تنظیم سیکو کنتیک ۷l22, SNL

آموزش کامل تنظیم ساعت سیکو کنتیک مدلهای SNL با کالیبر 7L22 به همراه مثال و عکس

سیکو کنتیک 7L22 , SNL SERIES

شما اکنون مالک یک ساعت سیکو کنتیک (SEIKO KINETIC®) با مدل Cal. 7L22 هستید. لطفا پیش از استفاده از ساعت سیکوی خود، دستورالعمل‌های زیر را برای استفاده‌ی بهتر، با دقت مطالعه نمایید. این مدل کالیبر بیشتر در مدل های سری SNL سیکو کاربرد دارد که شامل مدل های SNL054, SNL015P1, SNL044, SNL005P1 می باشند.

اجزا

ساعت سیکوی جنبشی مدل Cal. 7L22، یک ساعت کوارتز آنالوگ است که به سیستم تولید انرژی خودکار که توسط سیکو توسعه یافته، مجهز شده است. این سیستم با استفاده از حرکت دستان شما برای حرکت ساعت، انرژی الکتریکی تولید می‌کند و آن را در منبع انرژی الکتریکی جنبشی (KINETIC E.S.U.) که برخلاف باطری‌های دکمه‌ای متداول، نیاز به تعویض دوره‌ای ندارد ذخیره‌ می‌کند.

نحوه‌ی شارژ و راه اندازی ساعت

۱٫ تقریبا برای ۵۰۰ بار، ساعت را از سمتی به سمت دیگر بچرخانید.

* با آهنگ موزون دو بار در ثانیه آن را بچرخانید.

* با ۵۰۰ بار تکان دادن، ساعت به راه خواهد افتاد و عقربه‌ی ثانیه شمار در فواصل یک ثانیه‌ای حرکت خواهد کرد.

۲٫ اگر ساعت را حدود ۲۰۰ بار بیشتر حرکت دهید، انرژی لازم برای حرکت یک روز در آن ذخیره می‌شود.

۳٫ زمان/ تقویم را تنظیم کنید و ساعت را به دست نمایید.

SEIKO KINETIC

ذخیره‌ی انرژی در ساعت سیکوی جنبشی شما

انرژی الکتریکی تولید شده در زمانی که ساعت را به دست کرده‌اید در منبع انرژی الکتریکی جنبشی (KINETIC E.S.U.) ذخیره می‌شود. این منبع انرژی به کلی با باطری‌های متداول ساعت‌ها تفاوت دارد و بنابراین به تعویض دوره‌ای نیاز ندارد. این منبع انرژی الکتریکی جنبشی، یک منبع انرژی دوستدار محیط و پاک است. دستورالعمل ذخیره‌ی انرژی برای منبع انرژی الکتریکی جنبشی

شما می‌توانید میزان ذخیره‌ی انرژی انباشته شده در منبع انرژی الکتریکی جنبشی را از حالتی که در آن ساعت را به دست کرده‌اید، تخمین بزنید. به دست کردن مداوم ساعت برای ۱۲ ساعت، تقریبا به میزان دو روز اضافی، ذخیره‌ی انرژی جمع خواهد کرد. برای نمونه اگر ساعت را برای مدت یک ماه، هر روز ۱۲ ساعت، به دست کنید، به میزان دو ماه انرژی ذخیره خواهد شد.

شارژ کامل

هنگامی که ساعت به طور کامل شارژ شده است، تقریبا برای ۵ ماه کار می‌کند. مدت زمان شارژ شدن به تدریج در طول زمان کاهش می‌یابد. میران کاهش، بسته به محیط و شرایط استفاده متغیر است.

اقدامات احتیاطی برای افرادی که گاه گاهی ساعت را به دست می‌کنند

اگر شما از ساعت تنها گاه گاهی استفاده می‌کنید، به احتمال بسیار، هنگامی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، متوقف خواهد بود و کار نمی‌کند. پیش از این که آن را به دست کنید، با دنبال کردن فرآیند ذکر شده در بخش “نحوه‌ی شارژ و راه اندازی ساعت” آن را به قدر کفایت شارژ نمایید.

نکاتی در مورد منبع انرژی الکتریکی جنبشی

به قصد متوقف کردن عقربه‌ی ثانیه شمار برای ذخیره‌ی انرژی، پیچ تنظیم را تا تیک دوم بیرون نکشید. با این کار، مقدار زیادی از جریان الکتریکی در سراسر IC داخلی جریان می‌یابد. بنابراین، بیرون کشیدن پیچ تنظیم تا تیک دوم، انرژی ذخیره نخواهد کرد، بلکه در حقیقت، انرژی بیشتری از زمان عادی مصرف می‌شود.

هرگز باطری‌ که در ساعت‌های معمول به کار می‌رود را به جای منبع انرژی الکتریکی جنبشی قرار ندهید، ممکن است باطری منفجر شود یا بسیار داغ شود یا آتش بگیرد. اگر هم این باطری نصب شود، جریان الکتریسیته منتقل نخواهد شد.

عملکردِ  دادن آگاهی قبلی در مورد کاهش انرژی

* هنگامی که عقربه‌ی ثانیه شمار به جای حرکت در فواصل نرمال یک ثانیه‌ای، شروع به حرکت در فواصل دو ثانیه‌ای می‌کند. ساعت تقریبا تا ۱۲ ساعت دیگر از حرکت باز خواهد ایستاد.

* اگر در حالی که کرونومتر در حال کار کردن باشد، عقربه‌ی ثانیه شمار شروع به حرکت در فواصل دو ثانیه‌ای نماید، با فرض این که کرونومتر همچنان در حال استفاده باشد، ساعت در حدود ۴۵ دقیقه دیگر متوقف خواهد شد (به بخش “نحوه‌ی شارژ و راه اندازی ساعت” مراجعه کنید).

در این حالت، ساعت را از سمتی به سمت دیگر تکان دهید تا منبع انری الکتریکی جنبشی به قدر کفایت شارژ گردد.

تنظیم زمان/ تقویم

سیکو کنتیک SNL, 7L22۱٫ پیچ تنظیم را تا تیک نخست بیرون بکشید و آن را در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا تاریخ روز گذشته را تنظیم کنید.

۲٫ هنگامی که عقربه‌ی ثانیه‌شمار در موقعیت عدد ۱۲ قرار دارد، پیچ تنظیم را تا تیک دوم بیرون بکشید و با چرخاندن پیچ تنظیم در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت، عقربه‌ها را جلو ببرید تا تاریخ مورد نظر خود را تنظیم نمایید.

۳٫ عقربه‌ها را بچرخانید تا زمان مطلوب تنظیم شود.

۴٫ با شنیدن صدای اعلام زمان از رادیو یا تلویزیون، پیچ تنظیم را به طور کامل به داخل فشار دهید.

سیکو کینتیک SEIKO KINETIC SNLاگر ساعت شما، پیچ تنظیمی از نوع قفل پیچی دارد، پیچ تنظیم را در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا قفل آن را باز کنید و سپس آن را بیرون بکشید.

پس از استفاده از پیچ تنظیم، آن را فشار دهید تا به حالت قفل باز شده بازگردد.

در حالی که پیچ تنظیم را به داخل فشار می‌دهید با چرخاندن آن در جهت حرکت عقربه‌های ساعت، آن را به طور کامل قفل کنید.

کرونومتر

*کرونومتر می‌تواند تا ۴۵ دقیقه را در فواصل ۵/۱ ثانیه اندازه‌گیری کند.

*زمان اندازه‌گیری شده توسط دو عقربه‌ی کرونومتر نشان داده می‌شود که به طور مستقل از عقربه‌هایی که زمان را نشان می‌دهند، حرکت می‌کنند.

*کرونومتر پس از ۴۸ دقیقه به طور خودکار متوقف خواهد شد.

نکاتی در مورد خواندن عقربه ها

*عقربه‌ی ثانیه شمار کرونومتر در ۶۰ ثانیه، یک دور کامل می‌چرخد.

*عقربه‌ی دقیقه شمار کرونومتر تا ۴۵ دقیقه، در فواصل یک دقیقه‌ای و مطابق حرکت عقربه‌ی ثانیه‌شمار کرونومتر حرکت می‌کند. لطفا به این موضوع توجه کنید که اگر شما تنها زمان نشان داده شده به وسیله‌ی عقربه‌ی دقیقه شمار کرونومتر را ببینید، ممکن است زمان اندازه‌گیری شده را به اشتباه بخوانید.

آموزش SNL سیکو کنتیک 7L22

مثال) ۹ دقیقه و ۵۸ ثانیه

مراقب باشید تا ۹ دقیقه و ۵۸ ثانیه را حتی اگر عقربه‌ی دقیقه‌شمار کرونومتر به موقعیت عدد ۱۰ نزدیک باشد، ۱۰ دقیقه و ۵۸ ثانیه نخوانید.

أموزش سیکو کینتیک سیکو SNL,

عملکرد کرونومتر

*پیش از استفاده از کرونومتر، مطمئن شوید که عقربه‌های کرونومتر را در حالت اولیه‌ی ‘۰’ تنظیم کرده‌اید.

۱) بررسی نمایید که ساعت به طور عادی در حال کار کردن باشد.

* اگر ساعت به طور کامل متوقف شده است یا اگر عقربه‌ی ثانیه‌شمار در فواصل دو ثانیه‌ای حرکت می‌کند، ساعت را به قدر کفایت شارژ نمایید (بخش “نحوه‌ی شارژ و راه اندازی ساعت” را ببینید).

۲) دکمه‌ی B را فشار دهید تا عقربه‌های کرونومتر در موقعیت “۰” تنظیم شوند.

* هنگامی که برای نخستین بار پس از آن که ساعت شارژ شده است تا عملکرد خود را آغاز نماید، از کرونومتر استفاده می‌کنید. حتی اگر عقربه‌های کرونومتر در موقعیت “۰” قرار داشته باشند، کرونومتر را دوباره به حالت اولیه تنظیم کنید.

SEIKO KINETIC SNL SERIS

* راه اندازی مجدد و متوقف کردن کرونومتر می‌تواند با فشار دکمه‌ی A تکرار شود.

* مراقب باشید تا هنگامی که کرونومتر در حال اندازه‌گیری است، به اشتباه دکمه‌ی B را فشار ندهید.

* همزمان دکمه‌ی A و B را فشار ندهید یا در حالی که یکی از آنها را در حال فشردن نگاه داشته‌اید، دیگری را فشار ندهید.

مسافت یاب

(برای مدل‌هایی که درجه‌ی مسافت یاب دارند)

برای اندازه‌گیری سرعت متوسط وسیله‌ی نقلیه در ساعت

آموزش تنظیم سیکو کنتیک سری SNL

* درجه‌ی مسافت یاب تنها هنگامی که زمان مورد نیاز کمتر از ۶۰ ثانیه است، قابل استفاده است.

مثال ۲: اگر مسافت اندازه‌گیری شده به ۲ کیلومتر یا مایل گسترش یافته و یا به ۰٫۵ کیلومتر یا مایل تقلیل یافته است و عقربه‌ی ثانیه‌شمار کرونومتر “۹۰” را بر روی درجه‌ی مسافت یاب نشان می‌دهد:

 “۹۰” (عدد درجه‌ی مسافت یاب) * ۲ (کیلومتر یا مایل) = ۱۸۰ km/h یا ۱۸۰ mph

“۹۰” (عدد درجه‌ی مسافت یاب) * ۰٫۵ (کیلومتر یا مایل) = ۴۵ km/h یا ۴۵ mph

آموزش تنظیم سیکو SNL۱٫ با استفاده از کرونومتر زمان مورد نیاز برای تکمیل یک کار را اندازه بگیرید.

۲٫ درجه‌ی مسافت یاب که به وسیله‌ی عقربه‌ی ثانیه‌شمار کرونومتر نشان داده می‌شود، تعداد متوسط کار انجام شده در هر ساعت را نشان می‌دهد.

مثال ۲: اگر ۱۵ کار در ۲۰ ثانیه انجام شده است:

“۱۸۰” (عدد درجه‌ی مسافت یاب) * ۱۵ کار = ۲۷۰۰ کار در ساعت

نکاتی در مورد استفاده از ساعت

نحوه‌ی شارژ کردن و راه اندازی ساعت

*به منظور این که منبع انرژی الکتریکی جنبشی ساعت را به قدر کفایت شارژ کنید، ساعت را با آهنگ موزون دو بار در ثانیه، با تشکیل قوسی در حدود ۲۰ سانتی‌متر از سمتی به سمت دیگر بچرخانید

*چرخاندن ساعت با قدرت یا سرعت بیشتر، هیچ تاثیر اضافی ندارد.

*هنگامی که ساعت چرخانده می‌شود، وزنه‌ی نوسانی در سیستم تولید دوران می‌کند تا دستگاه به حرکت درآید. همان گونه که آن دوران می‌کند، صدایی از خود تولید می‌کند که عیب فنی نیست.

*هرگاه پس از این که حدود ۵۰۰ بار ساعت را تکان دادید، مشاهده کردید که عقربه‌ی ثانیه‌شمار در فواصل دو ثانیه‌ای در حال حرکت است، آن را بیشتر تکان دهید تا عقربه‌ی ثانیه‌شمار در فواصل نرمال یک ثانیه‌ای حرکت کند.

*این ساعت به سیستمی مجهز است که از شارژ شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند. حتی اگر پس از این که ساعت به طور کامل شارژ شده است، باز هم آن را تکان دهید، هیچ گونه نقص فنی رخ نخواهد داد.

*لازم نیست که ساعت را به طور کامل شارژ کنید، زیرا هنگامی که آن را به دست می‌کنید به طور خودکار شارژ می‌شود.

*روزانه ساعت را به میزان دست کم ۱۰ ساعت به دست کنید.

*حتی اگر ساعت به دست شما باشد، اگر دستان شما در حرکت نباشند، ساعت شارژ نمی‌شود.

ذخیره‌ی انرژی در ساعت سیکوی جنبشی شما

پیش آگهی در مورد مدل‌هایی که از طریق قاب پشتی می‌توان درون آنها را دید:

اگر قاب پشتی ساعت شما شیشه‌ای است، آن را در معرض نور شدید مانند نور خورشید یا از فاصله‌ی نزدیک در معرض نور سفید قرار ندهید، زیرا ممکن است با این کار، به طور موقت مصرف انرژی مدار جریان ساعت افزایش یابد، بنابراین ذخیره‌ی انرژی در منبع انرژی الکتریکی جنبشی کاهش می‌یابد. به هر حال، این حالت زمانی که قاب پشتی را در جهتی دور از نور بچرخانید، درست خواهد شد.

عملکرد پیش آگهی از کاهش انرژی

۱. حتی هنگامی که عقربه‌ی ثانیه شمار در حال حرکت در فواصل دو ثانیه‌ای است، ساعت، زمان را به درستی نشان می‌دهد.

۲. اگر پس از این که عقربه‌ی ثانیه شمار شروع به حرکت در فواصل دو ثانیه‌ای کرد، کرونومتر همچنان مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است پیش از این که ساعت به طور کامل از حرکت بایستد، حرکت عقربه‌های کرونومتر متزلزل شود.

تنظیم زمان/ تقویم

۱. تاریخ را بین ساعات ۹:۰۰ بعد از ظهر و ۱:۰۰ صبح تنظیم نکنید. در غیر این صورت ممکن است تاریخ به درستی تغییر نکند.

۲. هنگام تنظیم عقربه‌ی ساعت شمار، بررسی کنید که AM/PM به درستی تنظیم شود. این ساعت به گونه‌ای طراحی شده است که در ۲۴ ساعت، یک بار تقویم تغییر کند.

عقربه را به پشت نشانگر عدد ۱۲ بچرخانید تا متوجه شوید که ساعت برای دوره‌ی پیش از ظهر تنظیم شده است یا بعد از ظهر. اگر تقویم تغییر کرد، زمان برای دوره‌ی پیش از ظهر و اگر تغییر نکرد، برای دوره‌ی بعد از ظهر تنظیم شده است.

*هنگام تنظیم عقربه‌ی دقیقه شمار، آن را ۴ تا ۵ دقیقه جلوتر از زمان مورد نظر ببرید و سپس آن را به زمان صحیح بازگردانید.

*هنگام تنظیم زمان، اطمینان حاصل کنید که عقربه‌ی ثانیه شمار در حال حرکت در فواصل یک ثانیه‌ای است.

*باید تاریخ را در پایان ماه فوریه و ماه‌های ۳۰ روزه تنظیم کنید.

در این حالت، پیچ تنظیم را تا تیک نخست بیرون بکشید و آن را در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا تاریخ مورد نظر ظاهر گردد.

کرونومتر

*ممکن است احساس کنید که دکمه‌های این ساعت در مقایسه با دکمه‌های ساعت‌های متداول، سخت‌تر فشار داده می‌شوند. این امر به خاطر ساختار خاص مورد نیاز برای عملکرد کرونومتر است و بنابراین دال بر نقص فنی نیست.

*هنگامی که کرونومتر در حال استفاده است، ساعت، ۵ تا ۶ برابر انرژی بیشتری نسبت به زمانی که تنها زمان را نشان می‎‌دهد، دارد. بنابراین پیش از استفاده از کرونومتر اطمینان حاصل کنید که ساعت به قدر کافی شارژ شده است.

*اگر در حالی که عقربه‌ی ثانیه شمار در حال حرکت در فواصل دو ثانیه‌ای است، کرونومتر همچنان مورد استفاده قرار گیرد، ساعت در طی ۴۵ دقیقه متوقف خواهد شد.

*کرونومتر پس از ۴۸ دقیقه کار کردن به طور خودکار متوقف خواهد شد. اگر عقربه‌ی دقیقه‌شمار کرونومتر در موقعیتی بالاتر از نشانگر ۴۵ دقیقه متوقف شد ،پیش از استفاده‌ی بعدی، کرونومتر را به حالت اولیه بازگردانید.

*هنگامی که کرونومتر در حال اندازه‌گیری است، فشار دکمه‌ی B کرونومتر را به حالت اولیه بازخواهدگرداند. مراقب باشید تا به اشتباه دکمه‌ی B را فشار ندهید.

*همزمان دکمه‌ی A و B را فشار ندهید یا در حالی که یکی از آنها را در حال فشردن نگاه داشته‌اید، دیگری را فشار ندهید. انجام این کار منجر به نقص فنی خواهد شد.

مشخصات

۱٫ فرکانس نوسانگر کریستال …………………………………….. ۳۲,۷۶۸  هرتز( دور در ثانیه)

۲٫ میزان عقب/ جلو رفتن (نرخ ماهانه) …………………………… کمتر از ۱۵ ثانیه (بر روی دست با درجه حرارت نرمال بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد یا۴۱ تا ۹۵ درجه‌ی فارنهایت)

۳٫ محدوده دمای قابل استفاده …………………………………….. –۱۰° تا +۶۰° سانتی گراد (۱۴°F ~ 140°F)

۴٫ سیستم محرکه ………………………………………………….. موتور درجه‌ای: ۲ قطعه

۵٫ سیستم نمایش

     زمان ……………………………………………………………. عقربه‌های ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و ثانیه‌شمار،

     تاریخ ……………………………………………………………. به وسیله‌ی اعداد به نمایش درمی‌آید.

     کرونومتر ………………………………………………………. عقربه‌های دقیقه‌شمار و ۵/۱ ثانیه کرونومتر تا ۴۵ دقیقه را در فواصل ۵/۱ ثانیه اندازه‌ گیری می‌کند.

 ۶٫ عملکردهای اضافی ……………………………………………… عملکرد پیش آگهی نسبت به کاهش انرژی و عملکرد جلوگیری از شارژ بیش از حد

 ۷٫ مدت استمرار شارژ

     شارژ کامل ………………………………………………………. تقریبا ۵ ماه (اگر کرونومتر در هر روز برای ۴۵ دقیقه مورد استفاده قرار گیرد)

                                                                                                                              تقریبا ۱۲ ساعت (اگر کرونومتر استفاده نشود)

۸٫ منبع انرژی الکتریکی جنبشی …………………………………… نوع دکمه‌ای، ۱ قطعه

۹٫ مدار مجتمع (IC) ……………………………………… C-MOS-IC، ۱ قطعه) حدود ۱ ماه (اگر ساعت به طور کامل شارژ گردد)

۱۰٫ سیستم مولد ……………………………………………………… مولد AC کوچک

* با بهبود محصول، مشخصات بدون آگاهی قبلی تغییر می‌کنند.

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت