تنظیم ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

آموزش کامل ساعت کاسیو مدل AEQ-200W به زبان فارسی

تنظیم ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

در این آموزش به صورت کامل تنظیم ساعت کاسیو مدل AEQ-200W را خدمتتان ارائه می دهیم. این یکی از پرطرفدارترین مدلهای کاسیو بوده و مجله تخصصی ساعت من شما را دعوت به یادگیری این مدل می کند. با ما همراه باشید:

مشخصات اصلی ساعت کاسیو AEQ-200W

۱. دارای ساعت جهانی

۲.کرنومتر ۲۴ ساعته 

۳. معکوس شمار ۲۴ ساعته

۴. قابلیت تنظیم ۵ آلارم در روز

۵. وزن ۵۴ گرم

۶. تا عمق ۱۰۰ متر ضد آب

۷. طول عمر باطری حدود ۵ سال

مشخصات دکمه های ساعت

دکمه های ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

حالت های ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

تنظیم ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

مطابق شکل با دکمه C می توانید وارد یکی از حالات شوید.

نکاتی مهم برای کار با حالت اصلی ساعت:

نمایش صفحه اصلی ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

۱. حالت اصلی ساعت به حالتی که صفحه دیجیتال زمان و تاریخ اصلی ساعت را نمایش می دهد می گویند.

۲. با دکمه D در حالت اصلی می توانید زمان اصلی را به زمان جهانی تغییر دهید. بعد از دو ثانیه نگه داشتن دکمه D مجدد به زمان اصلی ساعت باز می گردید. با هر بار نگه داشتن این دکمه طی دو ثانیه صفحه دیجیتالی ساعت در حالت اصلی بین زمان اصلی ساعت و زمان جهانی تغییر می کند. 

۳. شما می توانید به جای نام روز هفته نام شهر انتخابی را مشاهده کنید. برای این کار می توانید با نگه داشتن دکمه A به مدت دو ثانیه امکان پذیر می باشد. 

۴. صفحه دیجیتالی و نقشه درج شده در ساعت مربوطه به کشور تعیین شده در ساعت جهانی می باشد.

تنظیم زمان و تاریخ ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

۱. در حالت اصلی ساعت دکمه A را نگه دارید تا ثانیه شمار ساعت به حالت چشمک زن در بیاید.

۲. مطابق تصویر درج شده زیر با دکمه C می توانید بین قسمتی که قصد تنظیم آن را دارید تغییر دهید که به ترتیب شکل زیر استتنظیم زمان و تاریخ ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

۳. با دکمه D ثانیه شمار هر زمان قصد صفر کردن داشته باشید می توانید با این دکمه انجام دهید.

۴. حالت بعد از ثانیه شمار را با دکمه C بروید که حالت تابستانه یا DST می باشد. این قسمت مخصوص شش ماه اول و دوم سال است که زمان یک ساعت به جلو و یا عقب می رود. در شش ماه اول سال وارد حالت تابستانه می شویم و باید DST روشن باشد. در شش ماه دوم سال DST خاموش باید خاموش گردد. جهت روشن و خاموش کردن کافی است از دکمه D ساعت استفاده نمایید.

۵. حالت بعدی انتخاب نام شهر است که با دکمه های D و ‌‌‌‌B صورت می گیرد.

۶. حالت های بعدی مربوط به تنظیم ساعت و دقیقه برای شهر انتخابی هستند. توصیه می کنیم به هیچ عنوان از این جا تغییراتی اعمال نکنید و اگر زمان شهر مورد نظرتان اشتباه بود ابتدا حالت تابستانه آن را چک نمایید و با کشور مورد نظر همخوانی کنید که اگر نیاز به روشن بودن و یا خاموش بودن دارد فعال گردد. در غیر این صورت در انتهای این مطلب بدان کامل اشاره شده است که زمان شهر را چگونه صحیح تنظیم نمایید.

۷. حالت بعدی تنظیم ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته است. این مربوط به نوع نمایش زمان بعد از ظهر می باشد. اگر قصد دارید به طور مثال زمان ساعت ۲ بعد از ظهر را به صورت ۱۴ مشاهده کنید باید حالت ۲۴H باشد ولی اگر حالت ۲ به همراه حرف p بیاید حالت ۱۲H است که حرف p نشانگر زمان بعد از ظهر است. با دکمه D می توانید تغییرات دلخواه خود را انتخاب نمایید.

۸. حالت بعدی تنظیم به ترتیب سال، ماه و روز است. توصیه می کنیم حتما تاریخ بر حسب میلادی باشد چرا که نمایشگر روزهای هفته وابسته به این قسمت تنظیمات ساعت است و اگر تاریخ بر حسب شمسی و یا قمری تنظیم گردد روز هفته به درستی نمایش داده نمی شود. تغییرات در هر قسمت با دکمه های B و D صورت می گیرد.

۹. مدت زمان روشنایی ساعت دو حالت دارد یک ثانیه و سه ثانیه. گزینه دلخواه خود را با دکمه D انتخاب نمایید.

۱۰. پس از انجام تنظیمات جهت ذخیره و خروج از این قسمت دکمه A را یکبار فشار دهید.

ساعت جهانی

ساعت جهانی ساعت کاسیو مدل AEQ-200Wساعت جهانی ساعت کاسیو مدل AEQ-200W قابلیت نمایش ۴۸ شهر از کشورها را دارد. جهت کار کردن با ساعت جهانی مراحل ذیل را انجام دهید:

۱. در حالت اصلی ساعت یک بار دکمه C را فشار دهید و وارد ساعت جهانی شوید.

۲. با دکمه D شهر مورد نظر خود را می توانید انتخاب نمایید. نام شهر ها به اختصار درج شده است به طور مثال شهر تهران به صورت THR نمایش داده می شود.

۳. جهت تنظیم حالت تابستانه یا DST (حالتی که هر شش ماه یکبار زمان یکساعت به جلو و عقب می رود) کافی است روی شهر مورد نظر دکمه A را دو ثانیه نگه دارید تا حالت تابستانه روشن یا خاموش نمایید. توجه فرمایید که اگر واژه DST را مشاهده کنید یعنی حالت تابستانه روشن است یعنی زمان یکساعت به جلو باید برود.

تنظیم آلارم ساعت کاسیو AEQ-200W

آلارم ساعت کاسیو مدل AEQ-200Wاین ساعت قابلیت تنظیم ۵ آلارم در روز را دارد که یکی از این آلارم ها را می توانید به صورت پیش فرض تعریف کنید که هر روز راس ساعت مورد نظر آلارم بزند. توجه داشته باشید که آلارم ساعت نسبت به زمان اصلی ساعت تنظیم می شود. جهت تنظیم آلارم ساعت مراحل ذیل را انجام دهید:

۱. در حالت اصلی ساعت دکمه C را دو بار فشار دهید تا وارد آلارم ساعت شوید.

۲. با دکمه D یکی از پنج آلارم را انتخاب نمایید.

۳. پس از انتخاب آلارم مورد نظر دکمه A را نگه دارید تا ساعت شمار دیجیتال به حالت چشمک زن در بیاید. به صورت پیش فرض آلارم در حالتی تنظیم می شود که فقط یک مرتبه تنظیمات صورت گیرد.

۴. با دکمه های B و D ساعت شمار آلارم را تنظیم نمایید.

۵. با دکمه C دقیقه شمار را انتخاب نمایید. 

۶. مجدد با دکمه های B و D دقیقه شمار آلارم را تنظیم نمایید.

۷. با دکمه C می توانید انتخاب کنید که این آلارم یک مرتبه ای (One Time) باشد و یا روزانه (Daily) هر روز راس این ساعت آلارم بزند. با دکمه D یکی از گزینه های دلخواه خود را انتخاب نمایید.

۸. پس از انجام تنظیمات با دکمه A از تنظیمات ساعت خارج شوید.

نکته: آلارم این ساعت تا ۱۰ ثانیه زنگ می زند و می توانید با فشردن یکی از دکمه ها آلارم ساعت را خاموش نمایید. هم چنین جهت تست کردن زنگ آلارم می توانید دکمه D را چند ثانیه نگه دارید تا صدای بوق آلارم را چک نمایید.

نحوه روشن و خاموش کردن آلارم ها

۱. جهت روشن خاموش کردن آلارم، در حالت آلارم با دکمه D آلارم مورد نظر را انتخاب نمایید.

۲. با دکمه A می توانید آلارم خود را روشن (ALM ON) یا خاموش (ALM OFF) یا روزانه (ALM ON) یا یک مرتبه ای (ALM1-ON) تعریف نمایید. 

نکته: در صورتیکه بخواهید آلارم راس هر ساعت تک زنگی بزند باید حالت SIG ساعت را روشن نمایید که برای این کار در حالت آلارم دکمه D ساعت را بزنید تا صفحه دیجیتال ۰۰: را نمایش دهد. سپس با دکمه A می توانید روشن و خاموش نمایید. اگر واژه SIG مشاهده شود به معنی روشن بودن و فعال بودن است.

معکوس شمار ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

معکوس شمار این ساعت تا ۲۴ ساعت را محاسبه می کند. برای کار کردن باید ابتدا مدت زمان مورد نظر را تعریف نماییم و سپس با ما همراه باشید تا آموزش کار با آن را بدانید:

۱. در حالت اصلی ساعت با سه بار زدن دکمه C وارد حالت معکوس شمار ساعت شوید.

۲. سپس دکمه A را نگه دارید تا ساعت شمار معکوس شمار به حالت چشمک زن دربیاید.

۳. با دکمه C می توانید وارد ساعت، دقیقه و ثانیه معکوس شمار ساعت بروید.

۴. بعد از انتخاب هر کدام از موارد فوق با دکمه های B و D می توانید زمان مورد نظر را تنظیم کرده و وارد مرحله بعد با دکمه C شوید.

۵. در نهایت با زدن دکمه A از تنظیمات خارج شوید.

چند نکته مهم:

۱. حال جهت استفاده کردن معکوس شمار این گونه باید عمل کنید که با زدن دکمه D معکوس شمار آغاز به کار می کند و با همان دکمه متوقف می شود و در صورتیکه مجدد بخواهید ادامه دهد همان دکمه را مجدد بفشارید. 

۲. جهت صفر کردن معکوس شمار، ابتدا با دکمه D اگر معکوس شمار در حال کار کردن است، متوقف نمایید و سپس با دکمه A معکوس شمار ساعت را صفر نمایید. و حال باید مجدد مراحل یک تا پنج اشاره شده را طی نمایید تا معکوس شمار جدید را تنظیم نمایید.

۳. در صورتیکه معکوس شما به پایان زمان مورد نظر خود برسد به مدت ۱۰ ثانیه شروع به زنگ زدن می کند. در این حالت معکوس شمار متوقف گشته و شما می توانید با یکی از دکمه های ساعت صدای زنگ را خاموش نمایید.

کرنومتر ساعت کاسیو مدل AEQ-200W

تنظیم ساعت کاسیو مدل AEQ-200Wکرنومتر این ساعت تا ۲۳ ساعت، ۵۹ دقیقه، ۵۹ ثانیه و ۹۹ صدم ثانیه را محاسبه می کند. توجه داشته باشید که کرنومتر ساعت پس از اتمام این زمان مجدد از صفر آغاز به کار می کند و حتی اگر توقف نکرده باشید و در حالت اصلی ساعت نیز باشید کرنومتر به صورت پیش فرض در حال کار کردن است. این اتفاق موجب مصرف بیشتر باطری ساعت می گردد. حال جهت کار کردن با کرنومتر مراحل ذیل را انجام دهید.

۱. با چهار بار زدن دکمه C وارد حالت کرنومتر ساعت شوید.

۲. با دکمه D کرنومتر ساعت آغاز به کار می کند.

۳. جهت توقف مجدد دکمه D را بفشارید. 

۴. اگر مجدد قصد ادامه دادن کرنومتر هستید مجدد دکمه D را بفشارید.

۵. حال برای صفر کردن پس از توقف با دکمه D، می بایست دکمه A را بزنید تا کرنومتر ریست یا صفر شود.

ریست تنظیم عقربه های ساعت 

تنظیم ساعت کاسیو مدل AEQ-200Wعقربه های ساعت امکان دارد از زمان دیجیتالی فاصله ای بگیرد یا هماهنگ نباشد. به هیچ عنوان اگر زمان آنالوگ با زمان دیجیتال اصلی ساعت هماهنگ هست دست به این تغییرات نزنید. جهت ریست کردن عقربه های ساعت عملیات ذیل را انجام دهید:

۱. در حالت اصلی ساعت با پنج بار زدن دکمه C وارد تنظیم عقربه های ساعت شوید.

۲. دکمه A را یک ثانیه نگه دارید تا صفحه دیجیتال به حالت چشمک زن دربیاید.

۳. حال با دکمه D زمان آنالوگ را با زمان دیجیتال هماهنگ نمایید. در صورت نگه داشتن این دکمه سرعت حرکت عقربه ها بیشتر خواهد شد.

۴. اگر قصد نگه داشتن دکمه را ندارید می توانید هنگامی که دکمه D را نگه داشتید دکمه B ساعت را هم یک بار بزنید تا سرعت حرکت قفل گردد و آنگاه شما می توانید دستتان را از روی دکمه ها بردارید و عقربه های ساعت خودکار می چرخد تا زمانیکه قصد توقف آن ها را داشته باشید. جهت توقف حرکت عقربه ها کافی است که یک از دکمه ها را فشار دهید.

۵. در پایان پس از هماهنگ شدن زمان دیجیتال با زمان آنالوگ یک بار دکمه A ساعت را بفشارید و از تنظیمات ساعت خارج شوید.

ریست زمان دیجیتالی

همانطوریکه در بند ۶ تنظیم زمان و تاریخ ساعت کاسیو اشاره شد، امکان دارد زمان شهر به درستی نمایش داده نشود. جهت تصحیح زمان شهر باید ابتدا زمان مبدا که UTC نامیده می شود اصلاح گردد و در صورت اصلاح زمان کلیه شهر ها تصحیح می گردد. جهت انجام این کار این گونه عمل نمایید.

۱. در حالت اصلی ساعت دکمه A را نگه دارید تا ثانیه شمار ساعت به حالت چشمک زن در بیاید.

۲. با دکمه C وارد قسمت انتخاب شهر شوید. (توجه داشته باشید که زمان مبدا حالت تابستانه یا DST ندارد. پس امکان روشن و خاموش شدن آن وجود ندارد.)

۳. سپس با دکمه D نام شهر را UTC انتخاب نمایید.

۴. حال دکمه C را بزنید وارد تنظیمات ساعت و دقیقه شمار گردید.

۵. در این جا از طریق این لینک زمان دقیق UTC را بیابید و زمان دیجیتالی را تنظیم نمایید. با دکمه های B و‌ D می توانید تنظیمات را در هر قسمت انجام دهید.

۶. در پایان با دکمه A از تنظیمات خارج شوید و مجدد با همان دکمه وارد تنظیمات شده و این بار نام شهر خود را انتخاب نمایید تا زمان مورد نظرتان را نمایش دهد.

 

 

 

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت