تنظیم کاسیو جیشاک مدل GW-A1100

آموزش کامل تنظیمات ساعت کاسیو سری جیشاک مدل GW-A1100 به صورت تصویری و کامل به همراه آموزش کالیبره کردن و ریست کردن ساعت در مواقع اضطراری

آموزش تنظیم کاسیو GW-A1100

امکانات ساعت کاسیو جیشاک GW-A1100

۱. TOUGH SOLAR با استفاده از نور خورشید انرژی را در خود ذخیره می کند

۲. WEB SECTOR یا همان رادیو کنترلر

۳. دارای سنسور قطب نما

۴. شیشه ضد خش

۵. کاملا ضد شوک ، ضد ضربه، ضد لرزه

۶. کرنومتر و معکوس شمار

۷. زنگ و آلارم

۸. ساعت جهانی

۹. تا عمق ۲۰۰ متر ضد آب

قبل از شروع به آموزش حالت TIME KEEPING حالتی است که ساعت زمان اصلی را نمایش می دهد و موتوری کوچک پایین صفحه حالت های موجود در ساعت است که در حالت TIME KEEPING می بایست عقربه کوچک سمت یکی از روزهای هفته در نیم دایره چپی را نشان دهد.

معرفی اجزای ساعت

آموزش تنظیمات کامل GW-A1100

آموزش کامل تصویری کاسیو جیشاک GW-A1100

تنظیم ساعت اصلی GW-A1100

۱.۱.  در حالت TIME KEEPING یا همان زمان اصلی ساعت CROWN (سر دسته) را به سمت خود بچرخانید به طوریکه خط قرمز روی دسته کوک روبروی نقطه سفید رنگ روی بدنه ساعت قرار بگیرد. یک بار دسته کوک را به سمت بیرون بکشید تا صدای بوقی بدهد و عقربه ثانیه شمار بایستد.

۲.۱.  دور قاب (بزل) ساعت اسامی شهرها به اختصار نوشته شده است به طور مثال شهر تهران رو به عدد ۲ به صورت  THR نوشته شده است. با چرخاندن CROWN دسته کوک شهر مورد نظر را انتخاب نمائید.

۳.۱.  آنالوگ ساعت به صورت اتوماتیک می چرخد و زمان را مشخص می کند. موتوری که در بالای صفحه وجود دارد AM-PM یا صبحگاه و شامگاه را نمایش می دهد. به طوریکه اگر دقت نمائید اگر عقربه کوچک در سمت راست باشد صبحگاه AM می باشد و اگر در سمت چپ باشد شامگاه PM را نمایش میدهد که به طور مثال عدد ۱۶ و ۱۸ همان به ترتیب ۴ و ۶ بعد از ظهر است.

نکته: این ساعت قابلیت تنظیم خودکار در ۶ ماه اول و دوم سال را دارد. در اکثر ساعت های جیشاک پس از گذراندن ۶ ماه اول و دوم سال DST (حالتی است که در ۶ ماه اول سال باید روشن باشد چرا که زمان یکساعت به جلو رفته است) ساعت را باید به صورت دستی روشن و خاموش نمایید ولی ساعت کاسیو جیشاک GW-A1100 علاوه بر این حالت برای خیلی از پایتخت های جهان که شامل تهران  نیز است حالت اتوماتیک را نیز تعریف کرده است.

جهت فعال سازی کافی است دکمه COMP بالا سمت راست را چند ثانیه نگه دارید و موتور کوچک پایین از حالت STD ( حالت استاندارد و عادی می باشد و باید به صورت دستی DST را روشن و خاموش نمائید.) به حالت DST (در این حالت ساعت یکساعت به جلو می رود و DST روشن می شود.) و مجدد در صورت فشردن دکمه  COMP به حالت AT (حالت اتوماتیک که خود پس از گذشتن ۶ماه سال زمان را یکساعت به جلو و عقب می برد) تغییر کند.

۴.۱. دکمه MODE را دو ثانیه نگه دارید. وارد حالتهای تنظیمات می شوید. حالت اول تنظیم دستی ساعت می باشد

تبصره: به هیچ عنوان ساعت خود را به صورت دستی تنظیم ننمائید. چرا که کلیه تنظیمات ساعت به هم می خورد و ساعت شما نیاز به ریست پیدا می کند. کلیه تنظیمات زمان شهر های بر حسب UTC  می باشد و هیچ گاه نباید تغییر دستی را روی شهر مورد نظر به جز UTC انجام دهید.

با چرخش CROWN می توانید دقیقه شمار را تکان دهید.

۵.۱. دکمه MOCE را دو ثانیه نگه دارید وارد تنظیم دستی عقربه ساعت شما می گردد. مجدد با چرخش CROWN می توانید دستی تنظیم نمائید.

تبصره: به هیچ عنوان ساعت خود را به صورت دستی تنظیم ننمائید. چرا که کلیه تنظیمات ساعت به هم می خورد و ساعت شما نیاز به ریست پیدا می کند.

۶.۱. دکمه MODE را مجدد به مدت ۲ ثانیه نگه دارید. تقویم ساعت تکان می خورد. با چرخش CROWN می توانید تقویم را دستی تغییر دهید.

تبصره: تقویم کلیه ساعت های جیشاک برحسب میلادی می باشد. به هیچ عنوان بر حسب شمسی یا قمری تنظیم نکنید در غیر این صورت روزهای هفته را به اشتباه نمایش می دهد.

استفاده از امکانات ساعت (قطب نما)

این ساعت قابلیت نمایش سمت شمال را نسبت به جهتی که مدنظرتان هست را نشان می دهد.

۱.۲. در حالت TIME KEEPING (حالت اصلی) ابتدا عدد ۱۲ ساعت را به سمتی که جهت شمال را نسبت به آن می خواهید مشاهده نمایید به صورت افقی روی دست یا روی زمین نگه دارید.

۲.۲. دکمه COMP را بزنید وارد قسمت قطب نمای ساعت می شوید و عقربه ثانیه شمار ساعت ابتدا رو به سمت عدد ۱۲ می رود و پس از ۲ ثانیه عقربه حرکت می کند و سمت جهت شمال را نسبت به جهت عدد ۱۲ ساعت نشان می دهد.

در صورتیکه قطب نما از حالت کالیبره خود خارج شد، ساعت را به مدت زمان ۲۰ دقیقه در شرایط عادی (خارج از گرما و سرمای مستقیم، جریان مغناطیسی) رها کنید. سپس مجدد امتحان نمائید.

۳.۲. با زدن دکمه MODE به حالت اولیه باز می گردید.

در صورتیکه عقربه ثانیه شمار هنگام زدن دکمه MODE رو به عدد ۱۲ نایستاد، عقربه ها از حالت کالیبر خارج گشته و باید ریست شوند. جهت ریست می توانید به قسمت پایانی آموزش بخش آموزش ریست کردن GWA1100 مراجعه نمایید.

در صورتیکه جایگاه عقربه ثانیه شمار درست بود مراحل ذیل را جهت کالیبره کردن قطب نمای GWA1100FC انجام دهید:

۱. در حالت قطب نما، دسته کوک را به بیرون بکشید. در این حالت عقربه ثانیه شمار و عقربه دقیقه شمار ساعت رو به سمت عدد ۱۲ می ایستد و عقربه ساعت شمار رو به سمت عدد ۶ می ایستد.
۲. حال در حالتی که ساعت را افقی به دست کرده اید یا روی زمین قرار داده اید دکمه COMP را فشار دهید. بعد از ۷ ثانیه عقربه ثانیه شمار ساعت رو به سمت حروف Y-yes یا N-No می رود. اگر روی Y بود عملیات موفقیت آمیز بود و اگر N بود باید مجدد دکمه COMP را فشار دهید و مطمئن شوید که ساعت کاملا به صورت افقی از سطح زمین قرار دارد.
۳. حال ساعت را دقیقا ۱۸۰ درجه نسبت به مکان حال بچرخانید و مجدد دکمه COMP را فشار دهید. پس از گذشت ۷ ثانیه اگر عقربه ثانیه شمار روی Y بود عملیات موفقیت آمیز است و اگر N بود می بایست مجدد دکمه COMP را فشار دهید.
۴. در پایان دسته کوک را به حالت اولیه بازگردانید. عملیات کالیبراسیون با موفقیت تمام شد.

ساعت جهانی WORLD TIME

۱.۳. در حالت TIME KEEPING (حالت اصلی ساعت) دکمه MODE را یکبار بزنید. وارد تنظیمات ساعت جهانی می شوید. عقربه کوچک روی موتور پایین ساعت رو به WT می رود.

۲.۳. CROWN را بچرخانید و به سمت بیرون بکشید.

۳.۳. با چرخاندن CROWN شهر مورد نظر خود را که بر روی قاب ساعت نمایش داده شده است را انتخاب کنید.

۴.۳. عقربه ها به صورت خودکار تنظیم می گردند. یک بار CROWN را به سمت داخل بفشارید و صدای بوقی می دهد.

۵.۳. در پایان حتما CRWON را به سر جای اولیه خود بازگردانید چرا که اگر بیرون باشد امکان نفوذ آب در ساعت وجود دارد.

تبصره: موتوری که در بالای صفحه وجود دارد AM-PM یا صبحگاه و شامگاه را نمایش می دهد. به طوریکه اگر دقت نمائید اگر عقربه کوچک در سمت راست باشد صبحگاه AM می باشد و اگر در سمت چپ باشد شامگاه PM را نمایش میدهد که به طور مثال عدد ۱۶ و ۱۸ همان به ترتیب ۴ و ۶ بعد از ظهر است.

کرنومتر STW

۱.۴. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را دوبار می زنیم وارد قسمت کرنومتر می شوید

نکته: کرنومتر ساعت قابلیت نشان دادن صدم ثانیه، ثانیه،‌ دقیقه و ساعت است.

۲.۴. با دکمه COMP  می توانید شروع کنید و با همین دکمه کرنومتر را متوقف بسازید.

۳.۴. برای دوباره از صفر شروع کردن یا ریست کردن کافی است دکمه FLY BACK را فشار دهید.

معکوس شمار TIMER

۱.۵.در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را سه بار فشار دهید. وارد قسمت معکوس شمار می شوید. موتور کوچک پایین صفحه به حالت TR تغییر می کند.

۲.۵. با دکمه COMP می توانید شروع کنید و با همان دکمه متوقف می شوید.

۳.۵. با دکمه FLY BACK ریست می شود.

نکته: برای تغییر زمان تایمر:

۱. CROWN  را بچرخانید و یکبار به سمت بیرون بکشید.

۲. می توانید دقیقه را با چرخاندن CROWN تنظیم نمائید.

۳. سپس CROWN را به محل اولیه خود بازگردانید.

زنگ آلارم ALARM

۱.۶. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را چهار بار فشار دهید. وارد قسمت آلارم و یا زنگ ساعت می شوید. موتور کوچک پایین صفحه به حالت AL تغییر می کند.

۲.۶. به جهت عقربه ثانیه شمار دقت نمایید. روبروی این عقربه لغات ON و OFF در چپ و راست عدد ۶ نوشته شده است که اگر عقربه روه لغت ON باشد آلارم ویا زنگ ساعت روشن می باشد و اگر OFF باشد آلارم و زنگ ساعت در حالت خاموش می باشد. با دکمه ‌COMP بالا سمت راست می توانید آلارم را خاموش و روشن نمائید.

۳.۵. CROWN ساعت را آزاد و یکبار به سمت بیرون بکشید.

۴.۵. با چرخش CROWN می توانید زمان خود را تنظیم نمایید.

نکته: با چرخاندن مستمر CROWN زمان به سرعت می گذرد تا شما نیازی به چرخاندن نداشته باشید. نزدیک زمان مورد نظر که شدید CROWN را به جهت مخالفی که چرخاندید یک پله بچرخانید  و تنظیم کنید.

نکته: موتوری که در بالای صفحه وجود دارد AM-PM یا صبحگاه و شامگاه را نمایش می دهد. به طوریکه اگر دقت نمائید اگر عقربه کوچک در سمت راست باشد صبحگاه AM می باشد و اگر در سمت چپ باشد شامگاه PM را نمایش میدهد که به طور مثال عدد ۱۶ و ۱۸ همان به ترتیب ۴ و ۶ بعد از ظهر است.

۵.۵. پس از تنظیم ساعت CROWN را یکبار به سمت داخل می زنید و یک صدای بوقی می دهد. CROWN ساعت را به حالت اولیه خود برگردانید.

آموزش ریست کردن GW-A1100

این مطلب مخصوص کسانی است که ساعتشان از تنظیمات خارج گشته به طوریکه عقربه ها در جایگاه خود قرار ندارند.

۱. در حالت TIME KEEPING سر دسته CROWN ساعت را آزاد و یکبار به سمت بیرون بکشید.
۲. دکمه  FLY BACK را ۵ ثانیه نگهدارید صدای بوقی می دهد و کلیه عقربه ها می بایست رو به عدد ۱۲ بایستد. در غیر این صورت دکمه بالا سمت راست COMP را اگر ۲ ثانیه نگه دارید کلیه عقربه ها را به صورت دستی رو به عدد ۱۲ می برد.

۳. دکمه MODE را بزنید. تقویم ساعت شروع به حرکت می کند و باید رو به عدد یک باید بایستد در غیر این صورت با CROWN رو به عدد یک ببرید.

۴. CROWN را یکبار به سمت داخل فشار دهید و مجدد زمان به حالت اولیه خود باز می گردد و ساعت شما ریست گردید.

آموزش تصویری ریست کردن GW-A1100

اگر می خواهید با تاریخچه این برند آشنا شوید، از صفحه برندها در همین وبسایت دیدن فرمائید. همچنین می توانید با مجموعه های دیگر کاسیو آشنا شوید.

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت