واقعی ترین ساعت خلبانی در کنار صاحب شلبی دایتونا

اینک یکی از سرمایه داران که خودرو شلبی دایتونا SHELBY DAYTONA را که در نمایشگاه با طراحی جدیدی رونمایی کرده بود به همراه خود ساعتی خلبانی را بر دست داشت

شلبی SHELBY CASIO

ممکن است ساعت خلبانی شما زیبا باشد اما هرگز ساعت خلبانی کاسیو نمی شود.

طی هفته گذشته در نمایشگاه زمان لاس وگاس تمامی برندها محصولات نمایشگاه بازل و SIHH و همچنین محصولات جدید خود را برای روزنامه نگاران و توزیع کنندگان به نمایش در آوردند. در غرفه Baume & Mercier شانس این را داشتیم که اتومبیل کوپه شلبی دایتونا Shelby Daytona را ببینیم و با صاحب آن آقای “دیک کار” راجع به معتبرترین ساعت های خلبانی مصاحبه کنیم. لازم به ذکر است که Baume & Mercier شریک شلبی Shelby آمریکایی است؛ آنها به همراه هم مطرح ترین خط تولید کورنوگراف های کبرا را تولید کرده اند.

شلبی دایتونا SHELBY DAYTONAتوضیحی کوتاه درباره این اتومبیل: Shelby Daytona coupe توسط Pete Brock افسانه ای طراحی شده است. او طرح اصلی Corvette Stingrey را برای GM تحت شرایطی داده بود که فقط ۱۹ سال داشته و دانشجو بود. هدف از طراحی دایتونا Daytona این بود که رقیب سرسخت Ferrari باشد. شاسی و موتور Shelby از کبرا برداشته شده و کاملا بازسازی شده است. اطراف آن از بدنه ای آیرودینامیک بهره برده است. دایتونا Daytona لقب سریعترین را در مسابقات جهانی FIA 1965 به خود اختصاص داد.

فقط ۶ Daytona تولید شده است. نسخه ای که شما در اینجا می بینید توسط آقای Pete Brock طراحی شده و موتور Roush performance بر روی آن سوار است. Brock تغییرات بسیاری بر روی Daytona انجام داده است که شامل بزرگ تر کردن چرخ ها و برخی بازسازی ها که باعث شده اتاقک آن بزرگ تر شود. در حالی که اتومبیل را برانداز می کردم چشمم به ساعت صاحب آن افتاد. ساعت او Casio دیجیتال با لومیناتور بود که بند سیمی آن مانند زنجیر بافته شده بود. از او راجع به آن ساعت پرسیدم و او پاسخ داد:

شلبی دایتونا SHELBY DAYTONAآقای کار به من توضیح داد که هم اکنون بازنشست شده است اما به مدت ۴۰ سال خلبان جت بوده است. پدر او خلبان آزمایش کننده هواپیماهای خط هوایی Douglas و همچنین راننده اتومبیل های مسابقه ای بوده است. در اواسط سال ۱۹۸۰ “کار” هواپیمای Sabreliner را برای یک مشتری خصوصی هدایت کرد. او گفت که همیشه برای پرواز با این جت کورنوگرافی نیز به دست می کرد تا با کورنوگراف هواپیما هماهنگ شود چراکه این ساعت جزو عضوی جدایی ناپذیر بود. یک روز صبح او در حال تست کردن هواپیما بود که تکه آهنی به دستبند ساعت گیر کرد و دستبند آن را پاره کرد. از آنجایی که نمی خواست به کورنوگراف هواپیما اعتماد کند، برای ساعت با سیم یک دستبند ساخت تا ساعت بصورت ناگهانی از دستش باز نشود

ساعت خلبانی کاسیوساعتی که شما در اینجا می بینید ساعت سری F کاسیو می باشد. ساعت های سری F از سال ۱۹۷۸ تولید شده بودند. او می گوید که از آن زمان از این ساعت خوشش آمده و آن را به دستش می بندد. “کار” با غرور خاصی می گوید این ساعت بیشتر از ساعت های الماس نشان و جواهر نشان نظر بیننده ها را جلب می کند. لازم به ذکر است که این ساعت خلبانی از موثق ترین و معتبرترین ساعت های خلبانی ای می باشد که ممکن است تا کنون دیده باشید.

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت