آقای مجید محمدرضایی، یکی از جوانان موفق(مدیریت گالری آس)

این بار برای مصاحبه، به سراغ آقای مجید محمدرضایی مدیریت گالری آس در منطقه نارمک تهران رفتیم.نمایندگی مارک های کاسیو، اورینت، سیکو، اسپریت و ...

  1. سلام لطفآ خودتون رو معرفی کنید

سلام، مجید محمدرضایی ۳۲ ساله، متولد تهران، ساکن منطقه نارمک

گالری آس

  1. شروع فعالیتتون چطوری بوده؟ آیا شغل خانوادگی شما ساعت بوده؟

خیر، خیلی اتفاقی کار در زمینه ساعت را شروع کردم، اینطور که درانتهای دوره دبیرستان با یکی از دوستانم آشنا شدم که توی کار ساعت بود و بواسطه مشکلات مالی نمیتونست مغازشو بچرخونه و ما باهم مغازه ای در محدوده تهرانپارس گرفتیم و یک چیز خیلی جالب این بود که روز سوم یا چهارم این دوستم رفت سفر و من تنها شدم. بعد خیلی جدی در اون هفته ای که تنها بودم خیلی خوب کار رو یاد گرفتم، کسی بالای سرم نبود ولی خوب از قبل زمینه کاسبی داشتم.

  1. یعنی از اول با علاقه وارد این کار شدی؟

بله، این کار برام خیلی جالب بود. یه کم ناشناخته بود برام. خلاصه روز سوم چهارم تنها شدم و تقریباً ده روزی شد که تنها بودم و دیگه اومدم توی کار. بعد از برگشتن دوستم دیگه چیزی برایم مهم نبود یعنی کمتر برام جای سوال مونده بود و خیلی چیزها رو خودم فهمیده بودم. بعدش تقریباً بیشتر از یک سال بعد وارد کار تعمیرات شدم، خیلی اتفاقی مثلاً ظهرها که بیکار بودم موتور ساعت رو باز می کردم و می بستم. تقریباً خیلی خودکفا وارد آموزش شدم بدون اینکه جایی برم آموزش ببینم

  1. چه برندها و مارک هایی را خودتان می فروشید؟

ما نمایندگی شرکت دایا زمان سنج رو داریم که پخش ساعتهای کاسیو، اورینت، سیکو، اسپریت و مارک هایی مثل این ها رو دارند و ما همه اون مارک ها رو اینجا داریم. همچنین نمایندگی کاترپیلار رو داریم و مستقیم داخل سایت خود کاترپیلار به عنوان service center  شرق تهران هستیم. حتی موقعیت ما هم ماهواره تعیین میکنه.

به غیر از اون نمایندگی سانتو که یه برند فنلاندی هست و کارهای GPS دار داره، گارمین آمریکا، سوآچ و یه سری از مارک های فشن مثل دنیش دیزاین که یه مارک دانمارکی هست.

  1. با چه شرکت هایی کار می کنید؟

کاترپیلار، دایا زمان سنج، زمان آرا، ویولت، سانتو، اطلس پیمایش. در اصل ما عامل فروش این شرکت های وارد کننده هستیم.ساعتفروشی رضایی

  1. آیا تا به حال برند خاصی مد نظر داشتین که خودتون وارد کنید؟

مسلماً بهش فکر کردم که برندی رو وارد کنم ولی برند خاصی رو نه، چون برندهای خاص همشون وارد کننده های خاص دارن، در اصل جزیی از اهدافم هست که یه روزی وارد کننده بشم.

  1. انتظارتون از شرکت هایی که جنس می گیرید چی هست؟

محصولاتشون انحصاری باشه، یعنی این نباشه که جنس در یک محدوده به چند مغازه داده شود، یعنی همانطوری که خودشون نمایندگی انحصاری در ایران هستن و دوست ندارند رقیبی مثل خودشون در کار خودشون با جنس مشابهه خودشون داشته باشن، برای بقیه کسبه هم همینجوری باشه یعنی کاسب جنس خودشو داشته باشه، مستقل و حدااقل تا یه مسافتی از نظر فاصله که راحتتر جنسشو بدون نیاز به دامپ قیمت و زحمت و انرژی زیاد کارشو به قیمت مناسب بتونه بفروشه.

  1. یعنی الان غیر از اینه؟

مسلماً توی بازار آشفته الان اون فاصله رعایت نمی شه، تعهدات شرکت ها رعایت نمی شه یعنی تعهد نمیدن که کاری رو مثلاً توی بازه زمانی معینی انجام بدن، اینطوری نیست. یعنی اگر قول می دن که مثلاً تا پنج سال دیگه نمایندگیشون( البته در صورتیکه فروششون حفظ بشه و موفق باشن تو کار فروش) نگه دارن، فکر می کنم عدم تعهد براشون میاره و بعد از یه مدتی میبینن که فروش خوبه و شاید ما در جایی دیگه هم بتونیم نمایندگی داشته باشیم. بعد میان در اطراف نمایندگی های بیشتری ایجاد می کنن و فروش ما افت می کنه و بالطبع فروش آنها هم افت می کنه و ما فروشنده ها مجبور میشیم جنس همدیگر و خراب کنیم و این اصلاً کار جالبی نیست.

  1. از خدمات شرکت هایی که باهاشون کار می کنید راضی هستید؟

بله، مسلماً، چرا که نه. شرکت هایی که ما باهاشون کار می کنیم روی خرابی قطعات و … خدمات ارائه میدن

  1. به نظر شما کدام شرکت بهترین خدمات را ارائه می دهد؟ چرا؟

توی شرکت های ایرانی اگه بخوایم بگیم، یه چیزی که برام خیلی جالبه گارانتی تعویض گارمینه که ساعت گارمین رو کلاً تعویض می کنه اگر با مشکل مواجهه بشه. یکی از اون شرکت ها هم دایا زمان سنج هست که این شرکت حتی اگر قطعات درخواستی رو موجود نداشته باشه بلافاصله سفارش میگذاره برامون میاره. یعنی مشتری رو وسط راه نمیگذاره بمونه. خدماتش هم بصورتیه که یه سری مشکلات کلی و حاد رو هم مرجوع می کنه.

  1. برند مورد علاقتون چی هست؟

من کاسیو رو خیلی دوست دارم.

  1. وضعیت بازار در حال حاضر برای شما به چه صورت است؟

توی کار ما الان دو سه سالی هست که رکوده یعنی رشد و پیشرفتی نبوده و ما تونستیم فقط جای خودمونو و داشته هامونو حفظ بکنیم.

  1. فکر می کنی علتش چیه؟

من فکر میکنم همه این ها بعد از اون افزایش ناگهانی دلار و بی ثباتی بازار اون موقع شروع شد که به یه جایی رسید که قدرت خرید از طرف مردم کم شد و چیزهایی که با ارز وارد می شد به قیمت نجومی رسید.

  1. در این منطقه بیشتر فروش ساعت دارین یا تعمیرات؟

خوب مسلماً مرکز خرید ساعته دیگه!؟ پس قطعاً فروش، ولی خوب تعمیرات هم بخشی از کاره. یعنی همون جنسی که از اینجا میره بیرون ممکنه بعدش دوباره بیاد اینجا، چون ما خدمات هم داریم.

  1. شما این خدمات رو میدید؟

بله صد در صد

  1. کدام یکی از برندهای شما در این منطقه بهتر به فروش می رسد؟

بستگی به فصل داره. توی فصلی میبینید برندی مثل ویولت تبلیغات ماهواره ای داره و خوب میشه و در بازه ای دیگه ضعیف میشه. در این صورت میرن به سمت برندهای قدیمی مثل سیکو و سیتی زن و …

بعد از یه بازه ای ممکنه فصلی باشه که مردم بیشتر لباس های رنگی می پوشن و مردم دنبال این تیپ ساعت ها میان

  1. پس کلیت نداره؟

خیر

  1. آیا برندی دارید که کند تر فروش برود؟ چیست و چرا؟

خیر، چون معمولاً ما سراغ برندی میریم که زمینه فروشش باشه. ممکنه یکی فروشش بیشتر و یکی کمتر باشه ولی در کل ما سراغ جنس بد نرفتیم که کند فروش بره.

  1. ارتباط شما با مشتری در برخورد اول چگونه است؟

خوب یه جوریه که اون مشتری ثابت میشه و بازم میاد اینجا یعنی امتداد خرید پیدا می کنه.

در کل فروش فقط مهم نیست. باید یه جوری باشه که مشتری اطمینان بکنه و دوباره برای خرید بیاد.

ساعتفروشی تهران

  1. در زمان فروش چه پیشنهاداتی برای خرید به مشتری می دهید؟

اول این که به تیپ مشتری نگاه می کنم و اون چیزی که مناسبه رو بهش پیشنهاد میدم حتی اگر بخواد کادو بده تیپ اون شخص گیرنده کادو را از مشتریم می پرسم و متناسب با کاراکتر اون نفر کالایی مناسب با سن و شخصیتش بهش پیشنهاد میدم (سعی میکنم جنس به روز بدم بهش).

  1. آیا اجازه عکسبرداری از مدل های ساعت را به مشتری می دهید؟

فقط به مشتری های ثابتم نه غریبه ها، چون کار ما رقابتیه و ممکنه این رقابت همیشه سالم نباشه ولی ۲۰ تا ۳۰ درصد این اجازه رو میدم

  1. مشتری مدار از نظر شما به چه شخصی گفته می شود؟

اولاً که اینو خود مصرف کننده بگه بهتره، ولی به نظر من همین که مشتری اعتماد بکنه که اول خرید بکنه و سپس تبلیغ اون مغازه رو بکنه، تبلیغ را به واسطه امین بودن و درستکار بودن اون فروشنده، حتی چشم پاک بودن اون نفر ، اعتماد و احساس امنیت کرده و حتی از فضای اون مغازه خوشش اومده. در کل خیلی چیزها درگیره نه فقط خود اون فروشنده.

حتی اگر ضمانت یا گارانتی به مشتری میده خودشو موظف به انجام اون تعهد بدونه و وسط کار مشتری رو رها نکنه.

فروشنده باید تبلیغاتی که از جنسش برای مشتری می کنه کاملاً واقعی باشه.

  1. به نظر شما یه فروشنده خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

میتونه از ظاهر شروع بشه بعدش برسه به باطن. اول یه ظاهر آراسته و شیک، بوی خوب، ادبیات خوب و مناسب. داشتن اطلاعات خوب در مورد کارش، و سرویسی هم که به مشتری میده ناقص نباشه.

  1. این قسمتی که گفتین فروشنده با اطلاعات باشه که خیلی هم مهمه، فکر میکنید نیاز به جایی هست که به صورت آکادمیک به یه فروشنده این آموزش رو بده؟

بله تا یه حدی که لازمه، ممکنه همه تجربه کاسبی نداشته باشن و یکدفعه وارد بازار کار شده باشن یا میخوان بشن

  1. پیشنهادی برای این موضوع داری؟

بله، من در جریان هستم که دوستان حداقل برای صنف خودمون دارن این کار رو انجام میدن

  1. صنف ساعت را در اینده به چه صورتی می بینید؟

خوب این مربوط میشه به نحوه واردات و خیلی چیزهای دیگه. یعنی این که جنس به چه صورتی وارد بشه، تقلبی بخواد وارد بشه یا اورجینال!!! انحصاری باشه یا نباشه و …

  1. اگر همه این موارد رعایت بشه چی؟

اگر همه این موارد رعایت بشه خوب مسلماً خوبه، در غیر اینصورت غیر قابل پیش بینی میشه.

  1. مشکلاتی که از نظر شما در این صنف وجود دارد چی هست؟

فکر می کنم همون انحصاری نبودن کارها باشه، یا کافی نبودن اطلاعات مغازه دارها، فرهنگ دامپ کردن و کله کردن که اصلاً جالب نیست. این که کسی جنسی رو نداره بخواد بگه اون جنس خوب نیست یا اطلاعات بدی در اختیار مشتری بذاره.

  1. نظرتون درباره کوپی فروش ها چیه؟

خوب بعضی مشتری ها میخوان و دونسته میان سراغش. به هر حال شاید اونم نیاز بازار باشه.

  1. شما به عنوان یک فروشنده با تجربه فکر می کنید برای بهتر شدن صنف خودتان باید چه اقداماتی صورت گیرد؟

همین مصاحبه ها، اطلاع رسانی میتونه مفید باشه. البته اون فروشنده های قدیمی تر این ها رو بهتر می دونن. مثلاً یه مجمعی می تونه باشه که توی سایت های معتبر تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح بکنه. یعنی طوری باشه که مشتری قبل از خرید با مراجعه به این سایت ها یه پیش زمینه ذهنی نسبت به خرید داشته باشه.

  1. هدفتون در آینده در این صنف چی هست؟

والا دوست دارم همونطوری که گفتم از تک فروشی یه کم فاصله بگیرم و اینجوری کارمو گسترش بدم.

  1. آیا علاقه دارید در کارهای تیمی شرکت کنید؟ مثلا عضویت در اتحادیه

بستگی داره به ثمرش، اگه مطمین باشم ثمری داره چرا که نه!

  1. در گروه های تلگرامی عضو هستید؟

بله

  1. فیدبکی گرفتین از اون گروه؟

خیر، یه فضای تبلیغاتی خیلی خشک که کسی اجازه حرف زدن نداره. اصلاً فضای جالبی نیست. اگر کسی بخواد حرفی بزنه یا مطلبی رو با دوستان نظرخواهی بکنه باید قبلش اجازه بگیره.

  1. دوست دارید فرزندتون شغل شما را ادامه دهد؟

بله، جالب می شه برام، بدون ثمر نمی مونه.

  1. برای کسی که تازه وارد این صنف شده یا تصمیم داره وارد شه چه پیشنهادی دارید؟

یه مقدار فقط اگر اطلاعاتی ندارن راجع به این صنف سعی کنن خودشونو کامل بکنن که به خاطر عدم اطلاعات کافی یه زمینه فکری اشتباهی ایجاد نکنن برای مشتری

  1. خودتون چه ساعتی دستتون می کنید؟ اگر بخواهید به کسی کادو بدهید اون کادو می تونه ساعت باشه؟

کاسیو، بله به دوست های صمیمیم ساعت کادو میدم معمولاً، برند کاسیو و کاترپیلار.

         اگر صحبت خاصی دارین بفرمایید.

این که بچه ها تو صنف بیشتر هوای همو داشته باشن، تبلیغ همو بکنن، همدیگرو تکذیب نکنن.

 

 

 

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت