مصاحبه اختصاصی با یکی از اساتید برتر در تعمیرات ساعت

مصاحبه کامل با جناب آقای رضا انوری از اساتید برتر تعمیر و فروش ساعت و هم چنین آکادمی ساعت ایران. بخوانید از تجارب و گذشته اش و پیش بینی ایشان از آینده صنف ساعت

مصاحبه با آقای انوری، استاد تعمیرات ساعت

این بار به دیدن آقای محمدرضا انوری، استاد تعمیرات ساعت و مدیر فروشگاه ساعت واقع در پاساژ آلومینیوم رفتیم و پای درد و دل پیشکسوت این صنف نشستیم. امیدوارم از این مصاحبه لذت ببرید.

۱. با سلام، لطفاً خود را به طور کامل معرفی نمایید:

محمدرضا انوری منفرد، متولد ۱۳۴۱، ساکن تهران، دیپلم تجربی

۲. در مورد شروع فعالیتتون توضیح دهید:

از سال ۱۳۵۱ به تعمیرات و بازسازی قطعات ساعت مشغول شدم و کارم را با ساعت های سیستم مکانیک که آن موقع رایج بود شروع کردم. اما دیری نگذشت که ساعت های ترانزیستوری وارد بازار شد و چندی بعد ساعت های سیستم دیجیتالی (سون سگمنت) بنام LED ( معروف به لامپی) ظهور پیدا کرد که به علت مصرف بالای باطری، ساعت های سیستم LCD پا به عرصه وجود گذاشت و سپس ساعت های الکترونیکی مدارهای TTL و دیجی آنا.

کلاً تعمیرات هرآنچه اسمش ساعت بود را انجام می دادم و علاوه بر آن ساخت انواع طلق و شیشه و سیم پیچی، ساخت دستگاه سیم پیچ، ترمیم قاب و بند، ابزار فروشی (لوازم یدکی ساعت)، فروش ساعت و اقدام برای برپایی کارخانه ساخت موتور ساعت دیواری را نیز در کارنامه ام دارم.

تعمیرات ساعت

۳. از اول با علاقه وارد این حرفه شدید؟

بله، از اول با علاقه وارد این حرفه شدم و همیشه دوست داشتم ساعتی را که کسی قادر به راه اندازی آن نیست را بنده راه اندازی کنم یعنی به اصطلاح امروزی ها نفر اول این حرفه باشم.

۴. چه برندها و مارک هایی را خودتان می فروشید؟

کاسیو، سیکو، سیتی زن، اورینت، کارلوپروچی، کیواندکیو، ویولت، ریتم دیواری و والتر دیواری، اباکو

۵. با چه شرکت هایی کار می کنید؟

دایازمان سنج، زمان آوران پیشرو، کارلوپروچی، پریماگروپ

۶. آیا تا به حال برند خاصی مد نظر داشتین که خودتون وارد کنید؟

همیشه دوست داشتم برندی را مدیریت کنم که دارای ارزش و بیانگر شخصیت، فرهنگ و تمدن ملت ایران عزیز باشد. البته تا قسمتی هم پیش رفتم اما … !!!

۷. انتظارتون از شرکت هایی که جنس می گیرید چی هست؟

اول عرضه کالایی که بتواند اقشار مختلف جامعه را پوشش دهد. دوم این که کالای ارائه شده با استانداردهای تعریف شده مطابقت داشته باشد. سوم این که بر برند خود مدیریت داشته باشند ( این موضوع را در مبحث برند و تعریف آن مفصلاً شرح خواهم داد)، پیروی از فن آوری های مدیریتی یک برند و توجه به بازار عرضه و تقاضا، نظارت بر برند و انتقادپذیری، بازرسی و تشکیل سمینارهای آموزشی و … همچنین شرکت ها باید توانایی برخورد با ورود اجناس کپی برند خود را داشته باشند و با ورود کالاهای هم مارک و توزیع آن غیر از خط تعریف شده مقابله کنند. شرکت ها باید پاسخگوی نیاز عاملین توزیع (نمایندگان فروش) بوده و ناظر بر عوامل توزیع کلی و جزئی فروشی باشند. تعادل بازار در حیطه قیمت فروش و برخورد با عاملین خاطی (که بحث آن طولانی است) چهارم خدمات پس از فروش، گارانتی و ضمانت نامه های معتبر و بین المللی

۸. یعنی الان غیر از اینه؟

در رابطه با بعضی از شرکت ها بله، چون تعریف و حمایت برند و مدیریت ها در جایگاه خودشان نیستند و بیشتر حمایت مسئولین و شرایط و ضوابط قانون نظام صنفی و فاصله اتاق اصناف از اتاق بازرگانی که با تغییرات در قوانین، آن هم کارشناسانه باشد وگرنه از چاله به چاه می رویم.

تعمیرات ساعت

۹. از خدمات شرکت هایی که باهاشون کار می کنید راضی هستید؟

خدمات پس از فروش یک سکوی تبلیغاتی بسیار مهمی است که برای توزیع کننده و مصرف کننده تامین خاطر و اطمینان را فراهم می کند و در حال حاضر باید دید در کجا قرار گرفته ایم؟! شرایط کارخانه های تولیدی چیست؟ آن ها چه تعهداتی داشته و شرکت های وارد کننده در چه وضعیت و شرایطی اقدام می کنند و …

چون اعتقاد دارم فروشنده و نماینده بایستی با توجه به صلاحیت فنی مربوطه خدمات رسانی کنند بنابراین (تو خود بخوان حدیث مفصل از این محمل) آیا در قوانین خدمات این مسئله تعریف شده یا نه و یا این که اصلاً جایگاهی دارد؟ ضامن اجرائی اش کیست؟ و این مسئله در چند خط و چند صفحه تمام نمی شود.

۱۰. برند مورد علاقتون چی هست؟

 آن برندی که همواره تونسته ارزش های معنوی و فرهنگی خود را در سایه ارزش حفظ کرده باشد. نامی نمی برم که تبلیغ نشود. در هر حال خوش به حال آن برندی که همراه محصولات خود، کیفیت و کمیت را در قالب پوشش عموم جامعه انجام می دهد. آیا شما سراغ دارید؟؟؟

۱۱. وضعیت بازار در حال حاضر برای شما به چه صورت است؟

 کلاً بازار ساعت برای امثال من خوب نیست، خیلی هم بد است. علت آن وجود ساعت شمارها و زمان سنج ها و نصب آن ها روی بعضی وسایل، تولید انبوه کیفیت های متفاوت، شبیه سازی ها، کثرت توزیع، فروشگاه های زنجیره ای و اینترنتی که خدا می داند در کدام قالب فعالیت می کنند یا اصلاً قالبی دارند یا نه!!! پیدایش و وجود گوشی موبایل که بعضی ها را از داشتن ساعت بی نیاز کرده و این که دیگر ساعت نیاز اصلی نیست و امکان خرید آن برای شخصی فراهم می شود که بودجه ای اضافی داشته باشد و یا این که مراسم خاصی مثل عروسی و … داشته باشد. البته جواب دادن به این سوال بیشتر نیاز به کارشناسی بازار عرضه و تقاضا، بازرگانیف سیاست گذاری، روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت صنعتی و قانون نوین را دارد.

۱۲. در این منطقه بیشتر فروش ساعت دارین یا تعمیرات؟

 هیچ کدام!!! در طبقه سوم ساختمان آلومینوم با فروش روزی یکی دوتا ساعت (با سود ۵%) و یا فروش آن به قیمت خرید و روزی یک یا چند تعمیر و با وجود کثرت واحدهای صنفی، آنقدری هست که حقوق کارگری مان را جوابگو باشد.

۱۳. شما این خدمات رو میدید؟

همیشه سعی بنده ارائه خدمات به بهترین شکل بوده و هست.

۱۴. کدام یکی از برندهای شما در این منطقه بهتر به فروش می رسد؟

 همه برندهای برند های موجودی که دارم

۱۵. آیا برندی دارید که کند تر فروش برود؟ چیست و چرا؟

 بله، در هر فروشگاه ممکن است این مسئله وجود داشته باشد که راه حل آن صبر، تحمل و چشم به راه مدیریت!!! است.

۱۶. آیا شرکت هایی که باهاتون کار می کنن قبول می کنن اون مدل رو مرجوع کنن یا معادل ان کالا به شما بدهند؟

در کل خیر

۱۷. ارتباط شما با مشتری در برخورد اول چگونه است؟

اگر مشتری گرامی برای ساعت خودش و حرفه و فن بنده ارزش قائل باشد می توانیم با هم کنار بیاییم و حرف یکدیگر را درک کنیم.

۱۸. در زمان فروش چه پیشنهاداتی برای خرید به مشتری می دهید؟

توضیحات لازم از نظر نقاط قوت و ضعف، اطلاعات فنی لازم و حقیقی، در کل بنا به درخواست و نیاز مشتری، کالا ارایه می شود.

۱۹. آیا اجازه عکسبرداری از مدل های ساعت را به مشتری می دهید؟ حالا اگر این عکس رو بگیرن مشکلی ندارید که ساعت را از جایی دیگر تهیه کنن؟ مثلاً فروشگاه های آنلاین؟

بله، روزی و سهم هرکسی را  خداوند متعال مقدر کرده است.

بالاخره بایستی یک ستادی پاسخگوی فعالیت این گونه فروشگاه ها باشد. فروش کالا زیر قیمت مصوبه ( کاری که این گونه فروشگاه ها می کنند) شاید جزء قانون نظام صنفی شده و ما نمی دونیم!!!

1

۲۰. نظرتون درباره فروشگاه های آنلاین چی هست؟ آیا این سایت ها را رقیبی برای فروشگاه ها می دانید؟

 هر واحد صنفی – بازرگانی که در حوزه عرضه و تقاضا و اقتصاد فعالیت دارد بایستی تابع قوانین باشد، حال اگر به کتاب قانون نظام صنفی و اتاق بازرگانی آشنا باشید تطبیق هریک از این فروشگاه ها و در چارچوب قرارگرفتن آن ها دارای ضوابطی است که اگر مورد تایید قوانین نباشد خب خلاف است.

۲۱. آیا درست است که این سایت ها هم مثل فروشگاه ها باید جواز کسب داشته باشن؟

اگر یک سایت به منزله واحد صنفی و یا یک تجارت خانه در قوانین نظام صنفی و یا قوانین بازرگانی آمده باشد، شاید تبصره جدیدی است وگرنه هر واحد صنفی تعریفی دارد که یک سایت به خودی خود هیچ قالبی ندارد. اما در پاسخ به سوالتان باید بگویم که بلی، قطعاً بایستی قانونمند و تحت کنترل باشندو در چارچوب قوانین بگنجد وگرنه به چرخه بازار صدمه شدید وارد می کند.

۲۲. ویژگی های یک فروشنده خوب چی هست؟ مشتری مدار از نظر شما به چه شخصی گفته می شود؟

 هر فروشنده و یا تعمیرکار و در کل هر فردی که نیاز به مشتری دارد با توکل به خدا بایستی در درجه اول اطلاعات فنی در حد محیط و کالای موجود خود کمی فراتر داشته باشد، برای این حرفه ساخته شده باشد، از صداقت و اطلاعات عمومی مناسبی برخوردار باشد، فن بیان داشته باشد، لباس رسمی و یا لباس های زیبنده و با وقار بپوشد، آراسته و مرتب بوده و بر آنچه عرضه می کند کاملاً اطلاعات قوی داشته باشد، سعی در بدگویی بر همکاران نداشته باشد، از نقل قول ها بپرهیزد، چنانچه همکار دیگری اطلاعات فنی غیر واقعی (سهواً) به مشتری داده در صورت نیاز آن را اصلاح نماید و حقیقت را برای مشتری روشن نماید، یک فروشنده ای که در هر واحد صنفی مشغول به کار است بایستی از آموزش های علم روز تجارت بهره مند باشد که در قسمت آموزش کلی تر به این مورد می پردازیم.

۲۳. پیشنهادی برای این موضوع داری؟

 بله، نخست باید مربیان را به امر فراگیری اطلاعات جدید و روز آموزش داده و روش های نوین آموزشی و تدریس را در سرفصل اصلی کار قرار دهیم. مراکز آموزشی ما باید از وسایل روز غنی شوند و در نهایت نقطه امید ما، ساخت و تولید در این کلاس ها باشد. اگر اجازه بدهید در مصاحبه بعدی چند موردی که اصل و اساس و هدف هستند (از جمله امر آموزش و مراکز آموزشی با حضور صاحب نظران) به آن بپردازیم.

۲۴. صنف ساعت را در آینده به چه صورتی می بینید؟

صنف ساعت شامل بخش بازرگانی، واردات، تولید و توزیع، خدمات رسانی (تعمیرات) است که اگر برای هریک از این اشخاص تضمین و تامین خاطری وجود نداشته باشد ناچاراً  دچار خلأ شدیدتری خواهد شد که همگان متضرر خواهند شد.

۲۵. مشکلاتی که از نظر شما در این صنف وجود دارد چی هست؟

صنف ساعت تشکیل شده از قسمت بازرگانی و تجارت است که همانا واردات در بخش خود ساعت و بخش لوازم یدکی و جانبی ساعت است که به دنبال آن پیروی از قوانین بازار عرضه و تقاضا را بیان می کند. قسمت دیگر صنف مربوط به تولید است که گاهاً در تولید ساعت های دیواری ( البته غیر از نیروی محرکه یا موتور) تاکنون اقداماتی انجام شده که با وجود واردات ساعت های دیواری، تولیدکنندگان چندان موفق نبودند. قسمت دیگر خدمات یعنی تعمیرکاران هستند که با توجه به میزان تجربه در ردیف های ممتاز، درجه یک، درجه دو و درجه سه مشغول به فعالیت هستند.

با توجه به شرایط فعلی، مشکلات در قسمت بازرگانی به خاطر فاصله ای است که بین اتاق اصناف ( که نماینده مجمع اتحادیه هاست) ، وزارت بازرگانی، گمرک و اداره استاندارد است.

صاحبان برند و مارک ها قطعاً دل نگران این هستند که مثلاً هر برندی که با چه خون دل ها در بین مردم جا باز می کند هیچ تضمینی نیست که فردای آن روز کپی آن با قیمت های پایین به بازار عرضه نگردد و زحمات چندین ساله یک صاحب برند به فنا نرود. البته در بحث برند و واردات، نحوه ورود کالا، شناسنامه و ماهیت آن نیاز به بحث کارشناسی علمی دارد که ان شاالله چنانچه مسئولین در قوانین صنفی بازرگانی و تجارت تجدید نظر کرده و در تایید و تصویب آن همت گمارند، شرایط بهتر می شود.

۲۶. شما به عنوان یک فروشنده با تجربه فکر می کنید برای بهتر شدن صنف خودتان باید چه اقداماتی صورت گیرد؟

عمده فعالیت بنده در تعمیر و بازسازی ساعت و فروش لوازم یدکی آن بوده و مدت ۲۰ سال است که فروشندگی را تجربه می کنم اما شرایط کاری بنده در رابطه با فروشندگی طوری بوده که بسیار تجربه و علم کسب کرده ام.  دز این رابطه، تا هیچ حمایت و تضمین خاطری وجود نداشته باشد اقدامی صورت نخواهد گرفت. در کل بایستی مدیریت در سایه قوانین اصلاح شده عمل کند. در غیر اینصورت هرآنچه بگوییم فقط حرف است و حرف.

4

۲۷. هدفتون در آینده در این صنف چی هست؟

با توکل به خداوند متعال بتوانم مشوقی باشم تا همین عزیزانی که در کلاس های آموزشی ام شرکت می کنند را به وادی تولید و ساخت نیروی محرکه ساعت سوق دهم و ایشان را از یک تعمیرکار به یک تولیدکننده برسانم.

۲۸. آیا علاقه دارید در کارهای تیمی شرکت کنید؟ مثلا عضویت در اتحادیه

بنده با افتخار می گویم که عضو اتحادیه سربلند صنف ساعت تهران هستم و تقریباً طی تمامی دوره ها عضو کمیسیون ورزش، کمیسیون فنی، کمیسیون اموزش  و مدرس آموزشی نیز بوده ام.در اولین دوره اتحادیه پس از جدا شدن از اتحادیه طلا ( ریاست وقت اتحادیه ساعت در آن زمان آقای مرتضی کریمی پور بودند) حدوداً ۵۰ نفر عضو داشتیم، با نوآوری سیستم های الکترونیک ( که در آن زمان تعمیرکاران احساس کمبود شدید از علم آن می کردند) توانستیم تحول چشمگیری را ایجاد کنیم. در دوره بعد ( دوره ریاست آقای جلالیان) نیز عضو کمیسیون فنی، آموزشی و ورزشی بودم که باز هم امر آموزش در این دوره چشمگیر بود. دوره آقای حسنیان تا مقطعی و دوره اولی ریاست فعلی اتحادیه ( آقای احمدی) و ابتدای دوره دوم تا چاپ شماره ششم مجله عصر زمان که … !!! اما در حال حاضر با آموزشگاه آکادمی ساعت از طرف موسسه علم و پژوهش پردیس به عنوان مدرس مشغول به همکاری هستم.

بنابراین یکی از طرفداران اتحادیه ای هستم که در آن طبق ضوابط و قوانین عمل می شود و این مجموعه حافظ و ضامن منافع تاجران، تولیدکنندگان، فروشندگان و تعمیرکاران می باشد.

۲۹. در گروه های تلگرامی عضو هستید؟

 خیر، اغلب وقتم صرف مطالعه کتاب های فنی و روش های تدریس نوین، تعمیرات کارهای حرفه ای مکانیک و الکترونیک می شود و فرصتی برای این کار ندارم.

۳۰. دوست دارید فرزندتون شغل شما را ادامه دهد؟ 

دوست دارم فرزندم شغل بنده را در بخش ساخت و تولید نیروی محرکه ساعت و نوآوری ادامه دهد.

۳۱. برای کسی که تازه وارد این صنف شده یا تصمیم داره وارد شه چه پیشنهادی دارید؟

 با وجود وضعیت فعلی کسی که قصد ورود به این عرصه را دارد بایستی سخت کوش باشد، به جوانب و اوضاع آن بیشتر فکر کند و ببیند که دنبال چیست و آیا هدف آن را تأمین می کند؟!

۳۲. مدت سابقه شما در کمیسیون های فنی و آموزشی چقدر است؟ آیا مدارک لازم جهت تدریس دارید؟

همانطور که قبلاً توضیح دادم کلاً از بدو جداسازی اتحادیه ساعت از طلا، به غیر از یک مقطع خاص ( دوره آقای حسنیان )، بقیه دوره ها عضو کمیسیون فنی و آموزش و ورزش اتحادیه بودم که در تمامی آن ها فعالیت مداوم داشتم و به عنوان کارشناس از طرف اتحادیه به اداره استاندارد تهران معرفی شدم. اما در رابطه با کمیسیون ورزش که فقط در دوره آقای کریمی پور استارت آن خورده و در دوره آقای جلالیان بیشتر از طرف ایشان استقبال شده و تداوم داشت، کمیسیون ورزشی که بنده به عنوان سرپرست تیم باشگاهی صنعت ساعت بودم بسیار جالب درخشید و بعضی از برندها را با چاپ روی لباس های ورزشی تبلیغ می کردیم و واقعاً در میادین ورزشی با کمک بازیکنان شاخص خوش درخشیدیم. البته در این دوران با مشکلات و رقبای صنفی مواجه بودم که نمونه آن بدترین شرایط کاری و صحنه های بد و دست و پاگیری بود که از طرف بعضی همکاران برایم مهیا کردن بطوریکه موقعیت عصبی و استرس و رفتارهای غیر ورزشی را بعضی از همکاران برایم رقم زدند. مثلاً فقط ۲ ماه به شروع بازی های رسمی باشگاه های تهران مانده بود که همکاران بنده بهترین بازیکنان تیم ما را بردند و من با ۲ بازیکن به نام های یاشار امیر جلالی  و کامران نریمانی ماندیم که خود این ۲ نفر از بنیان گذاران تیم و مربیان کمکی ما بودند و جای آن دارد که از ایشان و بقیه اعضای تیم ورزشی که در موقع خاص نام آن ها را با عالی ترین تقدیر و تشکر خواهم برد، تقدیر و تشکر نمایم. در وادی ورزش اتحادیه واقعاً این افراد حفظ آبروی صنف را کرده و از پروانه تیم حفظ و حمایت کردند که قصه آن زیاد است و … با هزینه و کمک های مردمی بازیکن ها را در قالب تیم درآوردیم و چه کردند … اما نتیجه چه شد؟؟؟!!!

در مورد مدرک، قطعاً سوابق و مدارکی هست که اگر لازم می دانید ارائه دهم. شما بهتر می دانید بدون سمت و صلاحیت قانونی شخص نمی تواند عضو رسمی کمیسیون باشد آن هم به مدت طولانی

محمدرضا انوری

۳۳. نحوه تدریس، آموزش و اخذ آزمون شما چگونه بوده و تا به حال چند نفر موفق بوده اند؟

نحوه آموزش در مراحل ابتدایی، متوسطه و حرفه ای در اصل بر مبنای شفاهی، کتبی و عملی بنا شده است که موضوع مطالب آن ها بر اساس نوع و مقطع آموزشی، سبک وسنگین دارد. یعنی مطالب و الفبای یک تعمیرکار ساعت در درجه پایین تا ممتازی خیلی تفاوت دارد، اما هر مقطعی که باشد بایستی طبق استاندارد فعلی داخلی، آموزش شفاهی، کتبی و عملی را بگذراند چرا که این ۳ مورد در امر آموزش جدایی ناپذیرند.

در آزمون ها بنا به درخواست و نوع فعالیت، آزمون شفاهی ۳۰ نمره، آزمون کتبی ۲۰ نمره و آزمون عملی ۵۰ نمره بوده که مجموعاً ۱۰۰ نمره می باشد و پس از تقسیم عدد ۱۰۰ بر ۵، میزان نمره قبولی یا مردودی از نمره ۱۰ مشخص می گردد. چنانچه فرد در آزمون ها مردود شود از او دعوت می گردد که در صورت تمایل در کلاس های آموزشی اتحادیه شرکت نماید.

در امر آموزش، اطلاعات فنی یک استادکار چنانچه سطح معلومات آن به یک قسمت خاص باشد یا عام، طرز بیان، تجربه، فهم بیان، درک ارائه مطالب و روانشناسی آموزش از اهم مسائلی است که بنده با مطالعات در رابطه با امر آموزش و روش های تدریس بسیار وقت گذاشتم و تمامی مطالب آموزشی را که همکاران به شکل تجربی انجام می دهند را با تحقیق و پیگیری به زبان علمی ( از مسائل فیزیک پایه تا علوم عالی) به صورت جزوه برای کارآموزان درآورده تدریس میکنم. باور بفرمائید به حق که نوآوری خاصی در این عرصه بوده است. در مسائل آموزشی حرف و سخن بسیار است که شرح وظایف یک استادکار را رقم می زند که ان شاالله در بحث خاص آن به ادامه نظر و اهداف و کارایی های آن می پردازیم.

خب خودتان حدس بزنید چون از بدو جداسازی اتحادیه ساعت از طلا و حتی قبل آن به آموزش مشغول بودم و بعد از آن آقای مسعود پرنیان، مهندس حکیمی، آقای مهدی خانی و دیگر اساتید که عمر تدریس آن ها کوتاه بود، رضا انوری هنوز به تدریس اشتغال دارد که تمامی کارآموزان که از این کلاس ها فارغ شده اندشروع کننده های خوبی بوده اند چراکه نمی توان تجربه را ۱ ساله یا ۲ ساله  منتقل کرد ولی چون امر آموزش مبنی بر اصول قوانین بوده، بنابراین تمامی موارد از طریق فراگیری و اصول قوانین تدریس می شده و تنوع در شکل مدل ها باعث نشده که هیچ وقت به شیوه ای خارج از قوانین عمل شود.

با توجه به فن آوری های جدید و دسترسی آسان به اطلاعات فنی، شرایط صنایع دگرگون شده که صنعت ساعت هم از آن جدا نیست و کالای عرضه شده در حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد دارای نیروی محرکه و سیستم مکانیک است و ۷۵ الی ۸۰ درصد از نیروی محرکه و سیستم الکترونیک برخوردار است که شاید اینجا اینطور تصور گردد که بایستی علم الکترونیک در امر آموزش از اولویت برخوردار باشد اما دقت کنیم که علم مکاتیک پایه و اساس فیزیک پایه است و چنانچه استادی بخواهد از گام های بالا به زیربنا برسد مشروط بر آن که حین آموزش الکترونیک، علم مکانیک را هم آموزش دهد قطعاً بدانید که ماهر و کاردان است و بعد از مدتی هر کارآموز دچار تحول عظیمی خواهد شد که در وقت نیز صرفه جویی می شود.

نظرات

  • مسعود سلیمی گفت:

    سلام.شرایط ثبت نام در کلاس های آموزشی تعمیر ساعت چگونه میباشد

  • حسن خسروی راد گفت:

    با سلام.
    یک ساعت اتوماتیک الکساندر چیتی دارم اصلی.ادرس تعمیرگاه و شماره تلفن خودتون رو لطف کنید بفرستید.تا خدمت برسم .سپاسگذارم

    • با سلام
      جهت ارتباط با جناب انوری می توانید به آدرس ذیل مراجعه نمایید:
      خیابان جمهوری، ساختمان آلومینیوم، طبقه سوم واحد ۳۳۱ جناب رضا انوری

      همچنین پیشنهاد می شود به آدرس ذیل نیز مراجعه نمایید: چند ماهی است که یک سری از تعمیرکاران خبره گرد هم آمده اند و مرکز خدمات تخصصی ساعت راه انداخته اند با نام زمان و زیور:
      خیابان نیاوران، سه راه یاسر، نبش کوچه زیبا، ساختمان آرش، طبقه چهارم، واحد ۴۰۳

      • محب گفت:

        سلام بر شما.
        لطف می‌کنید شماره تماس فروشگاه آقای انوری رو بنویسید؟

        • با سلام
          جناب استاد انوری اخیرا با شرکت خدمات طلایی زمان و زیور همکاری می کند و می توانید از طرق زیر با ایشان در ارتباط باشید:
          ۱. شماره تماس فروشگاه: ۶۶۷۰۸۲۱۳
          ۲. شماره تماس مجموعه خدمات شرکت زمان و زیور: ۲۲۸۳۹۷۱۸

  • عباس. گفت:

    سلام
    یه ساعت ساز تو زرین شهر اصفهان هست تو خونه کار میکنه یه وسایلی داره که هر ساعت مچی را میتونه باز سازی کنه نامبر وان هستش تمام تعمیر کارها باید تشریف بیارند پیش
    اون دوره ببینند.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت