تنظیم کاسیو ادیفیس EFA-135

آموزش کامل تنظیمات ساعت کاسیو سری ادیفیس مدل EFA-135به صورت کاملا تصویری به همراه شرح توضیحات کامل و کارایی های آن

تنظیم کامل ادیفیس EFA-135D

آموزش کامل ساعت کاسیو سری ادیفایس مدل  EFA-135D:

کارایی های ساعت EFA-135D:

۱. ساعت جهانی

۲. کرنومتر

۳. معکوس شمار

۴. آلارم

۵. ضدآب تا عمق ۱۰۰ متر

معرفی دکمه های ساعت EFA-135D

تنظیم ساعت EDIFICE EFA-135

حالت TIMEKEEPINGبه حالتی گفته می شود که ساعت وارد هیچ کدام از حالتهای مد ساعت نباشد و صفحه دیجیتال مطابق تصویر بالا روز هفته و زمان و یا تاریخ نمایش می دهد

تنظیم اولیه زمان و تاریخ ساعت:

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه A (بالا سمت چپ) را ۲ ثانیه نگه دارید تا وارد تنظیمات ساعت شوید.

با دکمه C (پایین سمت راست) حالات از انتخاب نام شهر تا مدت زمان روشنایی به صورت شکل زیر جهت انجام امور تنظیمات تغییر می کند که در ادامه توضیحات کامل در هر قسمت را می توانید مطالعه نمایید:

۲. بر روی صفحه دیجیتال سمت چپ صفحه اسامی شهرها را به صورت اختصار نمایش داده می شود. با دکمه بالا و یا پایین سمت راست می توانید نام شهر مورد نظر خود را بیابید. تهران با نام اختصاری THR نمایش داده می شود.

۳. دکمه C را بزنید وارد تنظیم حالت تابستانه (DST) می شوید. این حالت متناسب با ۶ ماه اول و دوم سال تغییر می کند و زمانیکه زمان یک ساعت به جلو و یا عقب می رود باید به نسبت آن DST را روشن و خاموش نمود با دکمه D (پایین سمت راست) خاموش و یا روشن می گردد.

نکته: DST ساعت در تهران می بایست در ۶ ماه اول سال (از ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریور ماه) روشن باشد و در ۶ ماه دوم سال (ابتدای مهرماه تا پایان اسفندماه) خاموش باشد.

۴. دکمه C را مجدد بزنید وارد تنظیمات نوع نمایش زمان می شوید اگر حالت ۲۴H باشد به طور مثال ساعت یک عصر را به صورت ۱۳ نمایش داده می شود و اگر حالت ۱۲H باشد ساعت یک عصر را به صورت p  ۱ نمایش داده می شود که حرف p مخفف pm یا همان عصر است. با دکمه D قابل تغییر است.

۵. دکمه C  را بزنید وارد تنظیم ثانیه شمار ساعت می شوید. از این مرحله به بعد به هیچ عنوان توصیه نمی شود که زمان ساعت را به صورت دستی تغییر دهید چرا که کل دیگر تنظیمات شهرهای ساعت نیز تغییر می کند. در صورتیکه زمان شهر مورد نظر با زمانیکه در حال نمایش است متفاوت باشد به بخش پایانی مطلب با عنوان ریست دیجیتال ساعت مراجعه نمایید.

۶. با دکمه C مراحل ثانیه شمار، ساعت شمار و دقیقه شمار را بگذارنید و به مرحله تنظیم سال، ماه، روز به ترتیب می روید. با دکمه های B , D (بالا و پایین سمت راست) قابل تنظیم است.

نکته: تقویم کلیه ساعت های کاسیو فقط بر حسب میلادی تنظیم می شود. در غیر این صورت روزهای هفته را به اشتباهی نمایش می دهد.

۷. پس از سپری کردن تقویم ساعت با دکمه C وارد مرحله تنظیم مدت زمان روشنایی ساعت می شوید. دو حالت یک ثانیه و سه ثانیه دارد. با دکمه D قابل تغییر است.

۸. در پایان دکمه A را فشار دهید تا کلیه تنظیمات ساعت ذخیره شود.

توضیح حالات ساعت

حالت ساعت ها بر طبق شکل زیر طبق حالت TIMEKEEPING با دکمه C قابل تغییر است.

حالت ساعت EFA-135D

کرنومتر STOPWATCH

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه C را یکبار فشار دهید وارد حالت کرنومتر ساعت می شوید. کرنومتر این ساعت ۹۹ ساعت ۵۹ دقیقه ۵۹ ثانیه را می شمارد. این حالت را SPL می گویند (حتما بر روی صفحه دیجیتالی ساعت سمت چپ پایین لغت SPL را باید مشاهده نمایید اگر غیر از این بود با دکمه A حالت را به SPL تغییر دهید.)

۲. با دکمه D (پایین سمت راست) کرنومتر شروع به کار می کند

۳. با دکمه D کرنومتر متوقف می شود

۴. با دکمه A زمان محاسبه شده کرنومتر ریست (صفر) می گردد.

حالات محاسبه کرنومتر:

محاسبه سرعت نسبت به مسافت تعیین شده:

۱. در حالتی که کرنومتر ریست (صفر) باشد، دکمه A را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا عدد مسافت صفحه دیجیتال سمت چپ ساعت به حالت فلش زن در بیاید و صفحه دیجیتال سمت راست به حالت DIST مخفف DISTANCE مسافت ظاهر گردد.

۲. با دکمه B, D (بالا و پایین سمت راست) میزان مسافت را مشخص نمایید.

۳. با دکمه C حالت نمایشگر عدد را بین سمت چپ مسافت و سمت راست مسافت تغییر دهید و با دکمه های  ‌B, D تغییرات را اعمال نمایید.

۴. دکمه A را فشار دهید تا کلیه تنظیمات میزان مسافت ذخیره گردد.

حال با مشخص کردن میزان مسافت در صورتیکه از کروتومتر ساعت خود استفاده نمایید، میزان سرعت را مطابق شکل زیر می توانید بیابید.

STOPWATCH طبق تصویر رو به رو نشانگرهای مشخص شده بسته به نوع سرعت فعال می گردند. به طور مثال تصویر مقابل سرعت طی شده را ۱۷۴۰ نمایش می دهد، حال چگونه می توان متوجه این میزان شد:

موتور وسط صفحه پایین میزان عدد سرعت را از ۱ تا ۱۰۰ نمایش می دهد که در تصویر روبه عدد ۴۰ است

به صفحه دیجیتال سمت راست صفحه ساعت دقت نمایید دور این صفحه متشکل از چندین سگمنت است که هر سگمنت معادل ۱۰۰ می باشد که ۵ تا سگمنت در نیم دایره پایین تشکیل شده و ۲ سگمنت در بالا سمت چپ دایره نمایش داده می شود جمع تعداد این سگمنتها ۷ می شود یعنی معادل میزان عدد سرعت ۷۰۰ را نمایان می کند

در همان صفحه دیجیتالی یک تک سگمنتی در قسمت بالا سمت راست دایره روشن است که مقابل آن رقم ۱۰۰۰ نوشته شده است که نمایان کردن سرعت ۱۰۰۰ است

با جمع ۱۰۰۰ و ۷۰۰ و ۴۰ سرعت ۱۷۴۰ می شود. که به این مفهوم است شما مسافتی را که در ابتدا مشخص نموده اید در فاصله مشخص زمانی که با کرنومتر محاسبه کرده اید با سرعت ۱۷۴۰ طی گشته. حال سوال این است که واحد آن چیست؟ واحد میزان سرعت بستگی به واحد میزان مسافتی است که در ابتدا تعیین نموده اید. اگر بر حسب کیلومتر باشد سرعت کیلومتر بر ساعت را نمایش می دهد. اگر بر حسب مایل باشد معادل مایل بر ساعت را نمایش می دهد.

ماکسیمم سرعت محاسبه شده با این ساعت ۱۹۹۸ است. اگر میزان سرعت بیشتر از این عدد باشد عقربه موتور وسط ساعت رو به سمت OVER  می رود و به مفهوم این است که سرعت بیشتر از ۱۹۹۸ است.

محاسبه SPLIT TIME:

مفهوم SPLITیا قسمت این است که به طور مثال شما یک نقطه آغازین و یک نقطه پایانی مشخصی دارید و در رقابت با چند نفر قصد مسابقه دو را دارید. در این حالت زمان کرنومتر از ابتدا شروع به حرکت شما آغاز می گردد و تا نفر پایانی که از خط عبور می کند زمان ادامه دارد و متوقف می شود. در این بین با روش اسپلیت تایم شما متوجه می شوید که هر فرد این مسافت مشخص را با چه مدت زمانی طی نموده است.

۱. در حالت کرنومتر که صفحه دیجیتالی می بایست لغت SPL را نمایش دهد (اگر لغت LAP بود با دکمه A به SPL تغییر دهید.) با دکمه D کرنومتر شروع می شود.

۲. به طور فرض نفر اول به محضی که  از خط عبور کرد دکمه A را یکبار بزنید و زمان نفر اول ثبت می گردد ولی کرنومتر در حالت اصلی خود هنوز در حال حرکت است.

۳. به طور فرض نفر دوم از خط عبور می کند و با دکمه A زمان عبور نفر دوم را مشخص می نمایید. این روند تا هر چند نفری که می خواهید ادامه دارد.

۴. در پایان برای نفر آخر دکمه D را بزنید که ماکسیمم زمان سپری شده برای این مسافت برای نفر آخر ثبت گردد.

۵. با دکمه A کرنومتر ریست (صفر) می گردد.

محاسبه LAP TIME:

این قسمت به مفهوم مدت زمان بین هر SPLIT TIME است. یعنی اختلاف زمانی بین دو نفری که از خط عبور کرده اند را محاسبه می کند. به طور مثال نفر اول مسافت مشخص را در ۷ دقیقه طی نموده و نفر دوم در ۱۰ دقیقه. میزان لپ تایم آن ۲ دقیقه می باشد. یعنی نفر دوم با اختلاف ۲ دقیقه بیشتر از نفر اول مسافت را طی نموده است. طریقه کار:

۱. در حالت کرنومتر با دکمه A حالت صفحه دیجیتالی را در صورتیکه LAP نمایش نمی دهد تغییر دهید.

۲. کرنومتر را با دکمه D شروع نمایید. و زمان شروع به حرکت می کند

۳. با دکمه A به محضی که نفر اول مسافت مورد نظر را طی نمود فشار دهید. این عملیات را می توانید هر چند مرتبه که می خواهید بزنید بسته به تعداد دفعاتی است که می خواهید.

۴. در پایان دکمه D را فشار دهید تا کرنومتر به طور کامل متوقف شود.

۵. با دکمه A کرنومتر را ریست (صفر) نمایید.

معکوس شمار

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه C را دو بار بزنید تا به حالت معکوس شمار بروید.

۲. با دکمه D معکوس شمار فعال می گردد و شروع به حرکت می کند.

۳. با همان دکمه D متوقف می گردد.

۴. با دکمه A معکوس شمار ریست (صفر) می گردد.

تنظیم میزان زمان معکوس شمار:

۱. در حالت معکوس شمار دکمه A را چند ثانیه نگه دارید تا زمان دیجیتال به حالت چشمک زن در بیاید.

۲. با دکمه های  ‌B , D زمان مورد نظر خود را تعیین نمایید.

۳. با دکمه C حالت تغییر زمان را از ساعت به دقیقه و تنظیم نوع معکوس شمار که می تواند تکرار داشته باشد و یا خیر تغییر دهید.

۳. پس از انجام کلیه تنظیمات با دکمه A میزان زمان خود را ذخیره نمایید.

ساعت جهانی

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه C را سه بار بزنید وارد تنظیمات ساعت جهانی می شوید.

۲. با دکمه های B , D نام شهر دوم مورد نظر خود را بیابید.

نکته: در صورتیکه نام شهر مورد نظر یافت نشد می بایست نسبت به مدار جغرافیایی عمودی شهر معادل آن را بیابید. 

نکته: در صورتیکه زمان شهر مورد نظر با زمان واقعی تطابق نداشت ابتدا DST ساعت را که حالت تابستانه را دارد چک نمایید که در آن منطقه اکنون در چه وضعیتی است که نسبت به شرایط اگر باید روشن باشد لغت DST در سمت چپ بالای صفحه دیجیتالی باید مشاهده نمایید اگر به طور مثال روشن نبود دکمه A را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا روشن شود.

نکته: شما می توانید در این قسمت زمان دیجیتال ساعت را با زمان آنالوگ تعویض نمایید. برای این کار کافی است دکمه های A , ‌‌B را همزمان نگه دارید تا این اتفاق رخ دهد.

تنظیم آلارم ساعت

۱. در حالت TIMEKEEPING دکمه C را چهار مرتبه بزنید تا وارد تنظیمات آلارم ساعت شوید.

۲. ساعت شما قابلیت تنظیم ۴ آلارم را دارا می باشد که با دکمه D قابل تغییر است.

۳. پس از انتخاب آلارم دکمه A را چند ثانیه نگه دارید تا صفحه دیجیتال به حالت چشمک زن در بیاید.

۴. با دکمه های B , D می توانید ساعت آلارم را تنظیم نمایید و با دکمه C حالت را از ساعت شمار به دقیقه شمار برده و مجدد با همان دکمه ها تنظیم نمایید.

۵. در پایان دکمه A را بزنید تا کلیه تنظیمات ذخیره گردد.

تنظیم SIG , SNZ

۱. در حالت آلارم ساعت با زدن چندین مرتبه دکمه D به حالت SNZ و SIG می روید.

۲. حالت SNZ  مخصوص تکرار زنگ آلارم در صورت قطع نکردن به صورت دستی هر ۱۰ دقیقه یکبار است. که می توانید با دکمه D روشن و یا خاموش نمایید.

۳. حالت SIG مخصوص بوق زدن ساعت راس هر ساعت است که به نشان گذشتن یکساعت می باشد که با دکمه D می توانید روشن و یا خاموش نمایید.

روشنایی ساعت به صورت اتوماتیک

در حالت TIMEKEEPING دکمه B را حدود ۳ ثانیه اگر نگه دارید لغت LT روی صفحه دیجتیالی ظاهر می شود و اتولایت روشن می شود

اگر ساعت را حدود ۴۰ درجه به سمت خود بچرخانید چراغ ساعت روشن می شود.

جهت خاموش کردن مجدد لازم است در حالت TIMEKEEPING دکمه B را ۳ ثانیه نگه دارید.

ریست کردن عقربه های ساعت

زمانی می رسد که زمان ساعت آنالوگ با زمان ساعت دیجیتال نا هماهنگ است در این شرایط حتما می بایست عقربه های ساعت را ریست نمود.

۱. در حالتی که ساعت در حال نمایش زمان اصلی ساعت است (TIMEKEEPING) دکمه بالا سمت چپ A را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید تا بوق دوم به صدا در بیاید و صفحه نمایشگر H-SET را نمایش دهد.
۲. در این حالت عقربه ثانیه شمار رو به عدد ۱۲ می ایستد.
۳. دکمه پایین سمت چپ C نقش تعویض نوع عقربه را دارد که با هر بار زدن نوع تنظیم عقربه تغییر می کند
۱.۳. اگر بر روی صفحه نمایشگر ۰۰ را مشاهده کردید یعنی عقربه ثانیه شمار باید تنظیم گردد
۲.۳. اگر ۰:۰۰ را پس از زدن دکمه پایین سمت چپ مشاهده کردید یعنی تنظیم عقربه های دقیقه و ساعت شمار می باشد
۳.۳. در پایان با مجدد زدن دکمه پایین سمت چپ اگر لغت SUB را مشاهده کردید یعنی تنظیم عقربه سرعت (پایین وسط صفحه) ساعت است

در هر بار زدن C عقربه ها شروع به حرکت می کنند و می بایست رو به عدد ۱۲ بایستند اگر هر کدام غیر از این عمل کردند با دکمه های بالا و پایین سمت راست می بایست عقربه ها را در هر مرحله رو به عدد ۱۲ هدایت نمود.
منظور از عدد ۱۲ یعنی شمالی ترین حالت عقربه در هر مرحله است.

۴. در پایان دکمه بالا سمت چپ A را یک بار فشار دهید تا عملیات ریست به پایان برسد.

 

نظرات

  • حمید گفت:

    سلام
    خیلی خیلی ممنونم از سایت خوبتون و همچنین از جناب اسفندیاری

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت