تاریخچه omega | امگا

امگا

ساعت امگا قدمتی بالغ بر ۱۶۰ سال دارد، آنها همواره با تمایز و امتیازی شاخص در طول این سالها خدمت کرده اند. گاه در اعماق اقیانوس ها، گاه در مچ دست رئیسان، کاشفان، مردان و زنانی که همواره از ترکیب عملکرد و طراحی گروه OMEGA قدردانی کرده اند.

Louis Brandt بنیانگذار امگا شرکت La Generale Watch را در سال ۱۸۴۸ در شهر La Chaux-de-Fonds سوئیس تاسیس کرد. Louis Brandt خود در زمینه ساعت های جیبی دارای سابقه بود. او ساعت های خود را از راه انگلستان، از ایتالیا به اسکاندیناوی که بازار اصلی اش بود میفروخت. در سال ۱۸۹۴ دو پسر او به نامهای لوئیس و سزار دست به کار انقلابی در زمینه سیستم کنترل و قابل تعویض شدن اجزاء زدند. ساعت های مجهز به این سیستم تحت نام تجاری OMEGA و شرکت La Generale Watch روانه بازار شدند، تا در سال ۱۹۰۳ موفقیت های برند امگا به شرکت La Generale این اجازه را داد که نام برند را به نام شرکت نیز تغییر دهند و به این ترتیب شرکت امگا رسما در سال ۱۹۰۳ ثبت شد.

Louis Brandt

Louis Brandt

لوئیس و سزار هر دو در سال ۱۹۰۳ از دنیا رفتند و یکی از بزرگترین شرکت های ساعت سازی سوئیسی با تولید سالانه بالغ بر ۲۴۰,۰۰۰ ساعت و ۸۰۰ نفر کارمند را به دست چهار جوان که بزرگترین آنها پال که هنوز ۲۴ سالش نشده بود سپردند.

تلاش برای ادغام

در ادامه این مقاله از اولین مجله تخصصی ساعت میخوانیم که Brandt معمار بزرگ و سازنده OMEGA بود. تاثیر آنچه او انجام داد تا نیم قرن بعد از او احساس میشود. مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ جهانی اول او را مجبور کرد که از سال ۱۹۲۵ تا اتحاد OMEGA و TISSOT به سختی تلاش کند، این تلاش تا ادغام با گروه SIHH، (دومین گروه مهم ساعت در سوئیس ) در سال ۱۹۳۰ در ژنو ادامه پیدا کرد.

omega

OMEGA

از سال ۱۹۵۵ گروه SSIH تحت مدیریت Brandt و Joseph Reiser (یکی از مدیران کل که به مدت طولانی در سمت خود ماند) به رشد، جذب و ایجاد برخی از پنجاه شرکت همکار با امگا از جمله Lanco and Lemania شدند. تا سال ۱۹۷۰ گروه SSIH تبدیل به سازنده شماره یک ساعت های تکمیل شده در سوئیس و سومین در جهان شد. تا این زمان OMEGA در فروش ساعت از رقیب اصلیش ROLEX بهتر فروش میکرد، اگرچه قیمت های رولکس یک پله گران تر به فروش می رسید. در این زمان بود که رقابت بر سر لقب “پادشاه برند ساعت سوئیسی” بین دو برند ROLEX و OMEGA به اوج خود رسیده بود.

ساعت های OMEGA تمایل داشتند تمرکز حرفه ای تر و انقلابی تر روی ساعت ها از خود نشان دهند در حالی که ساعت های ROLEX بیشتر تمایل داشتند روند تکاملی خود را طی کنند و برای قطعات مکانیکی و برند خود شهرت پیدا کنند. در همین زمان بود که برند های ژاپنی همچون سیکو و سیتیزن در تکاپوی پیشرفت در وضعیت کوارتز بودند. با رصد تکاپوی برند های ژاپنی برند رولکس به همان روند قبلی خود ادامه داد در حالی که امگا سعی در رقابت با برند های ژاپنی در ساعت های کوارتز ساخت سوئیس کرد. در ادامه امگا روش های تبلیغاتی جدیدی چون استفاده از محصولاتش  در فیلم هایی چون (GoldenEye (1995 و James Bond 007 را تجربه کرد.امگا این روند را ادامه داد بطوری که Pierce Brosnan بازیگر ایرلندی از یک زمان به بعد در تمامی فیلم هایی که نقش آفرینی میکرد ساعت OMEGA به دست داشت. این روند در فیلم هایی چون (۲۰۰۸) Quantum of Solace و (۲۰۱۵) SPECTRE و …. ادامه پیدا کرد.

 

omega

James Bond

omega

007

 

عرصه ورزش

امگا بارها از بازی های المپیک تابستانه سال ۱۹۳۲ وقت نگهدار رسمی بازی های المپیک بوده است، همچنین برای المپیک زمستانی سال ۲۰۰۶، المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰٫ شناگر و دارنده مدال طلای المپیک Michael Phelps سفیر OMEGA است و در رقابت ها مدل Seamaster Planet Ocean را در دست میکرد. امگا همچنین وقت نگهدار رسمی المپیک تابستانه سال ۲۰۱۰ نیز بود.

OLYMPIC OMEGA WATCHES ساعت المپیک امگا

Michael Phelps

omega

Olympic 2010

 

بیشتر بخوانید :

مجموعه های امگا (۱) OMEGA

مجموعه های امگا (۲) OMEGA

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت