ساعتی به یادبود مؤسسان IWC

از مشخصه های عمده این ساعت سادگی و شفافیت است. امضای F. A. Jones که بر روی صفحه آمده است، توربلیون آن و همچنین سایر مشخصه ها، این ساعت را بسیار خواستنی کرده اند.

IWC

همان طوری که بسیاری از شما می دانید، شرکت IWC تنها شرکت سوئیسی است که مؤسس آن یک آمریکایی به نام Florentine Ariosto Jones بوده که آمریکا را در پایان جنگ داخلی ترک می کند. جونز آمریکا را به این امید ترک می کند که بتواند تکنیک های امریکایی در خط تولید را با معلومات ساعت سازی سوئیس و هزینه پایین نیروی کار ترکیب کند و ساعتی بسازد تا بتواند آن ها را در آمریکا بفروش برساند. از همان ابتدا جونز اصرار داشت تا ساعت های رده بالا، دقیق و بسیار با کیفیت بسازد. کالیبر ساعت های جیبی جونز به نام D.H. Craig نامگذاری شد، چراکه که کریگ از اولین سرمایه گذارهای او بوده است. ساعت Portugieser Hand Wound Tourbillon Edition “D.H. Craig USA,” ساعتی در نسخ محدود است که بعنوان یادبود جونز و کریگ ساخته شده است.

زندگی نامه جونز از قرار زیر می باشد: او در ۱۵ فوریه ۱۸۴۱ در Rumney، New Hampshire به دنیا آمد. پدر او کفاشی به نام Solomon Jones و مادر او Lavinia نام داشت. این طور به نظر می رسد که مادر و پدر او از نام های عجیب و غریب لذت می برده اند چراکه نام برادر بزرگ تر او را Greenleaf گذاشته بودند که آن از روی نام شاعری معروف کپی برداری شده بود. در سن ۱۵ سالگی جونز بعنوان شاگرد در شرکت ساعت سازی بستون مشغول به کار شد اما زمانی که Edward Howard از شرکت بیرون آمد و شرکت E. Howard Watch & Clock را تأسیس کرد، شغل او با زمان جنگ هم زمان شد. پس از جنگ او برنامه ریزی کسب و کاری را تنظیم کرد و به سوئیس سفر کرد.

جونز در سال ۱۸۶۸ با شریکش Charles Louis Kidder به سوئیس رسید. آن ها ابتدا تصمیم گرفتند که کسب و کاری در Swiss Jura راه بیاندازند اما به مرور تصمیمشان عوض شد و شرکت بین المللی ساعت سازی در سوئیس ثبت کردند. در آن زمان دریاچه راین شبکه حمل و نقلی کالاها به شمار می آمد اما این راه توسط آبشار راین قطع می شد جایی که بستر رودخانه ۷۵ متر سقوط می کرد. گذراندن کالاها از آبشار راین کار بسیار پر رونقی بود اما بعد ها راه آهن غربی سوئیس ساخته شد تا حمل و نقل آسان تر شود و ضمناً از آبشار نیز برای تولید برق در کارخانه های ساعت سازی استفاده می شد. این منبع در سال ۱۸۶۶ ساخته شد. طرح توجیهی کسب و کاری IWC که جونز آن را نوشته بود شامل ساخت ساعت های رده بالا، با کیفیت و قابل اطمینان با موتورهای با کیفیت بود.

IWC

موتوری که در بالا نشان داده شده است نمونه ای از موتورهای اولیه تولید شده توسط IWC می باشد. هم اکنون ساعت D.H. Craig Tourbillon عضوی از خانواده Portuguiser به شمار می آید.

از مشخصه های عمده این مدل از IWC سادگی و شفافیت آن است. امضای F. A. Jones که بر روی صفحه آمده است، توربلیون آن و همچنین سایر مشخصه ها، این ساعت را بسیار خواستنی کرده اند. جذابیت اصلی در اینجا موتور این ساعت است که کالیبر ۹۸۹۰۰ IWC می باشد. نقره آلمانی در ساختار موتور این ساعت بکار رفته است.

البته هدف این شرکت از تولید این ساعت حمایت از سازمان “نجات ساعت های آمریکایی” یا همان SAC است. این سازمان، سازمانی غیر سود ده است که برای حمایت، حفاظت و نگهداری از ساعت های خیابانی و عمومی آمریکایی تشکیل شده است. بواسطه کمک های IWC این سازمان می تواند ساعت E. Howard Watch & Clock Co. street clock در نیویورک را بازسازی کند. خریداران این ساعت می توانند از کیف پاسپورت چرم Santoni و کتاب زندگینامه جونز نیز بهره مند شوند. در این کتابچه می توانید زندگینامه جونز، ساعت هایی که او ساخته و همچنین تاریخچه برند و موتور های IWC را ببینید.

 

همینطور می توانید از نمایشگاه جونز که در بوتیک های لس آنجلس و نیویورک برگزار می شوند نیز دیدن فرمائید.

IWC

این ساعت در ۲۷ نسخه محدود تولید شده و فقط در آمریکا و در بوتیک های IWC قابل دسترس است. قیمت آن ۵۷۰۰۰ دلار تعیین شده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید از سایت آی دبلیو سی دیدن فرمائید.

قدرت ذخیره انرژی دراین ساعت ۵۴ ساعت و فرکانس آن ۲۸۸۰۰ vph است. قاب آن از طلای قرمز و صفحه آن از پالت نقره ای می باشد. ضمناً این ساعت بر روی بند چرم تمساح قابل ارائه بوده و­­ تا عمق ۳ بار ضد آب می باشد.

 

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت