معرفی گالری ساعت عیسی پور با مدیریت آقای علی عیسی پور

گزارش امروز ، گفتگوی گرم و صمیمی با جوانی موفق در صنف ساعت به نام آقای علی عیسی پور می باشد. مشخصات گالری ساعت عیسی پور آدرس: ستارخان، خ حبیب الهی، یکم دریان نو، پاساژ مفید، ط همکف، پ 39

گزارش امروز ، گفتگوی گرم و صمیمی با جوانی موفق  در صنف ساعت به نام آقای علی عیسی پور می باشد.

 

مشخصات گالری ساعت عیسی پور

آدرس: ستارخان، خ حبیب الهی، یکم دریان نو، پاساژ مفید، ط همکف، پ ۳۹

گالری ساعت عیسی پور ستارخان گالری ساعت عیسی پور ستارخان

سلام لطفآ خودتون رو به طور کامل معرفی کنید.

سلام، علی عیسی پور متولد ۱۳۶۴ تهران، شروع فعالیت: تابستان ۱۳۸۲ که از طریق یکی از دوستانم معرفی به این حرفه شدم و با علاقه ای که به این شغل داشتم در این حرفه ماندگار شدم.

برند مورد علاقتون چی هست؟چه برندها و مارک هایی را خودتان می فروشید؟ آیا تا به حال برند خاصی مد نظر داشتین که خودتون وارد کنید؟

بنده همه برندهایی را که دارم را دوست دارم ولی برندی که از همه بهتر و راحت تر می توانم باهاش ارتباط برقرار کنم سیکو هست.

سیکو، سیتی زن، اورینت، اسپریت، گس، فستینا، لوتوس، کاندینو، اوباکو، برینگ، استورم، مایکل کورس، آندره موشه، آتلانتیک، وستار، فسیل، سوآچ، کاسیو، الکساندر، پیر کاردین، تراست و …

ضمناً باید این نکته را متذکر شوم که نمایندگی تمام برندهایی که عرض کردم  را دارم.

راستش برند خاصی که نه، اما دوست دارم یک برندی را با طراحی خودم وارد بازار کنم که متناسب با سبک و سلیقه ایرانی بوده و نه این که بخواهم تقلید از مدل های اروپایی باشد. تا حدودی هم این موضوع را پیگیری کرده ام و امیدوارم بتوانم طی دو سه سال آینده به نتیجه برسم.

عیسی پور

با چه شرکت هایی کار می کنید؟انتظارتون از اون شرکت ها چی هست؟ کدام یک از شرکت ها بهترین خدمات را به شما ارایه می دهند؟

با شرکت های بازرگانی آقای زمردیان (کاور، آتلانتیک، آندره موشه و …)، حاج آقا احمدی ( فستیناگروپ)، دایا زمان سنج ( سیکو، اورینت، کاسیو)، فسیل گروپ، سیتی زن، ویولت، پریما گروپ ( اوباکو) کار می کنم.

از اونجایی که بیزینس ما یک بحث دوطرفه بین نماینده ها و شرکت ها می باشد، شرکت ها نباید یک طرفه به این قضیه نگاه کنند و بهتره که از همه لحاظ ما را ساپورت کنند، وقتی یک مشتری از مغازه دار خدمات می خواهد، مغازه دار تمایل دارد که در اسرع وقت و با بهترین کیفیت این خدمات را ارائه نماید ولی متاسفانه در کشور ما این مسئله به خوبی رعایت نمی شود و تاجرهای ما بیشتر به فکر فروختن جنس هستند و توجه زیادی به خدمات پس از فروش ندارند.

در بحث خدمات شر کت سیتی زن بهترین و تمیزترین خدمات را ارائه می دهد

چه برندی تند تر و چه برندی کندتر به فروش می رسد؟ آیا برنامه ای برای فروش بهتر در مورد برندهای کندفروش تر دارید؟

در حال حاضر و در منطقه ما برندهایی که بهتر فروش می روند، برند استورم ( مدل های زنانه) و برند ویولت ( مدل های مردانه) می باشند و برندهایی مثل برند گس ( به لحاظ بالا بودن رنج قیمت) کند تر به فروش می روند.

ما نیاز به برنامه ریزی خاص برای برندهای کند فروشمان نداریم، چون برخورد ما با مشتری طوری است که اگر یک بار جنسی را انتخاب کرد، قطعاً دفعه دوم اجازه انتخاب را به ما می دهد. جنسی به مشتری عرضه می کنیم که کاملاً به ما اعتماد می کند.

آیا شرکت هایی که با شما کار می کنند حاضر به مرجوع یا معاوضه جنس کند فروش با شما می کنند؟

مرجوع و معاوضه به سختی و در بعضی مواقع تحت شرایط خاص انجام می گیرد. ولی ما چون سابقه خوبی داریم و شرکت ها این را می دانندیه جورایی در این قضیه با ما بهتر همکاری می کنن.

وضعیت بازار در حال حاضر برای شما به چه صورت است؟

بازار خوبه، در کار ما هرکسی بگوید بازار خرابه، یا مشکل از خودشه یا این که جسارتاً عرض کنم که دروغ می گه. البته که مردم از لحاظ اقتصادی ضعیف تر شده اند و فروشنده با بهانه این که کالای ما لوکس است شاید گله از خرابی بازار بکند ولی واقعیت این است که اگر یک فروشنده مشتری مداری کرده باشد همیشه بازارش داغ است و جنسش را می فروشد.

در این منطقه بیشتر فروش ساعت دارین یا تعمیرات؟

بیشتر فروش داریم. بنده تعمیرات را به صورت تجربی از اساتیدم آموختم ولی از اونجایی که تمرکز ما بیشتر روی فروش هست، ترجیحاً برای مشتریان خاص و آشنایان خدمات تعمیری را انجام می دهیم.

اگر مراکزی باشند و آموزش های تعمیرات و مدیریت فروش را به صورت آکادمیک ارائه نمایند، بنده ۱۰۰% استقبال می کنم. حتی دوست دارم کارمندهای خودم از این جور جاها کار را یاد بگیرندتا این که در کنار من بیاموزند چون در این حالت بروسه زمان بر و کسل کننده ای برای اون ها ممکن است داشته باشد ولی وقتی تمرکزشان را روی کلاس درس گذاشته و یک زمان مشخصی را در هفته به این مهم اختصاص دهند قطعاً نتیجه بهتری خواهند گرفت.

ارتباط شما با مشتری در برخورد اول چگونه است؟

یک جمله معروف هست که میگه، ” آنچه از دل براید لاجرم به دل نشیند” ، اگر فروشنده صادق باشد مطمئناً مشتری به او اعتماد می کند. اگر اول از همه اطلاعات کافی و حقیقی در مورد اون کالا داشته باشد و بتونی صادقانه این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهی خیلی راحت میتونی با مشتری ارتباط برقرار کنی.

صداقت در کار خیلی مهم است ولی قبل از ان و مهم تر، داشتن تخصص و دانش مرتبط است. بنده در این صنف تاجرهایی را می شناسم که بعد از چندین سال فعالیت تجاری در این صنف، متاسفانه هنوز اسم موتور ساعت را نمی دانند.

عیسی پور

آیا اجازه عکسبرداری از مدل های ساعت را به مشتری می دهید؟

بله، در کل۳۰% این اجازه رو می دهیم، یعنی در اصل به مشتری های خودمون این اجازه را می دهیم. این تصمیم به نوعی یه مسئله روانشناسیه که ما می تونیم تشخیص بدهیم. اگر حس کنیم مشتری واقعاً قصد خرید دارد این اجازه را می دهیم.

نظرتون درباره فروشگاه های آنلاین چی هست؟ 

موافق این قضیه نیستم. حداقل در مورد ساعت و پوشاک، موافق خرید آنلاین نیستم. چون جنس ما طوری هست که مشتری باید ان را لمس کنه و روی دستش ببینه تا بتونه انتخاب کنه. ولی در فروشگاه های آنلاین فقط یک عکس از اون ساعت می بینه!

از اونجایی که خیلی از بیزینس ها فروش آنلاین دارند، چطور می شه این مشکل را در فروش ساعت مرتفع کرد؟ 

یکی از راه های آن این است که مشتری در سایت ها و شبکه های مجازی با انواع مدل ها و برند ها آشنا شود، ولی در نهایت برای خرید حضوراً به فروشگاه ها مراجعه نماید.

صنف ساعت را در اینده به چه صورتی می بینید؟

ساعت همیشه ماندگار خواهد بود، چون به نظر من یکی از ملزومات شخصی هر فرد می باشد. پس آینده خوب خواهد بود.

عیسی پور

مشکلاتی که از نظر شما در این صنف وجود دارد چی هست؟

۱) مشکل اساسی وجود جنس تقلبی در بازار هست که متاسفانه اتحادیه نمی خواهد یا نمی تواند جلوی ان را بگیرد، البته بهتر این که بگوییم نمی تواند چون اعضای اتحادیه خودشان برند فروش هستند و متضرر در این مشکل.

۲) مشکل بعدی قوانین تعزیراتی در صنف ما هست که از اتحادیه درخواست می کنم با هماهنگیسازمان بازرگانی میزان درصد سود فروشگاه ها را بازبینی نمایند.

۳) یکی از مشکلات دیگه عدم تعهد بعضی شرکت ها به نماینده هاشون و عدم رعایت قوانین منطقه ای است. و متاسفانه خیلی از شرکت های معروف اینطور عمل می کنن. مثلاً بنده قراردادی با شرکت دایا زمان سنج بستم و قرار شد ازشون خرید کنم ولی بعد از مدتی یه سری از اون برندها رو در فروشگاه روبروی فروشگاه خودم دیدم و جالبه که اون فروشگاه فیک همون برند رو هم داره. وقتی حضوری خدمت مدیران شرکت رفتم، در جواب عرض کردنن که ما تشخیص دادیم که اینطوری با شه، در صورتی که ما نه مشکل حساب و کتابی و نه مشکل اخلاقی و … داشتیم. حتی با وجود این که برندهای اون شرکت در بازار موجوده ولی ما برای خرید همیشه متعهد به اونها بودیم و برای تهیه جنس حتی مدت طولانی هم شده که صبر کردیم تا اون جنس رو فقط از اون شرکت بخریم.

پیشنهادی برای رفع مشکلات صنفی دارید؟

۱) از اونجایی که توجیه اقتصادی برای واردات ساعت به صورت قاچاق وجود ندارد و اکثراً به صورت قانونی این تجارت را انجام  می دهند، نتیجه می گیریم که جنس در گمرک رویت می شود. اینجاست که اتحادیه می تواند با هماهنگی اداره بازرگانی از ورود جنس های تقلبی و غیر قانونی جلوگیری کند، به این شیوه که شرکت وارد کننده در قبال ترخیص کالا، باید قرارداد قانونی و مشخص از کارخانه تولیدی اون برند را داشته باشد. به نظر من این یکی از منطقی ترین راه ها برای جلوگیری از ورود کالای فیک به کشور می تونه باشه.

۲) از  اونجایی که شرکت ها تجاری هستند و زیر نظر اتحادیه نیستند، اتحادیه می تواند با هماهنگی اتاق بازرگانی یه سری قوانین برای این شرکت ها تعریف کند. مثلاً این که یک برند که وارد می شود جا و مکانش مشخص باشد، این هم برای اتحادیه خوب است هم برای اداره بازرگانی و هم برای مصرف کننده و مغازه دار.

چنانچه این مسئله  برای همه مشخص شود و از طریق سایت ها و مناتبع خبری اطلاع رسانی شود، اگر جنسی به صورت قاچاق یا فیک وارد بازار شود، همه مبادی ذیصلاح این موضوع را می فهمند و قابل پیگیری است.

نظرتون درباره کوپی فروش ها چیه؟

اگر کسی واقعاً می خواد که این کارو بکنه یعنی فیک بفروشه، حداقل با یک برند مشخص این کار انجام بده، و اون برند فیک رو خودش تو ایران ثبت کنه، حداقل زحمت این کارو به خودش بده و به قول معروف دست تو سفره دیگران نکنه و روی برندی که دیگران برای جا انداختنش زحمت کشیدن اقدامی نکنه.

آیا علاقه دارید در کارهای تیمی شرکت کنید؟ مثلا عضویت در اتحادیه

بله، به عنوان یکی از فعالین این صنف معتقدم که رای من در اتحادیه سازنده است. حتی برای عضویت در هیئت مدیره نیز اگر اتحادیه فراخواتی بدهد حتماً پیش قدم می شوم.

در گروه های تلگرامی عضو هستید؟

بله، خیلی خوبه و نتایج مثبتی از گروه تلگرامی صنف ساعت گرفتم .از احوال بقیه همکاران با خبر می شیم، برندهای جدید معرفی میشن، برندفروش ها و اصلی فروش ها معرفی میشن، اخبار روز صنف توی اون گروه ارائه میشه، مثلاً چند وقت پیش از یکی از مغازه ها سرقت شد و با اطلاع رسانی و پیگیری در این گروه، سارق شناسایی و دستگیر شد.

خودتون چه ساعتی دستتون می کنید؟ اگر بخواهید به کسی کادو بدهید اون کادو می تونه ساعت باشه؟

من که ساعت زیاد دارم. ولی ساعت رادو را خیلی دوست دارم.

من به غیر از ساعت به کسی کادو ندادم و نمی دهم چون معتقدم هروقت اون دستشو بیاره بالا یاد من میفته!

در پایان صحبت خاصی دارین؟

آرزوی موفقیت برای همکاران و اعضای اتحادیه، امیدوارم زودتر سرو سامان به صنف بدهند، همچنین از تاجران محترم درخواست می کنم به فکر خدمات برای مشتریان باشن و وظایف دوطرفه را در نظر بگیرن.

نظرات

  • امیر سلطانی گفت:

    با عرض سلام و ارادت به همه همکاران و فعالان صنف ساعت، بنده به عنوان یک عضو کوچک فعال صنف ساعت واقع در مجتمع بوستان پونک ، با صحبتهای آقای عیسی پور در مورد مشکلات موجود در این صنف هم عقیده هستم و امید به مرتفع شدن هر چه زودتر مشکلات را دارم . نظرشخصی اینجانب به عنوان مشکل در این صنف ۱_عدم سهولت در گرفتن جواز کسب و جابجایی آن، با وجود صلاحیت و عشق و علاقه فرد شاغل ۲_طبق نظر دوست و همکار گرامی آقای عیسی پور نبود عملکرد صحیح و خدمات پس از فروش بعضی از شرکتها نه همه .با تشکر از اعضای محترم و زحمتکش اتحادیه ساعت تهران و آرزوی توفیق برای همه همکاران عزیز . ارادتمند :امیر سلطانی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت