تاریخچه SEIKO | سیکو

SEIKO

سیکو یک شرکت ژاپنی است که در زمینه ساخت و فروش ساعت و وسایل الکتریکی فعالیت دارد و در زبان ژاپنی به معنی “نفیس” یا “موفقیت” است. SEIKO در سال ۱۸۸۱ توسط Kintarō Hattori، هم زمان که مدیر فروشگاه ساعت و جواهرات معروف به “K. Hattori” بود، در توکیو ژاپن تاسیس شد. یازده سال بعد در سال ۱۸۹۲ او با نام Seikosha (به معنی خانه نفیس) شروع به تولید ساعت کرد و اولین ساعت تحت نام تجاری سیکو در سال ۱۹۲۴ تولید شد.در سال ۱۹۶۹ سیکو، Astron، اولین ساعت کوارتز در جهان را معرفی کرد که هم رده یک خودرو متوسط سواری قیمت داشت. بعدا SEIKO از اولین کوارتز کرنوگراف نیز رونمایی کرد. در ادامه فعالیت های شرکت، سیکو و اورینت در سال ۱۹۸۵ با همکاری یکدیگر کارخانه مشترک تولید ساعت را راه اندازی کردند. بعد از بازسازی و ایجاد شرکت های تابعه (مانند : Seiko Watch Corporation و Seiko Clock Inc)، در سال ۲۰۰۱ به Holding Company و در اول جولای سال ۲۰۰۷ به Seiko Holdings Corporation تغییر نام داد.

 

Kintarō Hattori

Kintarō Hattori

 

شاید بتوان گفت اغلب برند سیکو را به خاطر ساعت هایش میشناسند که همگی در یک زمان و تمامی اجزاء ساخت خود SEIKO هستند. این نه تنها شامل اقلام عمده همچون موتور، باتری، سنسور، و ال سی دی میشود بلکه شامل اقلام جزئی چون روغن روان کننده مورد استفاده در ساعت نیز میشود. در حال حاضر از جمله اجزاء ساعت های SEIKO در Shizukuishi, Iwate از شهر های ژاپن و در شرکت های تابعه در چین، مالزی و سنگاپور ساخته میشوند. اولین مجله تخصصی ساعت با بررسی های انجام شده بیان میدارد که سیکو تمامی مراحل ساخت ساعت های لاکژری خود را هنوز منحصرا خودش در ژاپن انجام میدهد.

 

in-house production

کارگاه سیکو

 

سیکو هر دو نوع ساعت های مکانیکی و کوارتز را در قیمت های مختلف میسازد که میتوان در رده بندی ساده از حداقل ۴۵ دلار (که تحت نام تجاری Alba عرضه شده) تا ۵۵۴ هزار دلار نام برد.

از جمله دست آورد های SEIKO در عرصه ورزش میتوان به وقت نگهدار رسمی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۷ رم، ۱۹۹۱ توکیو، ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ اشتوتگارت، ۱۹۹۵ گوتنبرگ (سوئد)، ۱۹۹۹ سویا، ۲۰۰۱ ادمونتون (کانادا)، ۲۰۰۳ پاریس، ۲۰۰۵ هلسینکی و ۲۰۰۷ در اوزاکا و همچنین وقت نگهدار رسمی بازی های المپیک ۱۹۶۴ توکیو و ۱۹۹۲ بارسلونا اشاره کرد.

در سال ۲۰۰۴ سیکو جایزه “IEEE Milestone Award” را بخاطر توسعه اولین ساعت مچی کوارتز جهان با نام Seiko Quartz Astron را دریافت کرد. این ساعت مچی، همان طور که اشاره شده، در کریسمس سال ۱۹۶۹ معرفی شده و در آن زمان جزء گران قیمت ترین ساعت ها بود که تنها ۱۰۰ عدد از آن تولید شده بود.

امروزه شرکت ساعت سیکو متعلق به شرکت سیکو به عنوان یک شرکت تابعه از از غول الکترونیک Seiko Epson است. علاوه بر برند سیکو برند های Pulsar و Lorus (برندهای ارزان و شیک ساعت کوارتز)، همچنین برند Grand Seiko (برند با کیفیت و از نوع ساعت مکانیکی) متعلق به شرکت ساعت سیکو هستند.

 

timekeeper SEIKO

بیشتر بخوانید :

مجموعه های سیکو SEIKO

ساعت سیکو : Aston Gps Solar

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت