اثر ویروس کرونا در صنف ساعت

ویروس کرونا بزرگترین چالشی که بشریت امروزه آن را تجربه کرده است. چه بهایی را اقتصاد جهانی از این ویروس می پردازد.

ویروس کرونا  اقتصاد جهانی را با مشکل بسیار جدی مواجه کرده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی، از آینده بازارهای مالی نگران شده اند. مجله اینترنتی ساعت من گزارش اجمالی در این رابطه تهیه و تنظیم کرده است که شما را دعوت به خواندن آن می کند.

وضعیت اقتصاد جهان در شرایط ویروس کرونا

با نگاه کلی کاملا میتوان متوجه شد که  رکود ناشی از ویروس کرونا  تاثیر غیر منتظره ای  حتی بر قدرت های اقتصادی همچون امریکا، چین و اتحادیه اروپا داشته است. با خانه نشین شدن شهروندان مختلف در کشورهای جهان و تعطیلی کارخانه های بزرگ، و  کاهش  همزمان  عرضه و تقاضا،  این بحران ها  شکل جدیدی به خود گرفته است.

کشور ایران نیز با همین مشکلات و در زیر سایه تحریم ها قرار دارد و با وجود اقتصاد بیمار و وجود تورم در سالهای گذشته آشفتگی بیشتری را در بازار های مالی و اقتصادی  و حتی اجتماعی داشته است.

در این بین نگاهی داریم به وضعیت صنف ساعت و شرایط ادامه فعالان در این عرصه.

وضعیت ساعت در شرایط کرونا

ویروس کرونا بر صنف ساعت

ساعت به عنوان یک کالای لوکس و غیر ضروری مطرح شده و در شرایط عادی و قبل از ویروس کرونا نیز مشکلات فراوانی را داشته است.

 رکود بازار، افزایش قیمت ارز، هزینه های بالای تامین و نگه داری، هزینه های فروشگاه داری  و طولانی بودن زمان تبدیل شدن به نقدینگی از مشکلات فعالان این صنف بوده و میباشد. 

در حال حاضر با اضافه شدن موضوع ویروس کرونا به مشکلات قبل، صنف ساعت آسیب بیشتری را در مقایسه با دیگر محصولات و اصناف در بازار داشته است. هم چنین برای فعالان در این صنف نگران کننده می باشد.

صحبت صنفی

همکاران صنفی باید توجه داشته باشند که همه ما در حال مبارزه هستیم و در این مبارزه شاهد هزینه های گزافی خواهیم بود. باید  بدانیم  که در این مبارزه  نمی توان به تنهایی پیروز شد  بلکه عزمی همگانی با حمایت دستگاههای دولتی باید همراه باشد. این را هم باید در نظر داشت که حتی حمایتهای مالی  و پولی صددرصد تاثیر گذار نخواهد بود مگر تا پایان کامل  بیماری کرونا و سلامت کل جامعه، در حقیقت تا سلامت جسمی  و ذهنی برای کل جامعه تامین نشود قطعا مشکلات نیز ادامه خواهد داشت .

در یک ماه گذشته  شاهد بسته بودن فروشگاههای ساعت بوده ایم  و با توجه به اینکه  آخر  سال بعنوان یکی از زمان های مهم برای صنف ساعت تلقی میشود این فرصت بزرگ از دست رفته است و قطعا این فرصت در طول سال تکرار نخواهد شد مگر مجدد منتظر پایان سال جدید و بازار عید بود .

برای این رکود نیز زمان دقیق نمیتوان مشخص کرد ولی باید یک دوره شش ماهه را  سپری کنیم تا به شرایط عادی بازار برگردیم. در حقیقت  باید  تا پایان نیمه سال  به مبارزه با رکود ادامه دهیم.

البته با طرح فاصله گذاری اجتماعی و شروع فعالیت برخی از اصناف شاهد جریان کوچکی از  روند کسب و کارها خواهیم بود و با گذشت زمان  میتوان  به شرایط مساعد تری رسید.

اما  موضوعی مهم  که در این بحران باید در نظر داشت این است که  نزدیکی و همبستگی تمام  فعالان  صنف ساعت باید ایجاد گردد. فعالیتهای مختلفی در صنف  وجود دارد  از شرکتهای وارد کنننده، توزیع کنندگان، فروشگاهها، فروشندگان فروشگاه، تعمیرکاران  و ویزیتورهای زحمت کش باید یک زنجیره حمایتی صنفی تشکیل دهند و با حمایت تک تک  فعالان بتوانیم از آسیب های بیشتر جلوگیری کنیم.

پیشنهاد ما

تشکیل کارگروه های تخصصی با هدف شناسایی واحد های بیشتر آسیب دیده و تهیه برنامه های کوتاه مدت حمایتی از شرکتها تا فروشنده گان می تواند تاثیر گذار باشد.

و در نهایت  باید  مجدد به این نکته  پرداخت  که  عبور از بحران کرونا  به دست یک یا چند نفر امکان پذیر نیست مگر حمایت همه جانبه و زنجیر وار همه فعالان حاضر در صنف ساعت از بالاترین تا پایین ترین فعال در این عرصه. به امید روزی که ویروس کرونا را شکست دهیم.

لینک مربوطه

ویدیوی آموزشی نحوه تمیز کردن و ضدعفونی کردن انواع ساعت

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت