معرفی گالری آریو ساعت

گزارش امروز ، گفتگوی گرم و صمیمی با آقای فراز آیریان مدیر گالری آریو ساعت می باشد. آدرس گالری آریو ساعت با مدیریت آقای فراز آیریان: تهران، خیابان امین الملک، روبروی بانک ملی، پلاک 370 تلفن: 55708592

گزارش امروز ، گفتگوی گرم و صمیمی با آقای فراز آیریان مدیر گالری آریو ساعت می باشد.

آریو ساعت

  • سلام لطفآ خودتون رو به طور کامل معرفی کنید.

فراز آیریان، فوق دیپلم گرافیک، بعد از اتمام دوره تحصیل و سربازی وارد این حرفه شدم و الان نزدیک به ۴ ساله که توی این صنف فعالیت می کنم.

  • نحوه ورودم به این صنف:

تقریباً ۳۲ سال پیش ( موقعی که اتحادیه طلا و ساعت یکی بود) پدرم در اینجا طلا فروشی داشتن، پس از جدایی اتحادیه طلا و ساعت، پدرم طلا فروشی را ادامه داد تا ۴ سال پیش و از اون موقع به دلایلی مجدداً ساعت را انتخاب کرد و من هم از همون ۴ سال پیش وارد این بازار شدم.

  • برند مورد علاقتون چی هست؟

برند کاسیو رو به خاطر دوام بالا و تنوع محصولاتش دوست دارم. از بین فشن برندها هم، کارهای پلیس و دیزل رو می پسندم.

  • چه برندها و مارک هایی را خودتان می فروشید؟

از اونجایی که ما در ابتدا کار رو با شرکت دایا زمان سنج شروع کردیم، سعی کردیم بیشتر برندهای کاسیو و سیکو را توی این منطقه جا بندازیم. بعد از اون روی اورینت کار کردیم و همچنین برندهای فشن تر مثل اسپریت، پلیس و پوما و سپس برندهایی مثل ویولت که تقاضای بازار بود نیز به ویترینمون اضافه شد.

  • آیا تا به حال برند خاصی مد نظر داشتین که خودتون وارد کنید؟

خیر، خورده فروشی را ترجیح می دم و علاقه ای به این کار ندارم.

  • با چه شرکت هایی کار می کنید؟

شرکت های دایا زمان سنج (به صورت جور و کامل برندهای سیکو، کاسیو، اورینت و اسپریت)، شرکت زمان آرا ( برند پلیس)، شرکت زمان اوران پیشرو ( Q & Q)، شرکت ویولت، شرکت پارس هنگام ( برندهای ارزان تر مثل دریم و داتیس)، شرکت اوج زمان نما ( برندهای زارا و نوادا)

  • انتظارتون از اون شرکت ها چی هست؟

انتظارات به دو دسته تقسیم میشن، اول انتظار خودم به عنوان فروشنده و نماینده اون شرکت اینه که حاشیه سودی که شرکت ها برای ما در نظر می گیرن رو کمی بیشتر کنن چون با این وضعیت بازار و … برای ما نمی صرفه

دوم انتظارات مشتری هست که انتظار داره جنسی رو که می خره خدمات خوبی داشته باشه. یه مشکلی توی این زمینه هست و اونم اینه که مثلاً یه شرکت از مدلی تعداد ۲۰۰۰ ساعت وارد می کند و به ازای اون تعداد ۱۰۰  بند اضافی به عنوان قطعات مصرفی دارد و این ۱۰۰ تا بند را همان لحظه ورود ساعت ها به بازار ارایه می کند. در صورتی که وقتی مشتری ساعتی می خره، حداقل ۲ سال طول می کشه تا بند اون نیاز به تعویض داشته باشه و بعد از طی این ۲ سال دیگر اثری از اون بند در بازار نیست. به خاطر همین بنده خیلی از مواقع وقتی جنسی را می فروشم بنا به تشخیص تخصصی خودم از مشتری می خوام که مثلاً فلان قطعه رو همین الان به عنوان یدک خرید کنه چون اگر بعداً به مشکل بخوره دیگه اون قطعه یا گیر نمیاد یا بد گیر میاد…

  • چه برندی تند تر و چه برندی کندتر به فروش می رسد؟

برند کاسیو تند تر به فروش میرسه، به خاطر این که ما از اول این برند رو خیلی جور وارد بازار این منطقه کردیم و خیلی خوب تونستیم اونو جا بندازیم تا اونجایی که توی این منطقه خیلی ها ما رو به عنوان نماینده جی شاک می شناسن تا نمایندگی سیکو و دیگر برندهایی که داریم.

برندی مثل سیکو چون قیمت بالایی نسبت به سطح این منطقه داره کند تر به فروش می رسه، یا مثلاً برند استرلینگ امریکا که مشتری های خاص خودش رو داره…

  • آیا برنامه ای برای فروش بهتر در مورد برندهای کندفروش تر دارید؟

ما چون فروشمون طبق لیست شرکت هاست و هم به شرکت و هم به مشتری تعهد داریم، حاشیه سودمون اونقدری نیست که بخواهیم آفرهای ویژه و … برای برندهای کندفروشمون داشته باشیم. ما سعی می کنیم از شرکت ها نقد خرید کنیم و به خاطر این خوش حسابی شرکت ها جنس باب میلمون رو معمولاً بهمون میدن و کم تر پیش میاد جنسی کند فروش از شرکت بخریم.

  • آیا شرکت هایی که با شما کار می کنند حاضربه مرجوع یا معاوضه جنس کند فروش با شما می شوند؟

بعضی هاشون این کارو کردن ولی فقط در موارد تک و کم، وقتی قانعشون کردیم که فلان برند در این منطقه فروش نمیره و بهتره جای دیگه ای روی اون کار بشه، اونها هم قبول کردن و با ما این همکاری رو کردن.

  • وضعیت بازار در حال حاضر برای شما به چه صورت است؟

از سال ۹۴ به اینور، کلاً وضعیت بازار خرابه ( به خاطر رکود کلی اقتصاد) امسال انتظار داشتیم بهتر بشه، یه کم بهتر شده ولی چشمگیر و بر مبنای انتظارمون نبود.

  • در این منطقه بیشتر فروش ساعت دارین یا تعمیرات؟

اصلاً تعمیرات نداریم، فقط خدمات جنس هایی رو که خودمون فروختیم رو قبول می کنیم که اونم بالای ۹۰% چون شرکتی هستن از طریق شرکت مربوطه این خدمات رو به مشتری ارائه می دیم.

آریو ساعت

  • ارتباط شما با مشتری در برخورد اول چگونه است؟

اصل اول همه کاسبی ها ( که من هم از پدرم آموختم) خوش اخلاق بودن و یاد آوری جمله قدیمی ” همیشه حق با مشتری هست” . مخصوصاً در مورد خانم ها، باید طوری رفتار بشه که در کمال احترام به مشتری از ادبیاتی استفاده بشه که اون دچار سوء تفاهم نشه و احساس امنیت توی اون مغازه بکنه.

در مرحله بعد داشتن تخصص، اطلاعات و دانش فنی کافی در مورد ساعت و اون برندی که قراره بفروشه رو باید داشته باشیم. در مورد همه چی از شیشه و نوع آن تا دوام ضد آب بودن و نوع بند و موتور ساعت و … مثلاً اگر ساعت کرنوگراف دار به مشتری می فروشیم اول خودمون باید نحوه کار با کرنو رو خوب بلد باشیم و این رو به خوبی به مشتری آموزش دهیم.

حتی دیده شده که بعضی از همکاران حتی اطلاعات در مورد کشور سازنده ساعت نمی دونن و اطلاعات غلط ( عمداً یا سهواً) به مشتری می دن. متاسفانه چون خیلی از مشتری ها از ساعت سررشته ای ندارن به راحتی گول می خورن.

  • آیا اجازه عکسبرداری از مدل های ساعت را به مشتری می دهید؟

قبلاً این اجازه رو میدادیم ولی الان دیگه به هیچ وجه این اجازه رو نمی دیم. دلیل اصلی اون وجود فروشگاه های اینترنتی یا آنلاین هست. مشتری میاد ساعت رو از توی مغازه ما می بینه و می پسنده، بعد خریدش رو از فروشگاه های آنلاین و معمولاً موقع آفرهای نجومی این سایت ها انجام میده، به نوعی ما اینطوری میشیم ویترین فروشگاه های آنلاین.

  • راه حل این مشکل (فروشگاه های آنلاین)چی هست؟

اول این که شرکت های وارد کننده اولویت رو برای پخش محصولات به مغازه دار ها بدن، چون ما مغازه دار ها هستیم که روی اون برند کار می کنیم و اونو جا میندازیم، از طرفی مشتری اعتمادی که به مغازه دار توی خرید می کنه هیچ وقت به یه سایت اینترنتی نمی تونه بکنه.

دوم این که مغازه دار ها خودشون فعالیت مجازیشون رو بالا ببرن و حداقل یک سایت اینترنتی مختص فروشگاه خودشون داشته باشن. اینطوری حتی اگه کسی بخواد خرید اینترنتی هم بکنه چه بهتر که از یه سایت معتبر و تخصصی ساعت این کار رو انجام بده …

آریو ساعت

  • صنف ساعت را در آینده به چه صورتی می بینید؟

چند سالی هست که رویکرد مردم نسبت به ساعت عوض شده و این تغییر رویکرد جهانیه، مثلاً چند سال پیش که موبایل های هوشمند وارد بازار شدن بازار ساعت یکدفعه ریزش کرد و طرف با توجیه این که وقتی موبایل دارم (  می دونید که در موبایل های هوشمند با انداختن سیم کارت ساعت دقیق اون منطقه ای که هستید رو به شما نشون میده) دیگه نیازی به ساعت ندارم. اما تقریباً از ۴ سال پیش ( همون موقعی که بنده در حال تحقیق و سنجش بازار ساعت بودم) این رویکرد عوض شده و مردم ساعت رو به عنوان یک پوشش قبول کردن. خوب اینم به خاطر پیشرفت تکنولوژی و شبکه های مجازی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم بوده. وقتی مردم کانال های مد رو دنبال می کنن اینو فهمیدن که ساعت هم با نوع  لباس ست میشه و … یا این که میبینن فلان بازیگر یا هنرپیشه فلان ساعت رو دست کردن و …

این مسئله رو من خودم دیدم که وقتی مشتری میاد ساعت بخره میگه من اصلاً عادت ندارم ساعت نگاه کنم و فقط به خاطر پوشش و زیبایی دارم ساعت می خرم. مثلاً ۳ رنگ جی شاک میخره برای ست های ورزشی، ساعت بند چرم برای ست اسپرت، ساعت بند فلزی برای لباس های رسمی و …

وقتی اطلاعات مردم اینقدر بالا رفته که ساعت فقط برای نشان دادن زمان نیست و کاربردهای دیگه ای هم داره قطعاً آینده بهتری خواهیم داشت. در تایید این حرفم باید این نکته رو بگم که اگر توجه داشته باشین میبینین که برندهای فشن مثل دیزل و پلیس و … هم الان چند سالی هست که توی بازار ایران خودشونو خوب نشون دادن.

  • مشکلاتی که از نظر شما در این صنف وجود دارد چی هست؟

اولین مشکل اینه که همکارا زیاد همو خراب می کنن، امیدوارم به کسی برنخوره چون من خودمم عضوی از این صنف هستم.

مثلاً اینجا وقتی یه مغازه دار میفهمه که مشتری از فلان مغازه خریدش روانجام داده به دلایل و توجیهات مختلف سعی میکنه اونو تخریب کنه. باید توجه داشته باشیم که با این کار هیچوقت اون مشتری نمیره جنسو پس بده و بیاد از اون خرید کنه، ولی تداوم این کار باعث میشه مشتری کلاً به صنف ساعت بی اعتماد بشه.

دومین مشکل، عدم رعایت حریم و قوانین منطقه ای توسط بعضی از شرکت ها منظور این که اگر شرکتی به مغازه من برند ایکس را می دهد دیگر به مغازه هم جواری من یا در محدوده من این برند را ندهد که موجب چند نرخی شدن و از بین بردن ارزش کالا نشود.

  • نظرتون درباره کوپی فروش ها چیه؟

در این مورد بهترین راهکار بالا بردن سطح آگاهی مردم هست. از اونجایی که کشور ما قانون کوپی رایت نداره پس ما همیشه مشکل وجود جنس فیک را داریم. یکی از راه ها هم اینه که شرکت های وارد کننده تا اونجایی که می تونن حاشیه سودشون رو پایین بیارن تا فاصله رقابت از نظر قیمت بین جنس کوپی و اورجینال کم بشه

  • شما به عنوان یک فعال در این صنف فکر می کنید برای بهتر شدن صنف خودتان باید چه اقداماتی صورت گیرد؟

خود ساعت فروش ها ( از وارد کننده، پخش کننده، مغازه دار) با هم متحد باشن، اتحادی مثل صنف طلا فروش ها که واقعاً بی نظیره در بین اصناف.

  • انتظارتون از اتحادیه چی هست؟

انتظارم نه فقط از اتحادیه بلکه از شرکت های وارد کننده اینه که بازرسی های نامحسوس رو بیشتر کنن و ببینن آیا مغازه های مجوز دار واقعاً جنس اصلی می فروشن؟ آیا طبق لیست شرکت ها می فروشن؟ یا به سلیقه خودشون تغییر میدن ؟!

 

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت