تاریخچه

Casio

شرکت کامپیوتری CASIO یک شرکت چند ملیتی تولید قطعات الکترونیکی است که در سال ۱۹۴۶ توسط Kashio Tadao تاسیس شد و مقر آن در شیبویا توکیو، ژاپن است. کاشیو تادائو در Nankoku City امروزی ژاپن در سال ۱۹۱۷ متولد شد. در سال ۱۹۲۳ زمین لرزه ای به بزرگی ۷٫۹ ریشتر موسوم به کانتو رخ داد و تمامی خانواده کاشیو به دنبال دعوت عموی خانواده که در توکیو کار میکرد به آنجا رفتند. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان کاشیو به عنوان شاگرد در یک کارخانه تراش کاری شروع به کار کرد. رئیس کارخانه با مشاهده مهارت کاشیو او را تشویق به ادامه تحصیل در دانشگاه Waseda امروزی، هم زمان با ادامه فعالیتش در کارخانه کرد. با پشتکاری که او داشت توانست در انواع شغل ها مهارت و تجربه پیدا کند و برای خود شهرت پیدا کند؛ به مرور سفارش کار هم در همین رابطه دریافت میکرد تا اینکه در سال ۱۹۴۶ کاشیو که اکنون مهندس شده بود کسب و کار خود با نام Kashio Seisakujo در میتاکای ژاپن را به راه انداخت.

 

Kashio Tadao

کاشیو در کارخانه تراش کاری

Tadao-Kashio-250x250

Kashio Tadao

 

اولین محصول عمده کاشیو Yubiwa Pipe یا حلقه نگهداشتن سیگار بود که در عکس زیر نمونه آن را می بینید. علت اینکه این محصول با ارزش به نظر می آمد این بود که بعد از جنگ جهانی دوم، ژاپن کشور فقیری شد و هر چیز از جمله سیگار ارزش پیدا کرده بود و متعاقبا این اختراع هم به چشم می آمد.

 

yubiwa pipe casio

Yubiwa Pipe

 

بعد از به نمایش در آمدن ماشین حساب الکترونیکی در اولین نمایشگاه بیزینس در توکیو در سال ۱۹۴۹، کاشیو و برادران کوچکترش، توشیو، کازو و یوکیو تمامی سود حاصل از نگهدارنده سیگار را صرف توسعه ماشین حساب کردند. با تلاش و سرمایه گذاری در طول سالها و به کمک توشیو در سال ۱۹۵۴ اولین ماشین حساب الکترو مکانیکی عرضه شد که حاوی فناوری و توسعه قابل توجهی بود و در سال ۱۹۵۷ هم اولین ماشین حساب تمام الکترونیکی جهان ساخته شد؛ در همان سال شرکت کامپیوتری کاسیو تاسیس شد. در طول سالها تولیدات این شرکت بزرگ به ساعت، ماشین حساب، تلفن همراه، دوربین و آلات موسیقی نیز ختم میشد. در دهه ۱۹۸۰ بود که CASIO برای ساخت ساعت های مچی اش نیز شناخته شد و به یکی از اولین تولید کنندگان ساعت های کوارتز، دیجیتال و آنالوگ تبدیل شد. کاسیو یکی از اولین تولید کنندگان ساعت مچی است که میتواند زمان بساری از مناطق مختلف جهان، درجه حرارت، فشار اتمسفر، ارتفاع و حتی سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS را نشان دهد.

 

Casio F-91W

Casio F-91W

 

از جمله موفقیت های کاسیو :

۱۹۷۸ – انتشار اولین ساعت کاسیو با LCD

۱۹۸۲ – انتشار ساعت ترکیبی آنالوگ و دیجیتال

۱۹۸۳ – انتشار مجموعه G-SHOCK ساعت مقاوم در برابر شک

۱۹۸۴ – انتشار بانک اطلاعات ساعت مچی

۱۹۸۵ – انتشار ساعت فوق العاده نازک دیجیتالی FS-10

۱۹۸۹ – انتشار ساعت دیجیتالی BM-100WJ با سنسور پیش بینی آب و هوا

۱۹۹۳ – ساعت مچی CPW-100 با قطب نمای دیجیتال

۱۹۹۴ – انتشار Baby-G از مجموعه G-SHOCK برای بانوان

۱۹۹۵ – انتشار اولین ساعت کنترل رادیویی

۱۹۹۹ – اولین ساعت جهت یاب ماهواره ای (GPS)

۲۰۰۰ – اولین دوربین دیجیتال ساعت مچی

۲۰۰۱ – اولین ساعت کنترل رادیویی با قدرت سلول خورشیدی

۲۰۰۱/۲۰۰۲ – کاسیو طیف گسترده ای از انواع ساعت کوهنوردی و ورزشی برای غلبه بر چالش های ورزشی را انتشار داد.

۲۰۰۲ – انتشار نهایی G-Shock با نام “The G”

و …

 

بیشتر بخوانید :

مجموعه های کاسیو

 

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت