تنظیم کاسیو جیشاک مدل GW-9400

معرفی و آموزش کامل ساعت کاسیو سری جیشاک مدل GW-9400 معروف به RANGEMAN با توضیحات تصویری از تنظیم زمان اصلی تا نحوه عملکرد سنسورهای ساعت

امکانات ساعت GW-9400

۱. دارای سه سنسور اصلی می باشد (Triple Sensor)

۱.۱. ارتفاع سنج    ۲.۱. دماسنج (درجه سیلیسیوس)    ۳.۱. فشار هوا (بارومتر)

۲. قابلیت مشاهده حالت جزر و مد
۳. ساعت جهانی
۴. رادیو کنترلر
۵. قطب نما
۶. شارژ از طریق نور خورشید(Tough Solar)

آشنایی با دکمه های ساعت GW-9400

تنظیم ساعت GW-9400

آموزش تصویری تنظیمات GW-9400

نکات لازم قبل از شروع

ساعت جیشاک مدل GW-9400 جزو دسته ساعت های پر مصرف در نیروی نظامی آمریکا می باشد. این ساعت از قابلیت های بسیار مفید و کاملی را در خود دارد به طوریکه بدون باطری و تنها با انرژی نور خورشید کار می کند. در وسط صفحه حروف  L,M,H همراه با سه خانه در بالای آن موجود است این قسمت همواره میزان شارژ ساعت شما را نمایش می دهد. هز خانه که پر باشد حالت میزان شارژ می باشد. H به معنای کامل بودن شارژ ساعت است M به معنای کامل بودن شارژ با تفاوت اینکه رادیو کنترلر فعال نیست و L به معنای کامل نبودن شارژ ساعت است و در آن لحظه صفحه دیجیتالی ساعت به حالت چشمک زن در می آید. در این لحظه ساعت خود را حتما شارژ کامل نمائید. در صورتیکه شارژ ساعت تمام شود کلیه اطلاعات ساعت ریست فکتوری می شود. پس مقابل نور خورشید و یا در شرایط نور محیط مناسب که گرمای زیادی نداشته باشد ساعت را قرار دهید تا شارژ ساعت کامل شود.

در قسمت چپ وسط ساعت لغتی به نام TRIPLE SENSOR نوشته شده است که کلیه سنسورهای ساعت در این قسمت از ساعت تعبیه شده است. حتما مراقب این قسمت از ساعت خود باشید که بسیار حساس است. در صورت آسیب دیدن کل سنسورها از حالت کالیبره خود خارج می شوند و امکان آسیب سخت افزاری نیز هست.

حالت TIME KEEPING حالتی است که ساعت در حالت اولیه خود می باشد به طوریکه معمولا در صفحه دیجیتالی زمان حال همراه با روزهای هفته را نمایش می دهد. در واقع شما در حالتی هستید که از هیچ کدام از امکانات ساعت خود استفاده نمی کنید.

در حالت TIME KEEPING دو صفحه نمایش دارد که شامل یکی نمایش روزهای هفته می باشد و دیگری حالت جزر و مد است، که با زدن دکمه ADJUST بالا سمت چپ این امکان موجود است

تنظیم زمان اصلی ساعت GW-9400

۱.۱ در حالت Time Keeping یا زمان اصلی ساعت که روز به همراه زمان را نشان می دهد، با نگه داشتن دکمه ADJUST وارد تنظیمات اصلی ساعت می شویم که در صفحه دیجیتالی نام شهری که در حال حاضر است را نمایش می دهد.

۲.۱. با دکمه های RESERVE و FORWARD (بالا و پایین سمت راست) می توانید شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پس از انتخاب در صفحه دیجیتالی نیز زمان مورد نظر همان شهر را نشان می دهد.

۳.۱. با دکمه MODE  وارد قسمت DST می شویم. با دکمه ‌FORWARD می توان روشن و خاموش کرد.

نکته: DST نسبت به ۶ ماه اول و دوم سال تغییر می کند اگر در ۶ ماه اول سال باشید می بایست روشن باشد یعنی ۱ ساعت به جلو است و در ۶ ماه دوم سال یک ساعت به عقب می رود که می بایست خاموش باشد.

۴.۱. با زدن دکمه MODE وارد تنظیمات نشانه روز و شب می رویم که با دکمه ‌FORWARD قابل تغییر است. اگر ۲۴H باشد یعنی در صورتی که ساعت ۱ بعد از ظهر باشد به صورت ۱۳ نمایش می دهد و اگر ۱۲H باشد همان عدد ۱ را نمایش می دهد.

۵.۱. با زدن دکمه MODE وارد تنظیم ثانیه شمار می شویم

توجه: از این مرحله به بعد به هیچ عنوان تغییراتی اعمال نکنید چرا که موجب می شود کلیه تنظیمات اصلی ساعت به هم بریزد و شما برای داشتن زمان دقیق ساعت مجبور به ریست کردن ساعت بشوید که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکته: کلیه تنظیمات دقیقه، ساعت، سال، ماه، روز را که با دکمه MODE سپری کردید  با دکمه های FORWARD و REVERSE قابلیت کم و زیاد شدن داشته اند که به هیچ عنوان آن ها را نباید تغییر داد در صورتیکه نیاز به ریست کردن ساعت باشد که زمانیست که پس از تنظیم ساعت زمان شما با زمان ساعت یکی نباشد و مغایرت داشته باشد.

۶.۱.  آنقدر دکمه MODE را بزنید که وارد تنظیمات KEY بشوید. صدای دکمه ها است که با دکمه ‌FORWARD قابل تغییر است که اگر MUTE باشد صدای آن خاموش است.

۷.۱. دکمه MODE را می زنیم و وارد LIGHT می شوید.

این قسمت تنظیم میزان زمان روشنایی ساعت است که با زدن دکمه ‌FORWARD بین یک و سه ثانیه  قابل تنظیم است.

۸.۱. دکمه MODE را فشار می دهید و وارد تنظیمات ذخیره انرژی می شوید.برای روشن و خاموش کردن کافی است با دکمه FORWARD را بزنید. این قسمت به این مفهوم است که این ساعت Tough Solar  (ذخیره انرژی آن با نور خورشید) می باشد و به همین خاطر نیاز است که در صورت عدم استفاده ممتد از صفحه ساعت این قسمت را خاموش نگه داریم. بیشتر زمانی مورد استفاده می باشد که ساعت خود را برای مدت زمان طولانی رها می کنید.

۹.۱. با زدن دکمه MODE  وارد قسمت UNIT یا همان تنظیم واحدهای اندازه گیری می شوید. برای کلیه امکانات سنسورها انواع واحدها تعریف گشته که به صورت ذیل می باشد:

ارتفاع سنج: برحسب متر و فوت قابل تغییر با دکمه FORWARD می باشد.

دما سنج: برحسب درجه سانتیگراد و یا فارنهایت قابل تغییر با دکمه RESERVE می باشد.

فشارسنج: برحسب هکتوپاسکال و یا اینچ جیوه قابل تغییر با فشار دادن دسته کوک می باشد.

۱۰.۱. با زدن دکمه MODE وارد صفحه اصلی ساعت (TIME KEEPING) می شوید. که برای ذخیره کردن کلیه تغییراتی که داده اید کافی است دکمه ADJUST را بزنید تا ساعت کلیه تنظیمات را نهایی کند و آنالوگ را با دیجیتال نیز تنظیم نماید.

نکته: با فشردن یک بار دکمه ADJUST جهت مختصاتی شهر انتخابی را به شما نمایش می دهد. که شما می توانید با دکمه های ADJUST و RESERVE قابل تنظیم است. توصیه می شود در صورتی تغییرات را اعمال نمایید که از صحت جهت مختصاتی ابزار خود مطمئن باشید در غیر این صورت قطب نمای ساعت از حالت کالیبره خارج می گردد.

یت این را دارد زمانیکه ساعت در دستتان است و می خواهید زمان را ببینید ساعت را ۴۰ درجه که بچرخانید یا همان حالت عادی که دستتان برای دیدن ساعت می چرخد نور صفحه LCD ساعت به صورت اتوماتیک روشن می گردد. لازم به توضیح است که در این سری از مدلهای جیشاک حالت TOUGH SOLAR هستند جهت ذخیره انرژی بیشتر این امکان فقط در تاریکیهای مطلق صورت می گیرد و در روشنایی فعال نمی باشد.

نکته: در صورتی که ساعت تنظیم شده با ساعت واقعی تفاوت داشت این ساعت نیاز به ریست کردن دارد به قسمت ریست ساعت مراجعه نمائید. 

مشخصات سنسورهای ساعت

قطب نما COMPASS: در حالت TIME KEEPING، دسته کوک را یکبار فشار دهید قطب نما می باشد که با یکبار فشار دادن قطب نمای ساعت فعال می شود. سمت مورد نظر را با عدد ۱۲ ساعت خود منطبق نمائید و بر روی صفحه دیجیتال خود جهت را مشاهده نمائید.

نکته: در صورت کالیبره کردن کافی است ساعت را مدتی خارج از میدان مغناطیسی گرمای مستقیم قرار دهید پس از ۲۰ دقیقه مجدد امتحان نمائید.

در صورت عدم کالیبره شدن مراحل ذیل را طی نمائید:

۱. در حالت قطب نما دکمه ADJUST بالا سمت چپ را چند ثانیه نگهدارید و عدد کالیبره را برای شما نمایش می دهد

۲. با دکمه MODE به حالت بعدی بروید و عدد جهتی را که به شما نمایش می دهد را از طریق دکمه های FORWARD و RESERVE تغییر دهید.

۳. در پایان دکمه ADJUST را مجدد فشار دهید و کلیه تغییرات را ذخیره نمائید.

دماسنج TEMPRETURE و فشار هوا BAROMETER: در حالت TIME KEEPING سر دسته CROWN را دوبار فشار دهید میزان دما را بر حسب دماسنج و یا فارنهایت را در صفحه دیجیتالی بالا نمایش میدهد و در صفحه دیجیتالی پایین میزان فشار هوا را برحسب پاسکال یا اینچ جیوه نمایش می دهد.

نکته: در صورت کالیبره کردن کافی است ساعت را مدتی خارج از میدان مغناطیسی گرمای مستقیم قرار دهید پس از ۲۰ دقیقه مجدد امتحان نمائید.

در صورت عدم کالیبره شدن مراحل ذیل را طی نمائید:

۱. در حالت دما و فشار سنج دکمه ADJUST بالا سمت چپ را چند ثانیه نگهدارید و دماسنج به حالت چشمک زدن تبدیل می گردد.

۲. با دکمه های FORWARD و RESERVE می توانید عدد دماسنج را تغییر دهید فقط از ابزار دماسنج خود جهت تنظیم مطمئن باشید چرا که میزان خطای ساعت های کاسیو بسیار بسیار پایین می باشد.

۳. با دکمه MODE به حالت بعدی بروید و عدد فشار هوا به حالت چشمک زن تبدیل می شود. با دکمه های FORWARD و RESERVE تغییر دهید.

۴. در پایان دکمه ADJUST را مجدد فشار دهید و کلیه تغییرات را ذخیره نمائید.

ارتفاع سنج ALTIMETER: در حالت TIME KEEPING، دسته کوک را سه بار اگر فشار دهید وارد قسمت ارتفاع سنج می روید که ارتقاع را از سطح دریا نمایش می دهد. دقت ارتفاع سنج این ساعت با لوازم ابزار دقیقی محاسبه و تست گشته. میزان دقت آن نسبت به ۱۰۰ متر حدود یک متر و در ۱۰۰۰ متر حدود ۱۰ متر است. حال درصورتیکه ساعت شما در بین امواج مغناطیسی زیاد ارتعاشات یا گرمای مستقیم و سرمای متسقیم بوده امکان ایجاد خطا بسیار است. ساعت خود را به مدت ۲۰ دقیقه در شرایط عادی رها کنید تا ساعت بتواند دقت خود را افزایش دهد. در صورت بودن خطا می توانید به روش زیر ارتفاع ساعت خود را کالیبره  نمائید.

۱. در حالت ارتفاع سنج دکمه ADJUST بالا سمت چپ را چند ثانیه نگهدارید و عدد به حالت چشمک زدن تبدیل می گردد.

۲. با دکمه های FORWARD و RESERVE می توانید عدد را تغییر دهید فقط از ابزارسنج خود جهت تنظیم مطمئن باشید چرا که میزان خطای ساعت های کاسیو بسیار بسیار پایین می باشد.

۳. در پایان دکمه ADJUST را مجدد فشار دهید و کلیه تغییرات را ذخیره نمائید.

حالت ثبت رکورد RECALL

این ساعت قابلیت ثبت کردن رکورهای مختلف را دارد. به علت بالا بودن امکانات ساعت GW-9400 مانند ارتفاع سنج شما می توانید وقایع را ثبت نمایید که کافی است در هر کدام از حالات سنسور ها دکمه بالا سمت راست RESERVE را چند ثانیه نگه دارید تا لغت REC در نمایشگر ظاهر شود و میزان را ثبت نماید. جهت مشاهده کلیه رکوردها کافی است:

۱. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را شش بار بفشارید وارد حالت RECALL می شوید.

۲. در این حالت هر رکورد همراه با زمان و تاریخ نمایش می دهد. با دکمه های RESERVE و FORWARD می توانید دیگر رکوردهای ثبت شده را در صفحه نمایش مشاهده نمایید.

جهت پاک کردن هر رکورد کافی است با نگه داشتن دکمه بالا سمت چپ ADJUST به مدت ۲ ثانیه لغت CLEAR را مشاهده می کنید و پاک می کنید.

نکته: در صورت نگه داشتن دکمه ADJUST بیش از ۵ ثانیه نمایشگر دیجیتالی از حالت CLEAR به حالت CLEAR ALL تبدیل می شود و کلیه رکوردها را پاک می کند.

ساعت جهانی (WORLD TIME)

مرحله اول: در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را یک بار فشار می دهیم و وارد تنظیمات ساعت جهانی می شویم

مرحله دوم: با دکمه های FORWARD و RESERVE می توانید اسامی شهر ها را تغییر دهید.

حال صفحه دیجیتال بالا  زمان اول و صفحه دیجیتال پایین ساعت زمان دوم را همزمان نمایش می دهد.

حالت کرنومتر  STOP WATCH

مرحله اول: در حالت TIME KEEPING دکمه  MODE را دوبار می فشارید و وارد کرنومتر می شوید.

مرحله دوم : با دکمه FORWARD شروع می شود و با همان دکمه متوقف می شود.

مرحله سوم: با دکمه RESERVE ریست یا صفر می شود.

نکته: این ساعت همچنین در حالت اصلی خود TIME KEEPING با فشردن دکمه FORWARD عملیات کرنومتر شروع و متوقف می شود و با دکمه RESERVE ریست می شود.

حالت معکوس شمار TIMER

مرحله اول: در حالت TIME KEEPING دکمه  MODE را سه بار می زنید و وارد قسمت معکوس شمار می شوید.

مرحله دوم: با دکمه FORWARD شروع و با همان دکمه نیز می توان متوقف یا ایست را داد.

مرحله سوم: با دکمه RESERVE ریست یا به مدت زمان اولیه برای معکوس شمار بر می گردد.

برای تنظیم کردن میزان معکوس شمار می بایست:

۱. دکمه ADJUST را چند ثانیه نگه می دارید.

۲. ساعت شمار چشمک زن می شود و با دکمه های FORWARD و  RESERVE می توانید ساعت شمار را تغییر دهید.

۳. با دکمه MODE از حالت ساعت به دقیقه می روید و مجدد با دکمه های FORWARD و ‌ RESERVE می توانید دقیقه شمار را تنظیم نمائید.

۴. در پایان جهت ذخیره تنظیمات دکمه ADJUST را یکبار بفشارید.

قسمت زنگ ساعت ALARM

مرحله اول: در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را چهار بار می زنید و وارد قسمت تنظیم زنگ ساعت می شوید.

مرحله دوم: با زدن دکمه FORWARD می توانید وارد چندین تنظیم از آلارم ساعت بشوید که تا ۴ آلارم را می توانید تنظیم نمائید.

مرحله سوم: به طور مثال بر روی آلارم یک می رویم و دکمه ADJUST را میزنید.

مرحله چهارم: با دکمه های FORWARD و RESERVE می توانید زمان ساعت را تغییر دهید.

مرحله پنجم: دکمه MODE را می زنید و به حالت تغییر دقیقه می روید

مرحله ششم: با دکمه های FORWARD و RESERVE می توانید زمان دقیقه را تغییر دهید.

مرحله هفتم: دکمه ADJUST را یکبار بفشارید تا تنظیمات ذخیره گردد.

مرحله نهم: با دکمه RESERVE می توانید آلارم خود را روشن و یا خاموش نمایید.

پس از چندین مرتبه زدن دکمه FORWARD حالت SIG را نمایش می دهد که به این مفهوم است ساعت شما راس هر ساعت یک بوقی می زند که به شما اطلاع می دهد که یکساعت گذشته است. که شما می توانید با دکمه RESERVE آنرا روشن و یا خاموش کنید.

حالت SNZ: زمانیکه آلارم ساعت خود را تنظیم نموده اید جهت یادآوری هر چند دقیقه یکبار ساعت شما در صورتیکه SNOOZE ساعت روشن باشد زنگ می خورد. این قابلیت با دکمه RESERVE روشن و خاموش می گردد.

زمان طلوع و غروب خورشید

در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را پنج بار می زنید و وارد قسمت زمان طلوع و غروب خورشید می شوید.

در صفحه دیجتالی پایین صفحه زمان طلوع خورشید و در صفحه دیجیتالی بالا زمان غروب خورشید را به شما نمایش می دهد. بیشتر برای مواقعی کاربرد دارد که شما در مناطقی خاصی هستید که دشوار است و می خواهید به شب نخورید یا صبح خیلی زود حرکت کنید کاربرد دارد.

تنظیم زمان طلوع و غروب خورشید GW-9400:

۱. در این حالت دکمه A را به مدت دو ثانیه نگه دارید تا وارد تنظیمات این قسمت شوید.

۲. با دکمه های D و Start/Stop شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

۳. با دکمه A:ADJSUT موقعیت دقیق جغرافیایی شهر مورد نظر نمایش داده می شود. اگر از صحت موقعیت جغرافیایی شهر مورد نظر مطمئن هستید تغییراتی اعمال نکنید و مجدد با دکمه A از تنظیمات خارج شوید

۴. اگر از تغییرات اطمینان ندارید با دکمه های بالا و پایین سمت راست موقعیت جغرافیایی منطقه را تنظیم نمایید تا زمان طلوع و غروب آفتاب به درستی نمایش داده شود.

۵. در پایان با دکمه A:ADJUST از تنظیمات خارج شوید.

قسمت رادیو کنترل R/C

مرحله اول: در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را هفت بار می زنید و وارد قسمت رادیو کنترلر می شوید.

نکته: این قسمت در ایران راه اندازی نشده است و فقط در کشورهایی که امواج رادیویی توانایی تنظیم را دارند کار می کند. این کشورها اکنون شامل ژاپن،‌ چین،‌ آلمان و آمریکا می باشند.

برای دریافت امواج رادیویی باید ساعت را طوری بگیرید که عدد ۱۲ به سمت آسمان باشد تا امواج را به راحتی دریافت کند چرا که آنتن اصلی جهت دریافت امواج بر پشت عدد ۱۲ تعبیه گشته است.

آموزش ریست کردن ساعت GW-9400

همانطور که در قسمت تنظیمات اولیه ساعت توضیح داده شد احتمال دارد پس از انجام تنظیمات زمان شما به درستی هنوز تنظیم نشده باشد.

۱.۱ در حالت Time Keeping یا زمان اصلی ساعت که روز به همراه زمان را نشان می دهد، با نگه داشتن دکمه ADJUST وارد تنظیمات اصلی ساعت می شویم که در صفحه دیجیتالی نام شهری که در حال حاضر است را نمایش می دهد.

۲.۱. با دکمه های RESERVE و FORWARD (بالا و پایین سمت راست) شهر UTC را انتخاب نمایید.(کلیه تنظیمات شهرها نسبت به UTC سنجیده می شود.)

۳.۱. با دکمه MODE  وارد قسمت DST می شویم. همیشه در UTC حالت DST خاموش می باشد.

۴.۱. با زدن دکمه MODE وارد تنظیمات نشانه روز و شب می رویم که با دکمه ‌FORWARD قابل تغییر است.

۵.۱. با زدن دکمه MODE وارد تنظیم ثانیه شمار می شویم

۶.۱. زمان UTC را از طریق اینترنت به صورت UTC time جستجو نمائید. یا بر روی این لینک کلیک نمائید. در بالا سمت راست صفحه زمان UTC را به صورت دقیق نمایش می دهد.

۷.۱. با دکمه های FORWARD و RESERVE می توانید به صورت دستی تنظیم نمایید. و با MODE به حالت دقیقه و ساعت بروید و تنظیمات را ادامه دهید.

۸.۱. در صورتیکه تاریخ ساعت یا روزهای هفته به درستی نمایش داده نمی شود با دکمه MODE به حالت بعدی رفته و تاریخ از سال ماه و روز را هم نسبت به لینک ارسالی بالا تغییر دهید.

نکته: حتما می بایست تاریخ برحسب میلادی تنظیم گردد و در سیستم ساعت تاریخ شمسی شناخته شده نمی باشد و تنظیم نمی گردد.

۹.۱. در پایان دکمه ADJUST را دو بار بزنید و زمان UTC شما به درستی ذخیره می گردد. مجدد به حالت تنظیم شهر در مرحله اول بروید ولی اینبار شهر مورد نظر خود را انتخاب نمائید.

این آموزش به پایان رسید شما می توانید برای درک بیشتر این ساعت به فیلم ارسالی در بالای صفحه نیز مراجعه فرمایید.

همچنین اگر علاقمند به آشنایی با تاریخچه کاسیو را دارید، از صفحه برندها در همین سایت دیدن فرمائید.

نظرات

  • عباس گفت:

    سلام -مرسی از سایت خوبتون ، لطفا نحوه تنظیمات ساعت Casio-Edifice-EMA-100-1AVDF رو هم بزارین ، همچنین توضیح در مورد نمودار حالت ماه و جزر و مد این ساعت

  • سلام گفت:

    سلام ساعت من جی شاک gw9400هستش الان مدتی هست قسمت جزر و مد رو نشون نمیده و همچنین سنسور ارتفاع و فشار جو و دماسنج error مینویسه و یزی نشون نمیده ولی سنسور قطب نما کار میکنه ضمنا با نگخ داشتن دکمه ست کالیبره نمیشن سنسورهایی که گفتم چطوری برگردونم به تنظیمات کارخانه

    • با سلام
      با بررسی که از مدل ساعت شما از خدمات پس از فروش کاسیو صورت گرفته این احتمال وجود دارد که بعضی از سنسورهای ساعت شما در حالت سخت افزاری آسیب دیده باشد. پیشنهاد می کنیم که ساعت را به مرکز خدمات مجاز جهت بررسی برده. در قسمت سمت چپ ساعت کلیه سنسورهای ساعت به صورت سخت افزاری وجود دارد که مقداری حساس است و بر اثر ضربه از حالت کالیبره و یا مشکل سخت افزاری صورت می گیرد.
      شرکت زمان و زیور اکنون خدمات پس از فروش کلیه برندها را به عهده دارد که در محدوده نیاوران سه راه یاسر، ساختمان آرش واحد ۵۰۳ می باشد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت