معرفی مجموعه دنیای ساعت، با مدیریت آقای انصاری

در این مصاحبه کمی متفاوت عمل کردیم، این بار برعکس دفعات قبلی برای مصاحبه به یکی از دفاتر پخش عمده ساعت در تهران به نام مجموعه دنیای ساعت (WATCH WORLD ) با مدیریت آقای انصاری رفتیم.

خاندان انصاری

پمجموعه ساعت من با مدیریت آقای انصاری به همراه پسرانش، یکی از موفق ترین مراکز مجاز پخش انواع برند های ساعت در ایران می باشد.

برای تهیه گزارش به دفتر ایشان به آدرس تهران، نارمک، چهار راه تلفن خانه، ۴۶ متری شرقی رفتیم. در این گزارش هم از آقای مسعود انصاری و هم فرزندان ایشان به نام های سعید و حمید، سؤالاتی در زمینه نوع فعالیت و مشکلات موجود در صنف پرسیده شد. امیدوارم این مصاحبه مورد استفاده شما همراهان عزیز واقع شود. در زیر هر یک از تصاویر سؤالاتی را که از ایشان پرسیدیم را می توانید ببینید.

1 انصاری

سلام لطفآ خودتون رو به طور کامل معرفی کنید. 

اینجانب مسعود انصاری متولد ۱۳۳۰ هستم. بنده از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۶ کارمند دولت بودم که در سال ۶۶ به توسط آقای ادریس آبادی وارد صنف ساعت شده و در شغل ویزیتوری مشغول به کار شدم. در ابتدا این کار بسیار سخت و دشوار بود ولی خدا رو شکر بنده با سعی و تلاش فراوان توانستم  در این شغل ماندگار شده و تا حدودی موفق شوم.

(مسعود انصاری)

آقای مسعود انصاری

با چه برندهایی کار می کنید؟

برندهایی که در آن زمان وارد ایران می شد، سیتی زن، سیکو، اورینت، اوماکس و گاهاً کاسیو بودند. البته همین برندها هم به صورت انبوه وارد نمی شد و خیلی کم این کار صورت می گرفت. بنده از شهرهایی مثل ورامین، قم، اصفهان و اراک شروع به کار کرده و مشغول ویزیتوری شدم. به همین شکل پیش رفتیم و بحمدالله تا اینجا از نظر خودم موفق بودم. اکنون نیز در زمینه همون برندهایی که عرض کردم به علاوه چند تا برند دیگه مثل ویولت، لاروس و کیو اند کیو فعالیت می کنم. برند های خیلی خوبی که از قدیم تا به حال بودند مثل سیکو، سیتی زن، اورینت و کاسیو به جرأت می تونم بگم که از بهترین برند های ساعت هستند.

فرمودین از سال ۶۶ ویزیتوری می کردین، الان هم همون کار رو ادامه می دین؟

بله، بنده از همون سال ۶۶ که شروع به ویزیتوری کردم تا به الان اون کار رو ادامه دادم ولی با این تفاوت که الان دفتر کار داریم که فعالیت ویزیتوری ما رو خیلی کم تر کرده و فروشنده های جزء به دفتر ما مراجعه می کنند و همچنین مشتری هایی داریم که به صورت سفارشی براشون جنس را ارسال می کنیم. در شهر هایی مثل آمل، بابل، ساری، قائمشهر، اراک، اصفهان، کاشان، قزوین و … در این دفتر بنده با یاری پسرانم، آقا سعید و آقا حمید کار می کنم.

شما خودتون مستقیماً برند ها رو از خارج وارد می کنید؟

خیر، ما عامل فروش هستیم و برای این کار از اتحادیه مجوز داریم. شرکت هایی مثل ویولت، دایازمان سنج و … که وارد کننده هستند و ما عامل فروش عمده کالا برای اون شرکت ها هستیم.

با توجه به این که فروشنده ها خودشون میدونن که مثلاً فلان برند توی ایران نمایندگی داره، چه نیازی هست که دیگه به شما مراجعه کنن؟

چند تا دلیل داره، اول این که معمولاً شرکت های وارد کننده ما رو که توزیع کننده کل هستیم از فروشنده جزء بیشتر می شناسن، و این که ما رو به خاطر شرایط بیشتر قبول دارن، از طرفی اون فروشنده ها هم ما رو میشناسن و قبول دارن. مسئله دیگه این که شرکت به جای این که خودشو درگیر فروش با چند فروشنده جزء بکنه با ما طرف میشه و اینطوری هم برای شرکت راحت تره که جنسشو یک جا به ما میده و هم برای فروشنده. البته اینطور نیست که شرکت یه قیمتی به ما بده و ما درصدی روی اون بکشیم و به فروشنده های جزء بدهیم. نحوه کار مشخصه و ما در ازای فروش هر برند، از شرکت مربوطه درصدی رو به عنوان پورسانت دریافت می کنیم. یعنی برای فروشنده از نظر قیمت فرقی نمیکنه که از ما خرید کنه یا مستقیماً از شرکت وارد کننده.

شما کلاً با خارج از کشور ارتباط ندارید؟

ما اکنون نماینده انحصاری برند جوویال در ایران هستیم. جوویال یک برند سوئیسی می باشد. این برند تقریباً ۱۵ سال پیش برای اولین بار وارد ایران شد ولی متآسفانه نتونست موفق عمل کنه و به دلایلی فراموش شد. تا این که اخیراً به دلیل آشنایی که نمایندگی این برند در دوبی با ما داشت، پیشنهاد نمایندگی دادند. ما هم با مذاکراتی که باهاشون داشتیم، با توجه به این که این برند در ایران ناشناخته است، قرار بر این شد که اول به صورت کم این برند را وارد ایران کنیم و اگر موفق بود ادامه دهیم. تا حدودی هم موفق بودیم ولی هنوز مطلوب نیست. جوویال هم ساعت مچی داره و هم دیواری ولی ما فقط روی ساعت های مچی این برند کار می کنیم.

چه برندی تند تر به فروش می رسد؟

البته پر واضحه که برندهای قدیمی مثل همون کاسیو و سیکو و … بهتر به فروش می رسند چون جا افتادن و شناخته شده تر هستند. البته ویولت هم توی این چند سال به خاطر خدمات خوبی که داشته تونسته بازار خوبی برای خودش ایجاد کنه

آیا شرکت هایی که با شما کار می کنند حاضر به مرجوع یا معاوضه  برند کند فروش با شما می شوند؟

در مورد برندهای کند فروش به این صورته که قبلاً با شرکت ها مذاکراتی می کنیم و کاملاً توافقی هست. براشون توضیح می دیم که مثلاً فلان برند که هنوز نا شناخته هست و نیاز به کار بیشتری داره و … معمولاً شرکت ها هم قانع می شوند و همکاری می کنند. یعنی طبق قراردادی که باهاشون داریم، اگر موفق به فروش شدیم که ادامه می دهیم و در صورت موفق نبودن بهشون مرجوع می کنیم.

وضعیت بازار در حال حاضر برای شما به چه صورت است؟

متآسفانه بازار خوبی نیست، نه تنها برای ساعت، بلکه همه بازار ها الان خرابه، مخصوصاً ساعت که یک کالای لوکس به شمار می رود.

آیا اجازه عکسبرداری از مدل های ساعت را به مشتری می دهید؟

بله، غیر از این نمی تونه باشه. چون مشتری های ما همان فروشنده های جزء هستند. اکثر مشتری هایی که میان دفتر، از مدل ها عکس می گیرن و یا از این جا عکس گرفته می شه و به صورت اینترنتی براشون ارسال می شه و بر مبنای همین عکس ها سفارش میذارن.

نظرتون درباره کوپی فروش ها چیه؟

چون در کشور ما توان خرید ضعیف هست ممکنه بعضیا خودشون بخوان کپی بخرن و یه جورایی میشه گفت اونم نیاز بازاره.

ولی اون ها برای ما رقیب محسوب نمیشن. البته این در مورد کپی هاییه که کیفیتشون خیلی پایینه و همه این رو میدونن.

شما به عنوان یک فروشنده با تجربه فکر می کنید برای بهتر شدن صنف خودتان باید چه اقداماتی صورت گیرد؟

بیشتر باید جلوی کپی ها رو بگیرن، البته این به تنهایی دست خود اتحادیه نیست. باید از همون گمرک این قضیه ردیابی و پیگیری بشه. باید اتحادیه با مسئولین مربوطه جلساتی برگزار و این مشکل رو مطرح کنه. در صورتی که اتحادیه از طرف مراجع بالا دستی حمایت بشه، میتونه جلوی این مشکلو بگیره.

(حمید انصاری)

آقای حمید انصاری

نظرتون درباره فروشگاه های آنلاین چی هست؟

متأسفانه ضربه بزرگی به فروشندگان جزء وارد می کنن. چون اولاً بحث مالیات و دارایی و … رو ندارن و به همین خاطر می تونن تخفیف های چشم گیری برای مشتری بگذارن. اونا فقط یه صفحه مجازی هستن و هیچ جایگاهی ندارن و پاسخگو به نیازهای بعدی مشتری نیستن. البته توی کار ما بی تأثیره و ضربه نهایی رو به فروشنده های جزء میزنه. در ظاهر می تونه برای ما بهترم باشه چون به صورت عمده و نقد خرید می کنن ولی چون در نهایت به ضرر فروشندگان هست ( و در دراز مدت این مسئله تأثیر خودشو روی کل مجموعه صنف میذاره) ما هم راغب نیستیم باهاشون کار کنیم.

مشکلاتی که از نظر شما در این صنف وجود دارد چی هست؟

به نظر بنده واردات بی رویه اولین مشکله، این مشکل هم تا زمانی که در کشور ما انحصار معنایی نداره، حل شدنی نیست.

مثلاً به طور موردی اگه بخوام مثال بزنم، همین برند جوویال که الان ما داریم، اگر کسی کپی این برند را وارد کشور کند، ما فقط می توانیم به اون شرکتی که نمایندش هستیم اعلام کنیم و اون فقط می تونه پیگیری کنه و از داخل ایران به جایی نمی تونیم اعتراض کنیم.

(سعید انصاری)

آقای سعید انصاری

راجع به مجموعه خود بیشتر توضیح بدهید؟

اسم مجموعه ما watch world به معنی دنیای ساعت هست، همه فروشنده هایی که ما رو می شناسن میدونن اون چیزی رو که میخوان میتونن تو این مجموعه پیدا کنن و براشون انتخاب و سفارش راحت تره، چون مثلاً خیلی از شرکت ها یا فقط دیواری کار میکنن یا مچی یا … به اصطلاح این جا می تونن راحت تر جنسشون رو جور کنن. یا مثال دیگه این که فروشنده از برند x یه مدل خوش فروشی از شرکت وارد کننده خریده، بعد از چند روز اگه بخواد اون برند رو دوباره از شرکت تهیه کنه ممکنه موجود نباشه، ولی میتونه همونو از watch world تهیه کنه. یعنی ما رو به عنوان یک انبار یا سوپاپ اطمینان می تونه داشته باشه که اگر برند یا مدلی رو نتونست از شرکت مربوطه تهیه کنه حتماً از طرف ما براش تأمین میشه. ما این جا تنوع برندی زیادی داریم.

انتظارتون از شرکت های وارد کننده چی هست؟

همانطوری که اون شرکت وارد کننده از تولید کننده خارجی انتظار دارن که اگر کسی برای خرید به آن ها مراجعه کردن، اون ها هم نمایندشونو معرفی کنن، ما هم انتظار داریم که اگر فروشنده های جز به شرکت ها مراجعه می کنن، شرکت ها هم ما رو به اون ها معرفی کنن. اینطوری فکر می کنم به نفع همه باشه. ولی خوب متآسفانه توی ایران نمی شه این توقع رو داشت و …

اگر ممکنه کمی راجع به برند جوویال که خودتون وارد می کنید صحبت کنید.

همانطوری که گفتم ، ما دنیای ساعت هستیم و تنوع برندی بالایی داریم. اگه قرار بود فقط روی یک برند یعنی همین جوویال کار کنیم، قطعاً خیلی بیشتر از این موفق بودیم. ولی خوب برنامه های خاصی براش داریم. به مرور زمان قصد داریم مدل های مورد پسند ایرانی رو شناسایی کنیم و روش کار کنیم. با توجه به این که این برند رو کشور های عربی خیلی می پسندن و براشون مهمه که مثلاً جوویال دستشون باشه یا رادو. بنابراین خیلی از مدل هاش ایرانی پسند نیست. قیمت های ارزون ترش زیر ۲ میلیون تومان و گرون قیمت ترشم بین ۴ تا ۱۵ میلیون تومان هست.

الان توی اصفهان، شیراز، تهران، کرج و … نماینده داریم. چون حجم کارمون خیلی زیاده نمی تونیم روی این برند ۱۰۰% متمرکز شویم. چون از قدیم با این شرکت کار کردیم و همدیگرو خوب میشناسیم توافق کردیم که پله پله بریم جلو تا ان شاالله بتونیم در آینده اونو وسعت بدیم.

 به عنوان سؤال آخر، می تونید راجع با کاسیو و نحوه کار با این برند هم توضیح بدید؟

ساعت کاسیو یکی از بهترین و با سابقه ترین برندها هست و به جرات می تونم بگم که یکی از اولین برندهایی هست که ساعت دیجیتالی رو خیلی حرفه ای روش کار کرده. ساعت هایی با کارایی های مختلف و با قیمت های خیلی خوب داره توزیع می کنه. با توجه به سطح قیمت و کیفیت ۹۰% مردم راغب هستند و کم تر برندی رو میشه پیدا کرد که از این لحاظ هم پای کاسیو باشه. سیاست شرکت کاسیو هم اینطوریه که انحصار نداره و چون برند پر مصرفیه زیاد خودشو نشون نمی ده.

به خاطر همین ما هم خیلی راغبیم روی کاسیو کار کنیم.

 

نظرات

  • حمید گفت:

    سلام ادرس دفتر اقای انصاری رو لطف میکنید ممنون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت