارد. در این حالت باید عقربه های ساعت ریست شود.

تنظیم آنالوگ با دیجیتال GA-700۱. برای تطابق دادن آنالوگ با دیجیتال در حالت  TIMEKEEPING دکمه ADJUST را ۵ ثانیه نگه دارید که بوق دوم پس از ADJ حرف H SET که تنظیم عقربه های ساعت مفهوم دارد وارد شوید.

۲. کلیه عقربه های ساعت به صورت خودکار شروع به حرکت می کند.

۳. پس از توقف کامل عقربه ها، اگر عقربه ها غیر از ساعت ۱۲ ایستادند می بایست با دکمه های  D و B عقربه های دقیقه و ساعت را برروی ۱۲ هدایت نمایید.

نکته: دکمه های D و B دو حالت برای حرکت دارند در صورت ۳ ثانیه نگه داشتن آنها سرعت یکنواخت به صورت ممتد دارند و اگر به صورت فشار های کوتاه مدت باشد دقیقه به دقیقه یا یکی یکی حرکت خواهد نمود.

۴. پس از هدایت عقربه ها و توقف کامل آنها بر روی عدد ۱۲ دکمه ADJUST را یکبار فشار دهید تا زمان آنالوگ با زمان دیجیتال تنظیم شود.

نظرات

  • حمید گفت:

    عالی بود مرسی

  • پیام گفت:

    عالی بود و کامل

  • حسین گفت:

    سلام‌ و عرض ادب
    چطوری میشه ساعت رو نیم ساعت عقب کشید ؟

    • با سلام
      اگر قصد دارید زمان ساعت را تنظیم نمایید می بایست شهر مورد نظر را انتخاب نمایید. اگر زمان نمایش داده شده با زمان اصلی مکانی مغایرت داشته باشد باید از قسمت آموزش ریست کردن ساعت مراحل طی نمایید. در این آموزش زمان مبدا UTC را تنظیم می کنیم و کلیه شهر ها نسبت به زمان مبدا تنظیم می شوند.

  • . گفت:

    سلام وقت بخیر ساعت من کلا روز هفته رو نشون نمیده و این گزینه رو نداره چه جوری باید تنظیمش کنم و اینکه بخوام تو صفحه دیجیتال به جای تایم تاریخ باشه باید چیکار کنم/؟

    • سلام
      برای نمایش تنها تاریخ بر روی صفحه ساعت، کافی است در حالت اصلی ساعت دکمه بالا سمت راست را یکبار بزنید و نمایش صفحه دیجیتالی از ساعت به تاریخ تغییر می کند. در حالت تاریخ روز هفته را نیز به صورت اختصار نمایش می دهد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت