گفتگو با یکی از جوانان موفق صنف ساعت، آقای البرز حاجی تهرانی

گفتگو با یکی از جوانان موفق صنف ساعت،آقای البرز حاجی تهرانی، مدیر گالری ساعت تهرانی در استان البرز، شهر کرج، خیابان شهید بهشتی، روبروی اداره کل مخابرات.

آقای البرز حاجی تهرانی، مدیر گالری ساعت تهرانی

البرز حاجی تهرانی

۱-با عرض سلام، لطفاً خودتون رو به طور کامل معرفی کنید

با سلام خدمت دوستان و همکاران عزیزو با احترام فراوان  به پیشکسوتان صنعت ساعت

من البرزحاجی تهرانی هستم متولدتهران سال ۱۳۶۱ .الان درکرج زندگی می کنم به دلیل موقعیت کاریم. کارشناسی مدیرت بازرگانی دارم.

البرز حاجی تهرانی

۲- شروع فعالیتتون از چه سالی بوده و بفرمائید چطور وارد این حرفه شدید؟

شروع فعالیت کاری پدرم در زمینه ساعت ازسال ۱۳۷۷ می باشد و برای اولین بار درشهر کرج با اخذ نمایندگی از شرکت کیش بهین ساعت های سوییس رو پدرم درفروشگاهش به نمایش گذاشت.

من ازنوجوانی علاقه زیادی به صنعت ساعت پیدا کردم انگیره ای شد که به دنبال حرفه پدرم برم.

در همان زمان من محصل بودم  در فروشگاه پدرم مشغول کار شدم و این کار نیاز به دانش و اطلاعات فنی داشت البته پدرم این اطلاعات رو داشت و به من گفت یکی در خانواده ما باید راه منو ادامه بده و من قبول کردم .

بعدازچندروز پدرم منو به محل کار دوستش آقای رمضان نیری فرستاد که کارتعمیرات ساعت انجام میداد و یک استاد کار خوب و مهربان ومن رو تشویق به انجام این حرفه نمود و شروع به یاد دادن ساعت های ژاپنی کرد وبه من می گفت موتور ساعت مثل موش ازمایشگاهی هست باید بازکنی و ببندی و عیبش رو پیدا کنی باید خودم تلاش می کردم تا کاررو یاد بگیرم، این رو هم بگم اولش یکم سخت بود.خوشبختانه در ادامه کارم با یکی از استادکاران صنعت ساعت اقای طهماسبی اشنا شدم و اطلاعات و اموزش او باعث پیشرفت من در تعمیرات شد. بعد درادامه کارتعمیرات با دوستان عزیزی اشنا شدم، اقایان علیرضا علائی درزمینه موتورهای اکودرایو و فرزادعلیزاده درزمینه موتورهای سویسی که راهنمایی های خوبی رو در اختیارمن قراردادن. همچنان برای بدست آوردن اموزش های بیشتر تلاش می نمایم، انشالا بتوانم حرفی برای گفتن درصنعت ساعت داشته باشم.

با استاد عزیزم، آقای نیری

با استاد عزیزم، آقای نیری

البرز حاجی تهرانی

با استاد عزیزم، آقای علیزاده

۳. چه برندهایی در فروشگاه خود دارید؟

برندهای رادو-تیسوت-سرتینا-پیربالمن-کالوین کلین -سواچ-سیتی زن اکودرایو- سیکو-کاسیو

۴. آیا تا به حال برند خاصی مد نظر داشتین که خودتون وارد کنید؟ در این مورد بیشتر توضیح دهید.

بله.درزمینه واردات علاقه بسیارزیادی دارم به دلیل مرتبت بودن با رشته تحصیلیم ودر اینده برندهای مختلفی رو وارد خواهم کرد هم درزمینه ساعت -بندساعت-ابزار تعمیرات ساعت- لوازم یدکی

من ازسال ۱۳۹۰ با اخذ نمایندگی انحصاری بند پیرومگلی اسپانیا که یکی از تولید کننده های انواع بند ساعت با کیفیت بالامی باشد، خدمت کوچکی رودر صنف ساعت عهده دارمی باشم.و خوشبختانه مورد استقبال همکاران محترم قرار گرفته است، دراین راه موفقیت های بسیاری روهم کسب کردم .

۵. انتظارتون از شرکت هایی که جنس می گیرید چی هست؟ از خدماتشون راضی هستید؟ کدوم یکی خدمات بهتری ارئه می دهد؟

انتظاری که من ازشرکت های وارد کنده دارم این هست که خدمات بهتری  درزمینه فروش و تعمیرات با برگزاری سمینارو برگزاری کلاس های آموزشی برای نماینده ها انجام بدن.

خدمات بعدازفروش یکی از مهمترین مسایلی هست که درفروش ساعت برای مشتری دارای اهمیت هست .

شرکت کیش بهین و زمان آوران پیشرو خدمات خوبی رو برای مشتری مداری انجام میدن.

همکاری ما بیشتر با شرکت کیش بهین، زمان اوران پیشرو، دایا زمان سنج و… می باشد.

۶. برند مورد علاقتون چی هست؟ خودتون چه برندی دست می کنید؟

به شخصه اکثربرندهای ساعت های اوجبنال سوئیس و ژاپن رو دوست دارم و بستگی به انتخاب و نوع سلیقه داره.

الان درحال حاضر ساعت سرتینا دستم هست که یک مدل اسپرت هست ومن اکثر ساعت هایی که استفاده میکنم ازنظر مدل و ظاهر برام با اهمیت هست.

علاقه من به ساعت انقد زیاد هست که یک کلیکسون ازساعت های مچی-دیواری-رومیزی و جیبی مدل های قدیم و جدید از برندهای سوییس وژاپن جمع آوری کردم .و این کار رو ازهمان زمانی که تعمیرات رو شروع کردم انجام دادم. هیچ برنامه ایی نیز برای فروش این کلکسیون ندارم چون هرکدام از این ها برای من خاطراتی رو زنده میکنه و بهشون نگاه میکنم و یادگذشته می افتم که اینارو با چه علاقه ایی به مدت ۱۰سال جمع آوری کردم .

۷. وضعیت بازار رو چطور می بینید؟

درمورد وضعیت بازارکاری که ما داریم هیچ نظر خاصی ندارم چون برای همه واضح و مشخص هست که در رکود بسر میبره البته همه مشاغل و باید فقط صبر کنیم تا مشکل حل بشه.

۸. آیا اجازه عکسبرداری از مدل های ساعت را به مشتری می دهید؟

درمورد عکس گرفتن ازساعت هایی که مادرفروشگاه داریم این امکان رو به مشتری می دهیم که آزادانه انتخاب کنه و اگردوست داشت ازمدلی که انتخاب کرده عکس بگیره و بررسی کنه و بعد برای خرید به فروشگاه ما مراجعه کنه و اگه نظر و راهنمایی خواست رو براش انجام میدیم .

۹. برای کسی که تازه وارد این صنف شده یا تصمیم داره وارد شه چه پیشنهادی دارید؟

کسانی که به تازگی می خواهند وارد این حرفه بشن اول خوب بررسی کنن و بعد وارد بشن چون اگر بخوان بدنبال فروش ساعت مارک باشن مهم ترازهمه سرمایه می خواد بعد دانش و اطلاعات فنی تا بتونن برندهای خوبی رو انتخاب کرده و برای فروش به فروشگاه که خدمات خوبی رو به نماینده بده تا بامشتری به مشکل نخورن.

۱۰. در این منطقه بیشتر فروش ساعت دارین یا تعمیرات؟

در منطقه ای که ماهستیم بیشترفروش هست.

۱۱. مشتری مدار از نظر شما به چه شخصی گفته می شود؟

فروشنده خوب فروشنده ایی هست که مشتری مدار باشه بتونه ارتباط خوب بامشتری برقرارکنه و اگر مشتری سوالی درمورد ساعت ازفروشنده کرد بتونه درست جواب بده و راهنمایی کنه لباس مرتب بپوشه و ظاهری خوب داشته باشه و ازجملات مناسب استفاده کنه.

۱۲. دوست دارید فرزندتون شغل شما را ادامه دهد؟

البته در حال حاضر مجرد هستم .درمورد این که فرزندم دنبال این حرفه باشه باید علاقه داشته باشه و به قول پدرم از قدیم می گفت چند تا شغل هست از نسلی به نسل دیگه می رود و یکیش ساعت هست.

۱۳. نظرتون رو درباره فروشگاه های اینترنتی و آنلاین بفرمائید.

این سایت ها هم هستن و دارن فعالیت می کنن ومشکلاتی که در خرید ازسایت های اینترنتی هست خدمات بعد ازفروش هست و در مورد ساعت هایی که کارایی زیاد دارد اطلاعات فنی وکافی ندارن.

۱۴. به عنوان سخن آخر، اگر صحبت خاصی دارد بفرمایید.

سخن اخرم این هست که از پدر و مادرم تشکر می کنم که منو تشویق کردن برای رفتن به این حرفه . همینطور از اساتید عزیزم : اقای رمضان نیری ۲- اقای طهماسبی۳- اقای علیرضا علائی ۴- اقای فرزاد علیزاده تشکر می کنم. از اقای کسری اسدی عزیز و گروه خوبشون که این مجله تخصصی رو درست کردن و این زمان و وقت رو در اختیار بنده قراردادن تشکرکنم.

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت