تنظیم کاسیو ادیفایس EQS-500

آموزش تنظیم کارکرد کامل و ریست ساعت کاسیو سری ادیفایس مدل EQS-500 به صورت کامل به زبان فارسی با جزئيات کامل و فیلم آموزشی

تنظیم EQS-500

امکانات ساعت کاسیو جیشاک EQS-500

۱. کرنومتر و معکوس شمار

۲. زنگ و آلارم

۳. ساعت جهانی

۴. تا عمق ۱۰۰ متر ضد آب

۵. تمام استیل می باشد

قبل از شروع به آموزش حالت TIME KEEPING حالتی است که ساعت زمان اصلی را نمایش می دهد و موتوری کوچک سمت راست صفحه حالت های موجود در ساعت است که در حالت TIME KEEPING می بایست عقربه کوچک سمت یکی از روزهای هفته در نیم دایره راستی را نشان دهد. البته با نگه داشتن دکمه پایین سمت چپ به مدت زمان ۲ ثانیه ساعت شما در هر حالتی باشد به صورت خودکار وارد TIME KEEPING می شود.

معرفی اجزای ساعت

آموزش تنظیم EQS-500

آموزش کامل تصویری کاسیو جیشاک EQS-500

تنظیم ساعت اصلیEQS-500

۱.۱.  در حالت TIME KEEPING یا همان زمان اصلی ساعت دکمه ADJUST بالا سمت چپ را فشار دهید تا صدای بوقی بدهد و عقربه ثانیه شمار بایستد.

۲.۱.  دور قاب (بزل) ساعت اسامی شهرها به اختصار نوشته شده است به طور مثال شهر تهران رو به عدد ۲ به صورت  TEHRAN نوشته شده است. با دکمه های FORWARD/RESERVE می بتوانید نام شهر خود را انتخاب نمایید

۳.۱.  آنالوگ ساعت به صورت اتوماتیک می چرخد و زمان را مشخص می کند. موتوری که در بالای صفحه سمت چپ وجود دارد AM-PM یا صبحگاه و شامگاه را نمایش می دهد. به طوریکه اگر دقت نمائید اگر عقربه کوچک در سمت راست باشد صبحگاه AM می باشد و اگر در سمت چپ باشد شامگاه PM را نمایش میدهد که همزمان با تغییر زمان تغییر می کند.

نکته: برای تنظیم حالت تابستانه یا همان DST (حالتی است که در ۶ ماه اول و دوم سال زمان ساعت یکساعت به جلو یا عقب می رود) کافی است یکبار دکمه بالا سمت راست RESERVE را بزنید و حالت ساعت از STD به DST تغییر می کند. در ۶ ماه اول سال باید حالت ساعت روی DST باشد و در ۶ ماه دوم سال در حالت  STD باشد.

۴.۱. دکمه MODE را  فشار دهید. وارد حالتهای تنظیمات می شوید. حالت اول تنظیم دستی ساعت می باشد

تبصره: به هیچ عنوان ساعت خود را به صورت دستی تنظیم ننمائید. چرا که کلیه تنظیمات ساعت به هم می خورد و ساعت شما نیاز به ریست پیدا می کند. کلیه تنظیمات زمان شهر های بر حسب UTC  می باشد و هیچ گاه نباید تغییر دستی را روی شهر مورد نظر به جز UTC انجام دهید.

با دکمه های FORWARD/RESERVE می توانید زمان را تغییر دهید.

۶.۱. دکمه MODE را مجدد فشار دهید. وارد حالت تنظیم سال می شوید. سال ۲۰۰۰ در این ساعت تعریف شده است و فقط شما می توانید یکان و دهگان را مشخص نمایید که عقربه ثانیه شمار نشانه دهگان سال میلادی می باشد. با مجدد فشردن دکمه MODE ثانیه شمار به حالت یکان سال می رود به طور مثال سال ۲۰۱۷ عدد ۱ را در حالت اول ثانیه شمار است و با مجدد زدن دکمه MODE ثانیه شمار حالت یکان سال میلادی یعنی ۷ می رود.

تبصره: تقویم کلیه ساعت های کاسیو برحسب میلادی می باشد. به هیچ عنوان بر حسب شمسی یا قمری تنظیم نکنید در غیر این صورت روزهای هفته را به اشتباه نمایش می دهد.

۷.۱. دکمه MODE را فشار دهید تنظیم ماه است که عقربه ثانیه شمار رو به هر عددی باشد عدد ماه میلادی را نمایش می دهد به طور مثال اگر رو به ۱۲ باشد یعنی ماه DECEMBER می باشد.

۸.۱. دکمه MODE  را فشار دهید. در این حالت تقویم ساعت یک تکان کوچکی می خورد و شما می توانید با دکمه های FORWARD/RESERVE روز را بر حسب میلادی تغییر دهید. حتما بر حسب میلادی باید تنظیم گردد چرا که اگر غیر از این باشد روزهای هفته را به اشتباهی نمایش می دهد.

۹.۱. دکمه MODE را مجدد فشار دهید و به حالت اولیه تنظیم دستی ساعت باز می گردد. جهت ذخیره کلیه تنظیمات دکمه ADJUST را یکبار فشار دهید.

کرنومتر STW

۱.۴. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را یکبار می زنیم وارد قسمت کرنومتر می شوید

نکته: کرنومتر ساعت قابلیت نشان دادن صدم ثانیه، ثانیه،‌ دقیقه و ساعت است.

۲.۴. با دکمه RESERVE  کرنومتر شروع به کار می کند. ثانیه شمار بزرگ ساعت حالت صدم ثانیه را دارد. موتور مخصوص ساعت جهانی در پایین سمت چپ عقربه دقیقه حالت ثانیه و عقربه ساعت به حالت ساعت کرنومتر می باشد.

۲.۵. با دکمه RESERVE می توانید کرنومتر را متوقف نمائید.

۳.۴. برای دوباره از صفر شروع کردن یا ریست کردن کافی است دکمه FORWARD را فشار دهید.

ساعت جهانی WORLD TIME

۱.۳. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را دوبار بزنید. وارد تنظیمات ساعت جهانی می شوید. موتور کوچک پایین سمت چپ صفحه نمایشگر ساعت جهانی می باشد.

۲.۳. با دکمه های FORWARD/RESERVE  می توانید نام شهر دوم خود را انتخاب نمایید و هم زمان ، زمان جهانی تنظیم می گردد.

امکان دارد در بعضی از شهر های خاص دنیا زمان یک ساعت جلو یا عقب باشد این موضوع ارتباط به DST ساعت دارد که برای بر طرف کردن این موضوع کافی است با دکمه  MODE حالت را از STD به DST یا برعکس انجام دهید. 

زنگ آلارم ALARM

۱.۶. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را چهار بار فشار دهید. وارد قسمت آلارم و یا زنگ ساعت می شوید. موتور کوچک پایین صفحه به حالت AL تغییر می کند.

۲.۶. به جهت عقربه ثانیه شمار دقت نمایید. روبروی این عقربه لغات ON و OFF در چپ و راست عدد ۱۰ نوشته شده است که اگر عقربه روی لغت ON باشد آلارم ویا زنگ ساعت روشن می باشد و اگر OFF باشد آلارم و زنگ ساعت در حالت خاموش می باشد. با دکمه ‌ADJUST بالا سمت چپ می توانید آلارم را خاموش و روشن نمائید.

۳.۵. با دکمه های FORWARD/RESERVE می توانید زمان آلارم را تنظیم نمائید.

۴.۵. با دکمه MOE به حالت اصلی باز می گردد.

نکته: موتوری که در بالا سمت چپ صفحه وجود دارد AM-PM یا صبحگاه و شامگاه را نمایش می دهد. به طوریکه اگر دقت نمائید اگر عقربه کوچک در سمت راست باشد صبحگاه AM می باشد و اگر در سمت چپ باشد شامگاه PM را نمایش میدهد.

آموزش ریست کردن EQS-500

این مطلب مخصوص کسانی است که ساعتشان از تنظیمات خارج گشته است.

۱. در حالت TIME KEEPING دکمه ADJUST بالا سمت چپ را ۲ ثانیه نگه دارید.
۲. با دکمه های FORWARD/RESERVE شهر UTC را که مقابل ۱۲ است انتخاب نمائید.

۳. دکمه MODE پایین سمت چپ را بفشارید اکنون زمان دقیق UTC را از طریق این لینک بیابید.

۴. مجدد با دکمه های FORWARD/RESERVE زمان را دقیق تنظیم نمایید.

۵. در پایان دکمه ADJUST بالا سمت چپ را فشار دهید. و مجدد وارد تنظیمات شده و شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

آموزش ریست عقربه ها:

۱. در حالت TIME KEEPING دکمه پایین سمت چپ را به مدت زمان ۲ ثانیه نگه دارید عقربه ثانیه شمار به سمت ۱۲ می رود در صورتیکه بر روی عدد ۱۲ نایستاد با دکمه پایین سمت راست به عدد ۱۲ هدایتش کنید.

۲. دکمه MODE پایین سمت چپ را فشار دهید. عقربه های دقیقه و ساعت شروع به حرکت می کنند و باید هر دو راس عدد ۱۲ بایستند در غیر این صورت با دکمه FORWARD پایین سمت راست به عدد ۱۲ هدایتشان کنید.

۳. دکمه MODE را فشار دهید عقربه های موتور پایین سمت چپ شروع به حرکت کرده و باید راس عدد ۱۲ بایستند در غیر این صورت با دکمه FORWARD  به سمت عدد ۱۲ هدایتشان کنید.

۴. دکمه MODE را مجدد بزنید. عدد تقویم ساعت شروع به حرکت می کند و باید روی عدد یک متوقف گردد. در غیر این صورت باید با دکمه FORWARD به سمت عدد ۱۲ هدایت شود.

۵. در پایان دکمه ADJSUT بالا سمت چپ را فشار دهید. زمان ساعت به حالت اولیه و ریست بر می گردد.

اگر می خواهید با تاریخچه این برند آشنا شوید، از صفحه برندها در همین وبسایت دیدن فرمائید. همچنین می توانید با مجموعه های دیگر کاسیو آشنا شوید.

نظرات

  • سعيد كاشف گفت:

    سلام بند اين مدل ساعت از كجا ميتونم تهيه كنم

    • با سلام
      بند این مدل ساعت به سختی یافت می گردد. به طورکلی لوازم یدکی ساعت ها به علت بالا رفتن نرخ ارز و مشکل شدن واردات بسیار محدود یافت می شود و اکثرا بند مشابه استفاده می کنند. پیشنهاد ما این است که بر مرکز خدمات زمان و زیور که قبل تر زیر نظر شرکت دایا زمان سنج بوده (شرکت دایا نمایندگی رسمی برند کاسیو تا سال ۱۳۹۶) مراجعه نمایید. احتمال دارد در قطعاتی که داشته باشند بند مدل درخواستی شما یافت گردد.
      آدرس: خیابان نیاوران، سه راه یاسر، نبش کوچه زیبا، ساختمان آرش، واحد ۵۰۳، جناب اسفندیاری

  • محمد گفت:

    سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم من این ساعت تازه خریدم از یه فروشگاه معتبر ولی چرا تایماش سه دقیقه جلو از ساعت اصلیه دست نخورده هم بود کاریشم نکردن طبیعیه اینطوری باشه

    • با سلام
      به طور معمول زمان ساعت می بایست دقیق باشد و فقط امکان اختلاف چند ثانیه وجود دارد. مشکلی در کل وجود ندارد و می توانید آن را تنظیم مجدد نمایید. برای تنظیم لازم است ابتدا ساعت را ریست نمایید سپس مجدد تنظیم نمایید. تنظیم این گونه ساعت ها به صورت دستی نمی باشد و کلیه زمان شهر ها به صورت خودکار از قبل ذخیره شده است.

  • حمیدرضا گفت:

    سلام بسیار عالی ممنون

  • iraj amiri گفت:

    باسلام، اولین نفری بودم که این ساعت وارد ایران شد اسفند۱۳۹۲ خریدم وکلا۱۵هزاردستگاه تولیدشده، من ازنمایندگی اصلی دربوشهرآقای زادسرخریدم اصلی ترین وتنها نماینده رسمی کاسیو درایران هست و جعبه ساعتم ۴ماه بعد ارسال شد برام به تهرانپارس، ساعت عالی هست

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پرتال طراحی وب سایت طراحی سایت پورتال Seo سئو یو آی وب سایت بهینه سازی سایت