مون بلان کرنوگراف دار در طراحی جدید کلکسیونش

برند مون بلان در کلکسیون مون بلان کرنوگراف دار در نمایشگاه SIHH امسال دو مدل جدیدتری از سازنده و موسس این برند با تغییراتی نوین تر وارد بازار کرد.

در نمایشگاه SIHH 2015 مون بلان کلکسیون Heritage Chronométrie را به بازار عرضه کرد. طراحی این ساعت ها به عصر ۱۹۴۸ باز می گردد. در آن دوره خانم Minerva مؤسس مون بلان آنها را طراحی می کرد. امسال این برند دو ساعت به این کلکسیون افزود. در این ساعت ها پیچیدگی های خاصی را برند مون بلان قبیل نشانگر تاریخ غیر معمول و کورنوگراف و تقویم سالانه دارند.

image1-23 image3-29

این دو ساعت جدید یعنی Montblanc Heritage Chronométrie Date by Hand و Montblanc Heritage Chronograph Quantième Annuel به مدل مادر این کلکسیون اضافه شدند. تمام آنها طراحی های Pythagore (فیثاغورث) را در بر گرفته اند مانند اعداد عربی زیبا، نشانگر های ساده، عقربه هایی مانند شمشیر، قاب های باریک، بزل صاف و سر بند خمیده.
image2-26ساعت Montblanc Heritage Chronométrie Date by Hand طرح خود را از ساعت های سال ۱۹۵۰ الهام گرفته است اما کورنوگراف ندارد. عملکردی که این ساعت دارد، تقویم پیچیده آن است. موتور آن کالیبر اتوماتیک MB 24.23 بوده که دارای ۳۱ جواهر است. قادر به ذخیره انرژی تا ۳۸ ساعت می باشد. موتور آن را می توانید از پشت قاب آن و از ورای کریستال یاقوت کبود ببینید.

نشانگر تاریخ در پنجره بزرگی در کنار عدد ۳ قرار دارد. عقربه استیل آبی رنگی تاریخ روز را نشان می دهد. پنجره تاریخ با پنجره ثانیه شمار در کنار عدد ۹ متعادل شده است. عقربه ثانیه شمار نیز استیل آبی رنگ است. عدد ۶۰ در این پنجره قرمز رنگ می باشد.
قاب ۴۰ میلیمتری و استیل ساعت به شدت جلا داده شده است و ضخامت آن فقط ۹٫۸۵ میلیمتر است. سر بند های آن خمیده شده اند و از داخل مانند ساتن جلا داده شده اند. صفحه آن سفید نقره ای است و عقربه ها و نشانگرهای آن رز گلد می باشند. برند مون بلان را نیز می توانید بر روی دسته کوک مشاهده نمائید. بند چرم تمساح مشکی این ساعت توسط کارخانه چرم سازی مون بلان در فلورانس ایتالیا ساخته شده است. تمام قطعات این ساعت در لابراتوار مون بلان به مدت ۵۰۰ ساعت تست شده اند و گواهی تست ۵۰۰ مون بلان را دارند. این گواهی نشانگر کیفیت و دقت این ساعت ها است.

image4-32ساعت Montblanc Heritage Chronograph Quantième Annuel که عکس آن را در سمت راست می بینید، کورنوگراف و تقویم سالیانه دارد. این ساعت از اولین ساعت های کورنوگراف دار Minerva در سال ۱۹۲۰ الهام گرفته است. همه چیز بر روی صفحه سفید نقره ای و براق آن تمیز کار شده است. تمام عقربه های مربوط به کورنوگراف استیل آبی می باشند در حالیکه عقربه های ساعت شمار، دقیقه شمار، ثانیه شمار و شمارنده تاریخ رز گلد هستند. عقربه آبی مرکزی ثانیه شمار کورنوگراف است. پنجره کنار عدد ۹ دقیقه شمار است که ۳۰ دقیقه ای مدرج شده است. و پنجره کنار عدد ۶ ساعت های سپری شده تا ۱۲ ساعت را نشان می دهند. هر کدام از این پنجره ها کارایی دومی برای تقویم دارند. روزهای هفته بر روی پنجره کنار عدد ۶ نمایش داده می شود. تاریخ بر روی پنجره کنار عدد ۱۲ نمایش داده می شود. ماه هانیز بر روی پنجره کنار عدد ۹ نمایش داده می شود. ضمنا پنجره ای نیز در کنار عدد ۳ تعیه شده است که نشانگر ماه قمری و حالت ماه در آسمان است. عقربه ای رز گلد به سمت ۴ حالت رز گلد ماه نشانه می رود.

این ساعت در مجموع ۱۰ عقربه دارد و موتور آن نیز کالیبر MB 25.09 با ۴۲ ساعت قدرت ذخیره انرژی می باشدو موتور این ساعت را نیز می توانید از پشت قاب ببینید. این ساعت پین جدیدی دارد که بواسطه آن می توانید تقویم آن را به راحتی تنظیم کنید.

image5-35 copy image8-44image9-47 image7-41

قاب آن رز گلد، قطر آن ۴۲ میلیمتر و ضخامت آن نیز ۱۳٫۸۳ میلیمتر است. مانند مدل قبلی نشانگر های آن نیز رز گلد می باشند. بند چرم تمساح مشکی این ساعت نیز توسط کارخانه چرم سازی مون بلان در فلورانس ایتالیا ساخته شده است. ضمنا این ساعت گواهی لابراتوار مون بلان ۵۰۰ را دارد.

قیمت ساعت Montblanc Heritage Chronograph Quantième Annuel در رنگ رز گلد ۲۰،۷۰۰ دلار (معادل ۶۷ میلیون تومان طبق نرخ ارز بانک مرکزی ایران در دیماه ۱۳۹۵) و برای رنگ استیل آن قیمت ۱۰،۴۵۰ دلار (معدل ۳۴ میلیون تومان طبق نرخ ارز بانک مرکزی ایران در دیماه ۱۳۹۵) می باشد.

MONTBLANC HERRITAGE
مون بلان سری کرنوگراف
Brand: MONT BLANC | مون بلان
Manufacturer: Swiss Made

نظرات

  • سعید گفت:

    سلام ؛تقویم ساعت من در ساعت ۱۲ ظهر تغییر میکنه؛یعنی وقتی موتور ساعت شمار روی ۱۲ میاد تاریخ عوص میشه در حالیکه باید روی عدد ۲۴ تغییر کنه چه باید کرد

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت