خلاصه ای از نمایشگاه بین المللی ساعت تهران

خلاصه ای از برگزاری اولین دوره نمایشگاه بین المللی ساعت تهران در برج میلاد

چند روزی است که از سرآغاز اولین نمایشگاه بین المللی ساعت در سالن همایشهای برج میلاد می گذرد. گروه مجله تخصصی ساعت من با حضور خود گزارشات جالب و زیبایی را برای شما دوستداران ساعت تهیه کرده، که گوشه ای از آن را برایتان به نمایش می گذاریم. لطفا از پرسش و نظرات خودتان ما را بی بهره نگذارید.

رئیس اتحادیه ساعت فروشان تهران جناب آقای عبدالرحیم احمدی جزو اولین کسانی بودند که توانستیم گزارشی از ایشان تهیه نمائیم. آقای عبدالرحیم احمدی بیش از ۴۰ سال است که در این صنف همراه برادرانشان که اخیرا برادر بزرگتر ایشان دار فانی را وداع گفتند مشغول هستند. حدود ۱۰ سال گذشته اولین نمایندگی برند شرکت خود را به نام وستار(WESTAR) را وارد نمودند که از آن زمان تا به امروز به بیش از ۱۰ برند به برندهای خود افزوده اند. از جمله این برندها می توان به دنیل ولینگتون (DNIEL WELLINGTON)، کاندینو (CANDINO)،‌ فستینا (FESTINA)، پرله (PERRELET)، کالیپسو (CALYPSO)،… اشاره کرد. ایشان جزو پیشکسوتان صنف ساعت هستند و برای برگزاری این نمایشگاه زحمات بسیاری کشیدند که این صنف مدیون زحمات این بزرگان همیشه هست. در این رابطه ایشان افزودند که برای این نمایشگاه با تمام مشکلاتی که وجود داشت توانستیم در مدت زمان بسیار کوتاهی با داشتن کمترین زمان جهت تبلیغات با کیفیت خوب اولین دوره از نمایشگاه ساعت را برگزار کنیم، امید است که در آینده این روند ادامه داشته باشد و هر سال ما شاهد این نمایشگاه ها در تهران باشیم.

در گزارش بعدی خدمت برادران آقای حسینی از قدیمی ترین فروشندگان ساعت در خیابان جمهوری واقع در پاساژ ‌آلومینیوم رفتیم. در کنار فروشگاه هایی که داشته اند چند سالی است مشغول به گرفتن نمایندگی ۲ برند خوب آلمانی و سوئیسی اقدام کرده اند. ۵ سال گذشته برند برونوزونله که آلمانی است وارد کرده اند و نزدیک به یک سال است که با برند نوبل سوئیس نیز به عنوان نمایندگی رسمی کار می کنند. جناب حسینی از برند نوبل داستان جالبی را برایمان تعریف کرده اند که داستان آن را برایتان می گذاریم.

آقای سرا نوبل، اپراتور یکی از کارخانجات مطرح ساعت بود. او در آن زمان با خانمی به نام تینا آشنا می شود که از لحاظ طبقات فرهنگی و اقتصادی از او بالاتر بود و به همین دلیل خانواده دختر راضی به این وصلت نبودند. این انگیزه ای شد برای سرا نوبل که خود را پیدا کند و شروع به تولید برند خود کند. او با تمام مشکلاتی که در مسیر خود داشت برند خود را در سال ۱۹۰۳ ثبت و شروع به تولید ساعت کرد. از آنجاییکه او به ازدواج اعتقاد داشت تولیدات خود را سمت ساعت های بیشتر ست برد تا اینکه امروز نیز بیشتر مدلهای این برند سوئیسی را ساعت ست تشکیل می دهد. در نهایت وضعیت ایزی خیلی بهتر از آنی می شود که بود و خانواده دختر راضی به ازدواج دخترشان با ایزی می شود.

در ادامه خدمت آقای پزشکی عضو هیات مدیره اتحادیه ساعت فروشان تهران رسیدیم. ایشان نیز با سابقه بسیار در این صنف اکنون در حال عرضه ساعت وستار مشغول هستند. این برند هر چند که به تازگی جشن ۳۰ سالگیش را جشن گرفته ولی توانسته با کیفیت خوب و تنوع مناسب خود را به بازار معرفی نماید. جناب پزشکی بسیار شخص با روحیه و خندانی بودند که تمام خستگی ما را با لبخند زیبایشان از بین بردند. ایشان همچنین اکنون در مقام نائب رئیس اول اتحادیه نیز مشغول می باشند. در ارتباط با شرکتشان در اولین نمایشگاه بین المللی ساعت در تهران به مجله الکترونیکی ساعت من ابراز خشنودی کردند و این اقدام را قدمی بزرگ برای این صنف دانستند. در آینده گزارشی ویژه از جناب آقای پرویز پزشکی برایتان تهیه خواهیم کرد.

از تمام عزیزانی که گزارش تهیه کردیم همگی متخصص ساعت مچی بودند حال پیش عزیز دیگری رفتیم که ایشان با سابقه ترین وارد کننده و پخش کننده ساعت های دیواری ژاپنی در ایران هستند. آقای کلهر از دیگر پیشکسوتان این صنف با بیش از ۴۰ سال سابقه در امر ساعت، نمایندگی برند ریتم (RHYTHM) در ایران هستند. این برند نام آشنای ژاپنی، در اوایل کار خود با شرکت سیتیزن مشغول به کار بودند. این کار مشترک به جایی رسید که روسای زمان سیتیزن تصمیم به ایجاد برندی مجزا از سیتیزن کردن و نام آن را ریتم نامیدند. این برند موفق یکی از با کیفیت ترین ساعت های دیواری را در جهان تولید می کند که نتیجه آن امروز در کنار ساعت های دیواری، شروع به تولید ساعت های مچی ریتم کرده است. تنوع محصولی در این برند کاملا محسوس است.

در نهایت خدمت آقای مهیار آسمانی مدیریت عامل شرکت گوهر زمان رسیدیم. ایشان جزو جوانترین وارد کنندگان ساعت در ایران هستند. ساعت حدود ۱۰ شب خدمتشان رسیدیم و آنقدر شاداب و خستگی ناپذیر بودند که ما از ایشان انرژی های مثبتی دریافت کردیم. ابتدا از خودشان برایتان بگوییم که آقای مهیار آسمانی از فارغ التحصیلان رشته هوا و فضا از دانشگاه صنعتی شریف هستند. حدود ۱۰ سال گذشته با شخصی به نام آقای صدیقی که در زمینه ساعت مشغول بودند پیشنهادی می شنوند مبنی بر پخش برند چارلز جردن. این پیشنهاد اکنون به داشتند ۱۸ برند برتر دنیا گشته. از جمله برندهای ایشان موادو (MOVADO) لازم به ذکر است که برند مورد علاقه خودشان هست، LACOSTE، TOMMY، FERRARI،‌CONCORD و دیگر برندهای معتبر هستند. این جوان بسیار دوست داشتنی و موفق در صنف اکنون بیش از ۱۰ گالری در کل ایران دارد که در حال عرضه برندهای خود می باشد.

این خلاصه ای از گزارش روز جمعه از نمایشگاه بین المللی ساعت بود با ۵ وارد کننده خوب و بنام صنف. البته نا گفته نماند که این پایان گزارشات نیست و منتظر گزارشات بعدی ما باشید و در ادامه گزارشات، ما از اشخاص معروفی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند همراه با عکسهای متعدد در خدمتتان هستیم.

 

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت